• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA GGL renewal pack - unpacking

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Mye har vært skrevet om hvor skuffet man blir når man får fornyet EBG/EBD kortene sine. Man har jo tross alt lagt igjen noen grunker.

Mye har også vært skrevet om hvor glade man blir når man får Pandion pakken sin (jeg har aldri fått en slik).

Jeg har fornyet BA GGL, som tilsvarer EBP. Dog er det en fast sats for å oppnå det (5000TP, og 3000TP for fornyelse), hvilket gjør det relativt mye rimeligere å få når man bor i Norge. Men forbruket mitt på BA er vel omtrent det samme som for EBP hos SK (men om vil - jeg vil ikke - kan man kjøre absurde TP-runs for GGL. Det kan du jo ikke for EBP).

Uansett... neste gang dere er skuffet over EBD kit'et deres, think again:

Har Photoshop'et bort all personlig info

Konvolutten kommer:

Åj åj åj... et vaskeekte "Hillier-letter" (det er nok en oppdiktet person)

Åjåjåj #2

I tillegg får man nye bagasjelapper (som man ikke bruker) og en liste over fordelene

Med tanke på hvor mye spenn man legger igjen - spesielt om man er fra UK der prisene er dobbelt så høye - er konklusjonen om selve velkomstpakken omtrent slik:

Men den faktiske fordelen er jo ikke i pakken.

Det er faktisk veldig praktisk med Hilton Diamond som permanent gode. Der fikk jeg t.o.m en kortstokk i posten - kastet den, men lounge og garantert rom er fint.

Og så er det at ALT bare ordner seg. 24/7 service på eget telefonnummer, bra ombordservice (faktisk mer diskret enn for Golds) og ja... Jokern er kul. Upgrade vouchere likeså.

Men kortpakken er ikke noe å skryte av. Ikke så mye som en kakespade. :)

Jeg føler det er på nivå med den nye fjernkontrollen til Get-boksen. (som man får gratis hvis man har Get Box II)

Er fjernkontrollen på høyde med Adam Sandlers fjernkontroll i "Click", eller er det bare fancy innpakking?

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Fjernkontrollen er ikke noe å skryte av, men jeg tror den går på wifi istedenfor IR nå og funker da i hele rommet uten å ha fri sikt til boksen.

Mye har vært skrevet om hvor skuffet man blir når man får fornyet EBG/EBD kortene sine. Man har jo tross alt lagt igjen noen grunker.

Mye har også vært skrevet om hvor glade man blir når man får Pandion pakken sin (jeg har aldri fått en slik).

Jeg har fornyet BA GGL, som tilsvarer EBP. Dog er det en fast sats for å oppnå det (5000TP, og 3000TP for fornyelse), hvilket gjør det relativt mye rimeligere å få når man bor i Norge. Men forbruket mitt på BA er vel omtrent det samme som for EBP hos SK (men om vil - jeg vil ikke - kan man kjøre absurde TP-runs for GGL. Det kan du jo ikke for EBP).

Uansett... neste gang dere er skuffet over EBD kit'et deres, think again:
....
Men kortpakken er ikke noe å skryte av. Ikke så mye som en kakespade. :)

Skulle ønske jeg hadde hjemmebase nær OSL. Da hadde jeg meldt overgang til Brexit airlines på timen.
Til opplysning: konvolutten man får på Pandion er til forveksling lik denne, bare at alt er svart med sølvkråke stemplet på. Sikkert kult for de som er designere med hang til sort, sølv og stiliserte ørner (tyske designere på 30-tallet?)
Man får Hilton gullkort. HH Diamant får man tjene opp sjæl.
Ikke noe upgrade kuponger.
Ikke noe som ligner på recognition, unntatt på long haul.
Og det er tilogmed tomt for kakespader :headbang

Skulle ønske jeg hadde hjemmebase nær OSL. Da hadde jeg meldt overgang til Brexit airlines på timen.
Til opplysning: konvolutten man får på Pandion er til forveksling lik denne, bare at alt er svart med sølvkråke stemplet på. Sikkert kult for de som er designere med hang til sort, sølv og stiliserte ørner (tyske designere på 30-tallet?)
Man får Hilton gullkort. HH Diamant får man tjene opp sjæl.
Ikke noe upgrade kuponger.
Ikke noe som ligner på recognition, unntatt på long haul.
Og det er tilogmed tomt for kakespader :headbang

Næmmen... fikk ikke dere sånne fine bokser med sexy små detaljer, EBP kort i metall og inngravert navn og sånt? Pluss en fancy gave?

Du får flytte til Oslo...

On board recognition blir forøvrig svært mye mer diskret med GGL. Da slutter de med de store velkomsttalene, men 90% av tilfellene har crew memorert navnet ditt og tiltaler deg med det istedenfor "sir" når de kommer forbi
kul detalj :)

Næmmen... fikk ikke dere sånne fine bokser med sexy små detaljer, EBP kort i metall og inngravert navn og sånt? Pluss en fancy gave?

On board recognition blir forøvrig svært mye mer diskret med GGL. Da slutter de med de store velkomsttalene, men 90% av tilfellene har crew memorert navnet ditt og tiltaler deg med det istedenfor "sir" når de kommer forbi

Ingenting av det der fancy greiene, nei. Kun konvolutt med nytt kort og gratulerer brev. Var vel to bagasjetagger også (som det var trykket navn på(!)). Sikkert kjipa pakken som sendes til oss i provinsen.

Fjernkontrollen er ikke noe å skryte av, men jeg tror den går på wifi istedenfor IR nå og funker da i hele rommet uten å ha fri sikt til boksen.

Min erfaring er at fjernkontrollen er som så mange fordelsprogrammer... Det loves mye, men det hakker og henger litt med jevne mellomrom, og så har man fått en litt mer fancy designet oversikt over ting man egentlig hadde fra før også...

Ingenting av det der fancy greiene, nei. Kun konvolutt med nytt kort og gratulerer brev. Var vel to bagasjetagger også (som det var trykket navn på(!)). Sikkert kjipa pakken som sendes til oss i provinsen.

Uff da...

Det var forøvrig en av de første læresetningene jeg fikk i business: "Når det lugger og du må spare på foret, lønner det seg å kutte mest hos den kua som gir mest melk."

.....

...

Eller noe sånt

Uff da...

Det var forøvrig en av de første læresetningene jeg fikk i business: "Når det lugger og du må spare på foret, lønner det seg å kutte mest hos den kua som gir mest melk."

.....

...

Eller noe sånt

Jaja, det KAN jo være man overlever likevel. Det er jo sommer!! :)

Fine bokser ja. Det må være fra den tiden Janne Gösta styrte skuta. Tror ikke man har slengt rundt seg med kostbare sexleker etter det.
Enskjønt vi fikk vel et Marshall headsett for et par år siden, med skikkelig overdrive på diskant og lekker fuzzy bass. Helt OK hvis man er inne på forvrengt rør-lyd altså.

Flytte til Oslo? Er de gal da mann :old
Engang var jeg der, og da regnet det. Og etter værmeldingen har det bare fortsatt siden.

Back