BA med ny rute til Tokyo Haneda, pluss nonstop til Sao Paulo og Buenos Aires

Tokyo Haneda også gitt. Hensikten er at de vil styrke mulighetene til å fly videre innenriks i Japan. Vil den nye rute til Haneda påvirke frekvensene til Narita på sikt mon tro?

Haneda får en aldri så liten renessanse fremover, ettersom jeg har skjønt. De svært strenge regimet med utenlands på Narita og innenlands på Haneda forsvinner til dels etter ombyggingen/utvidingen av Haneda.

Tokyo Haneda også gitt. Hensikten er at de vil styrke mulighetene til å fly videre innenriks i Japan. Vil den nye rute til Haneda påvirke frekvensene til Narita på sikt mon tro?

Haneda er åpnet for internasjonal trafikk og det er allerede en rekke aktører som har åpnet ruter etter avgjørelsen. Nå er vel Narita sprengt så tviler det påvirker trafikken der, i hvert fall på kort sikt.

Var på Haneda i sidste uge...Den nye Intl ligger modsat JAL terminalen. Indvies vel her i efteråret. Det er ganske få ikke japanske selskaber, der opererer fra HND..China Eastern, Korean Air, Shanghai Air og PAL. Kan være der er flere, det ved jeg ikke.
For mig at se ligger HND rigtigt godt til.. Tæt på Tokyo city center og i området hvor de
store internationale kompagnier ligger...Ved at også AC kommer til HND og det er mit helt klare håb at også SAS flytter hertil..
Det er selvfølgelig her trafik rettigheder kommer ind, og det ved jeg ikke så meget om. SAS har vel rettigheder udnyttet eller ej fra CPH,OSL og STO og om de specifict går til NRT eller til Tokyo som sådan ved jeg ikke. Men hvis de har rettigheder mellen TYO og Scandinavien er der vel ikke noget til hinder for at SAS trafikerer både NRT og HND.
Hilsen
Ole

Tokyo Haneda også gitt. Hensikten er at de vil styrke mulighetene til å fly videre innenriks i Japan.

Vel, med en avgangs tid fra HND 06:25 om morgenen er ikke feed inn samme dagen det mest praktiske, det samme gjelder til en viss grad fra LHR også, hvor flyet går 08:00 om morgenen. Så her er nok direktemarkedet det satses på

Avgang LHR 08:00 og ankomst HND 05:00 neste dag som det er lagt opp kan umulig være bra i forhold til jetlag:drunk:

Det er direkte-markedet London-Tokyo dette er lagt opp i forhold til.
Med ankomst HND kl. 0500 er det mulig å komme direkte inn til møter samme dag.
Den tildlige returen er pga restriksjoner som HND har på internasjonale flyvninger (avgangene må skje mellom kl.22.00 og 07.00) så BA (og andre) har dessverre ikke noe valg.

Back