SAS TPC er faktisk ok greier

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Jeg er jo ikke akkurat forumets SAS fanboy, men "credit (trommelyd.no) goes where credit's deserved".

Bedriftsbestillingssystemet deres er for det første ganske elegant. Det har jeg skrevet før. Jeg har sånn Travel Pass Corporate avtale på lille bolaget til meg og elefanten.

Fordel 1:
Det er faktisk rabatt som drar litt på PLUS. Booket en plutselig hjemreise fra LHR (BA var grisedyrt) den 30/3. På sas.no var prisen 4291,- i PLUS og på TPC avtale var den 4027,-.
(GO kostet bare så vidt mindre, så det er en no-brainer for poengene).

Fordel 2:
Med TPC så betaler du først etter reisen, og det gjør avbestillinger utrolig mye greiere. Jeg hadde egentlig booket meg med siste flight ut av MAN den 29/3, men avbestilte denne og booket ut fra LHR isteden. Siden jeg ikke hadde betalt opprinnelig booking var det bare ett lite klikk og null stress med penger tilbake etc.

Fordel 3:
Mitt lille dustefirma kan ha en sånn avtale, og da kan sikkert ditt lille dustefirma også ha det. Har du et stort dustefirma får du sikkert enda bedre rabatter også.
Men i motsetning til BA sitt corporate program så behøver du kun ha en reisende her.

Konklusjon:
Ikke signer opp for å få Credits. Da blir du raskt skuffet.
Signer opp for convenience og rabatt.

Så sånn er det.

Digresjon: Eneste ledige sete fra LHR-OSL var så klart 1E... men det er en annen historie.

Kanskje jeg må grave frem TPC-kortet mitt igjen (sist brukt en gang på slutten av 90-tallet, tror jeg)... ;) Jeg synes også løsningen med betal etter reisen er gjennomført er en fabelaktig funksjon, selv om refusjonene stort sett går smertefritt. Var det BU som hadde en enda finere løsning med "dra og reis" (forutsatt ledig plass, selvsagt) uten at man trengte å booke i forkant?

Var det BU som hadde en enda finere løsning med "dra og reis" (forutsatt ledig plass, selvsagt) uten at man trengte å booke i forkant?
Det stemmer, det. "Dra og dra" med BraCard. Bare å gå rett i gaten og trekke kortet, også i selvbetjent turnstile.

Men credits får man vel på alle billetter, kontra TPC som bare brukes på Flex/full Flex?

Har TPC prepaid og det funker utrolig bra. Rett og slett veldig fornøyd. Alt skjer via appen, jeg endrer, booker, kansellerer og booker på nytt med noen få klikk.

Det beste SAS It har laget ever vil jeg tro :)

Mye av funksjonaliteten i SAS sine TPC-produkter er basert på gamle BU-løsningen.

Back