BA med 747 i CPH

Takker ;)

Har deværre ikke kamera med, men den pynter nu godt yderst på C-fingeren.

Men til trods for vejret, så er tippet givet videre til CPH-spottere ;)

Her er et foto fra iPhone. Derfor den dårlige kvalitet når billedet er taget på så lang afstand.

Attachments

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    18.5 KB · Views: 973
Er der nogen der kan se årsagen til at den divertede til CPH? Har forsøgt flightstats.com, men her står bare redirected - ikke engang at det er til CPH.

Er der nogen der kan se årsagen til at den divertede til CPH? Har forsøgt flightstats.com, men her står bare redirected - ikke engang at det er til CPH.

Må jo ha vært en alvorlig emergency for det er jo ikke veldig mye lenger til LHR enn CPH i flytid når man er på cruise. Medical eller teknisk?

Det skyldes tekniske forhold (nærmere i detaljer kan jeg nok ikke gå) hvilket også er årsagen til at flyet stadig er i CPH.

Flyet landede 4.22 i morges og blev kørt til gate C33 hvor alle passagerer blev taget af og ombooket til andre forbindelser (ikke nødvendigvis via London).

Der var en del medarbejdere i CPH der pludselig fik ret travlt i morges og der blev også ret lang kø i transfer centret...

Må jo ha vært en alvorlig emergency for det er jo ikke veldig mye lenger til LHR enn CPH i flytid når man er på cruise. Medical eller teknisk?

Mon ikke det er teknisk i givet fald. Hvis det var medical var den vel hurtigt gået videre til LHR igen og havde ikke stået så længe i CPH (går ud fra den landede imorges). Medmindre crew var gået ud på tid, men mon ikke de ville have fået disp til at flyve videre til LHR.

Det skyldes tekniske forhold (nærmere i detaljer kan jeg nok ikke gå) hvilket også er årsagen til at flyet stadig er i CPH.

Flyet landede 4.22 i morges og blev kørt til gate C33 hvor alle passagerer blev taget af og ombooket til andre forbindelser (ikke nødvendigvis via London).

Der var en del medarbejdere i CPH der pludselig fik ret travlt i morges og der blev også ret lang kø i transfer centret...

Takker :) Regnede også med at det var teknisk.

Nogen indikation på hvornår den forlader CPH igen?

Tja,,,vi kan jo gætte lidt...enten er en motor stoppet( burde ikke være en hindring for videre flight)
Eller en alvorlig hydraul eller fuel læk
ilsen
Ole

Mærkeligt de ikke enten er gået ned tidligere eller er fortsat til LHR så.

Wild guess: Det har gått greit å fly på tre motorer, men da må de fly lavere og saktere og brenner mer fuel ifht. tilbakelagt distanse. De har håpet på en fuel-burn og gunstige vinder som gjorde at de kunne komme seg helt hjem, men har valgt å lande i CPH for å være innenfor gjeldende regler for fuel-reserve.

CPH er jo også et greit sted å få sendt paxen hjem til dit de skal i Europa. Hadde vel blitt litt mer pludrete hadde de landet i Moskva eller "dalstroka innafor".

De hadde et tilsvarende tilfelle med en 777 forleden som hadde en motorfeil som gjorde at den hadde høy burn, da gikk de ned i AMS, heller ikke veldig langt hjemmefra.

Måske har de "satset" på at kunne nå LHR, trods alt, men det kan være at fuel forbruget et steget voldsomt hvis de har forladt FL370 til fordel for f.ex FL250..
Tror også at når de skulle diverte er CPH at foretrække frem for f.ex SVO,LED eller HEL.
Tænker på den tid det taget at trucke en motor med bil...
Måske det også spiller ind at i CPH kan flyet komme i hangar...det ved jeg ikke om der var mulighed for andre steder på ruten
hilsen
Ole

Måske har de "satset" på at kunne nå LHR, trods alt, men det kan være at fuel forbruget et steget voldsomt hvis de har forladt FL370 til fordel for f.ex FL250..
Tror også at når de skulle diverte er CPH at foretrække frem for f.ex SVO,LED eller HEL.
Tænker på den tid det taget at trucke en motor med bil...
Måske det også spiller ind at i CPH kan flyet komme i hangar...det ved jeg ikke om der var mulighed for andre steder på ruten
hilsen
Ole

Det kan sagtens være fuelforbruget der har spillet ind. Men mon ikke de får lov at færge den til LHR, hvis det kun er 1 motor der er fejl på. Så trucker de nok ikke en motor til CPH.

På den anden side, så burde de jo igen kunne færge den ret hurtigt efter den er kommet til CPH og der skulle derfor ikke være grund til at den blev stående så længe.

Er den der forøvrigt fortsat?

Mærkeligt de ikke enten er gået ned tidligere eller er fortsat til LHR så.

Takker for forklaringerne her på forumet. Så maskinen her til aften i CPH, da jeg landede med Cimber efter en lille dag sviptur til Bornholm. Tænkte ved mig selv, at jeg enten måtte jeg have nye briller eller også forhøre mig på Scanair.no om der mon fandtes en naturlig forklaring på at en 747 fra BA stod parkeret i CPH :D

hilsen
Ole

Tror faktisk at den typiske flyrute mellem HKG og LHR går rimelig tæt på CPH. I alt fald ikke mere end en 10 - 15 minutters flyvetid. For nogle år siden fløj jeg LHR-HKG og her gik ruten hen over det sydlige Sjælland.

Back