BA med rute til Durban

Someone

Moderator
Medlem
British Airways åpner en ny rute mellom London Heathrow og Durban med 787-8, fra slutten av oktober 2018. 3x ukentlig
BA fløy vel her tidligere, men var vel via et eller annet sted?

http://mediacentre.britishairways.com/pressrelease/details/86/2018-247/9524?ref=Home

Travellers hoping to escape the Northern Hemisphere’s shorter days and long, cold nights this winter have a new destination: the South African city of Durban with the start of British Airways’ new direct service.

BA41 LHR-DUR 1545-0535+1 788 146
BA40 DUR-LHR 0735-1745 788 257

Last edited:
British Airways åpner en ny rute mellom London Heathrow og Durban med 787-8, fra slutten av oktober 2018. 3x ukentlig
BA fløy vel her tidligere, men var vel via et eller annet sted?

http://mediacentre.britishairways.com/pressrelease/details/86/2018-247/9524?ref=Home

BA41 LHR-DUR 1545-0535+1 788 146
BA40 DUR-LHR 0735-1745 788 257

"Ny" rute vil jeg nu ikke sige, den har været fløjet i loop med Cape Town af 747 før i tiden, også blev den en direkte rute, der så lukkede på grund af noget materialemangel mener jeg det var.

Det nærmere en genåbning af en ældre rute:-)

"Ny" rute vil jeg nu ikke sige, den har været fløjet i loop med Cape Town af 747 før i tiden, også blev den en direkte rute, der så lukkede på grund af noget materialemangel mener jeg det var.

Det nærmere en genåbning af en ældre rute:-)

Nei de har aldri fløyet direkte til Durban fra Heathrow, så det er en ny rute :google

Bra satsning av BA, da nye destinasjoner i Afrika og Asia er sjelden vare grunnet konkurransen fra Midtøsten. Av de stedene jeg har reist er imidlertid Durban absolutt nederst på steder jeg kunne tenke meg å reise tilbake til.

Via JNB er direkte (Direct) så lenge det er samme Rute #, det kan til og med være flybytte og fremdeles være direkte, BA har vel aldri fløyet Nonstop.

Så var vi der da. Joda Finn Erik, det er forsåvidt riktig det du sier, pr juridisk definisjon og gamle rutiner i billettutstederverden er "direct" alt som har gjennomgående rutenummer. Og den gang dc-8-63 og jeg var unge var noe som helst "direkte" fra Europa til Sør-Afrika bare fantasi og drømmer.

Men, når vi i dag med 777ER, 787-9, 350 og 380 snakker om direkte er det underforstått non-stop uten mellomlandinger. Derav "misforståelsen".

Sånn apropos: da SAS startet GEN-JFK hang det en stor plakat hos Bennett reisebyrå i Oslo med teksten "Oslo - New York tur/retur non-stop!" :lol:

Last edited:
Så var vi der da. Joda Finn Erik, det er forsåvidt riktig det du sier, pr juridisk definisjon og gamle rutiner i billettutstederverden er "direct" alt som har gjennomgående rutenummer. Og den gang dc-8-63 og jeg var unge var noe som helst "direkte" fra Europa til Sør-Afrika bare fantasi og drømmer.

Men, når vi i dag med 777ER, 787-9, 350 og 380 snakker om direkte er det underforstått non-stop uten mellomlandinger. Derav "misforståelsen".

Sånn apropos: da SAS startet GEN-JFK hang det en stor plakat hos Bennett reisebyrå i Oslo med teksten "Oslo - New York tur/retur non-stop!" :lol:

Ikke helt uenig med deg, men det er noe som henger igjen fra «vår» tid og rutiner og det er hvordan en rute blir plassert i de «nøytrale» salgs kanalene (Expedia, Kayak etc) hvor kombinasjonen av pris og illusjonen av at en ikke må bytte fly (det kan godt være flybytte) gjør at disse direkte rutene plasseres meget høyt opp på listen (mere salg). Så det dukker opp flere av disse igjen også fra OSL.

BA-koden har nok vært brukt på en haug med flighter fra Durban til London enten i kombinasjon med CE (Central African Airways) eller alene den gang BA var BOAC.

Bra satsning av BA, da nye destinasjoner i Afrika og Asia er sjelden vare grunnet konkurransen fra Midtøsten. Av de stedene jeg har reist er imidlertid Durban absolutt nederst på steder jeg kunne tenke meg å reise tilbake til.

Synes du virkelig Durban er så ille? Jeg kan virkelig tenke meg mange verre steder jeg både har vært og ikke.

Sent from my iPad using Tapatalk

Back