BA med rute til Santiago, Chile

Det er vel problemet med slots på LHR som gjør at en dyr 787-9 blir stående 9 timer i Santiago før snuten settes tilbake mot Europa.

Det er vel problemet med slots på LHR som gjør at en dyr 787-9 blir stående 9 timer i Santiago før snuten settes tilbake mot Europa.

Nei, det handler om yield. Det er noe man ser på mange andre langdistanseruter til Sør Amerika, Afrika og i blant Asia hvor det er bedre og la flyet stå noen timer og sørge for at begge veiene blir nattflyninger, siden man uansett vil bruke mer enn et døgn tur-retur

Nei, det handler om yield. Det er noe man ser på mange andre langdistanseruter til Sør Amerika, Afrika og i blant Asia hvor det er bedre og la flyet stå noen timer og sørge for at begge veiene blir nattflyninger, siden man uansett vil bruke mer enn et døgn tur-retur

Noe av det mest ekstreme er BA0055 og BA0056 som går 1905 og 1920 fra LHR og JNB. 12:15 bakketopp i JNB.

kanskje det har litt og si at de andre avganger til Europa fra Santiago (AF,LA, IB, KL, AZ) går litt tidligere på dagen
kanskje de satser heller på en nattflygning og conection til Asia-Flight ?

Det er vanlig med de amerikanske selskapene ogsa. Bade AA,UA og DL har 767,777 og 787 pa bakken hele dagen i GRU,GIG,EZE og SCL.

Tidene over er fine, men å komme tilbake til London 12 er jo crap. Selv de som bare har en ubertur fra LHR får en hel dag spolert, for ikke å snakke om oss som må videre.

Tidene over er fine, men å komme tilbake til London 12 er jo crap. Selv de som bare har en ubertur fra LHR får en hel dag spolert, for ikke å snakke om oss som må videre.

Nei nei nei... rutetidene er fantastiske rent sovemessig. Jeg synes det betyr mer. Her kan man ratt sove hele veien.

Nei nei nei... rutetidene er fantastiske rent sovemessig. Jeg synes det betyr mer. Her kan man ratt sove hele veien.

Joa. Men det hadde vel gått fint med en tre timer tidligere flight også. Sånne langruter beslaglegger mye tid i begge ender, så fulle dager her eller der er vel vanskelig. Jeg foretrekker at det er avgangsenden som kuttes. Sitte å dingle på LHR midt på dagen for så å komme hjem midt i ettermiddagsrushet er ikke mitt syn på ideelt.

Joa. Men det hadde vel gått fint med en tre timer tidligere flight også.

Her er jeg enig med Fnate og uenig med deg. Nå foretrekker jeg dagflighter da jeg uansett sover dårlig, men skal det absolutt være nattflight er en avgang så sent som mulig det optimale. For meg er f.eks Thai sine avgangstider fra OSL helt håpløse, selv om man lander tidlig og får en hel dag i BKK, da jeg knapt nok da har sovet. Da er det heller bedre og "spise" av neste dag og lande litt utpå dagen så jeg i det minste får en halv natts søvn omvord

Naa er jo SCL fremdeles en stor Oneworld Hub og siden majoriteten av de Interkontinentale avgangene gaar paa sen ettermiddag - kveld vil nok BA miste mye forbindelser om de la avgangen 3 timer tidligere. At BA rent operasjonelt heller villa ha hatt den 789 tilbake til tjeneste paa LHR ved 09:00 tiden viser at det nok er mye inntekter aa hente ved aa legge avgangen senere.

Jeg var i Santiago i påska som var (melkerute med AA/BA). Anbefales! BA og LATAM har vel søkt om JV også, hvis jeg ikke husker feil.

Last edited:
Back