hifiman
ScanFlyer Gold
Ok skjønnerNei. OSL-DOH-BKK-DOH-OSL gir deg 15870 poeng.

Ok skjønnerNei. OSL-DOH-BKK-DOH-OSL gir deg 15870 poeng.
JFK er 10 000 blanke avios. Rusten?![]()
Og så mangler du 40 Tierpoints (og fire BA-flighter) for å få sølvkort (som inkluderer loungetilgang med gjest når du flyr OneWorld)Takkrekker disse poeng til en flytur noen plass eller upgrade?
Fant ut detOg så mangler du 40 Tierpoints (og fire BA-flighter) for å få sølvkort (som inkluderer loungetilgang med gjest når du flyr OneWorld)
Fant ut detto turer til London i Biz så er vel den i boks? Eller kanskje kun en gang i Biz og andre tur i eco?
En vei i Eco er 10 TP så 2 x t/r Eco er nok. (Norge-LHR i C er 40 TP hver vei)
Og så mangler du 40 Tierpoints (og fire BA-flighter) for å få sølvkort (som inkluderer loungetilgang med gjest når du flyr OneWorld)
Husker jeg ikke feil så trenger man fire flighter med BA, altså 2 t/r London.
Jeg vet at det ikke er salg og at det er ganske langt frem i tid, men betalte akkurat 631,- + 4500 Avios for lørdag morgen til søndag kveld i juli OSL-LHR. Dette er "hand baggage only" og gir nesten to hele dager i London med bare en hotellovernatting.
Med Executive Club sølv så får man lounge, fast track og doble poeng (nesten 3k). Enkel servering på flyet er det også. Har man lit flaks får man A eller C setet etter Club og dermed ledig midtsete på mange flighter (selv om det blir færre og færre). Nødutgang er man uansett nærmest sikret med sølv. I min verden er det et kupp.
Hei og hå. Håper du ikke har forregnet deg litt nå. Når du blander cash+Avios i bookingen får du vel ikke lenger TierPoints eller Avios for turen? Med mindre det har endret seg, da.
Uansett høres det veldig bra ut. God tur
Når man kjøper en billett med cash+Avios så får man både Avios og Tier points. Du får ikke disse to tingene hvis du kjøper en bonusbillett.
Jeg tror Fnate har rett i at Avios + cash ikke gir Avios (hvor man i utgangspunktet gjør en Avios-booking, men blir trukket færre Avios ved å bruke mer penger), men det jeg snakker om er cash + Avios. I siste del av bestilling på en normal booking kan man bruke inntil 4500 Avios for å trekke fra inntil GBP30 eller tilsvarende på bookingkostnaden på ba.com.
Jeg vet at det ikke er salg og at det er ganske langt frem i tid, men betalte akkurat 631,- + 4500 Avios for lørdag morgen til søndag kveld i juli OSL-LHR. Dette er "hand baggage only" og gir nesten to hele dager i London med bare en hotellovernatting.
Med Executive Club sølv så får man lounge, fast track og doble poeng (nesten 3k). Enkel servering på flyet er det også. Har man litt flaks får man A eller C setet etter Club og dermed ledig midtsete på mange flighter (selv om det blir færre og færre). Nødutgang er man uansett nærmest sikret med sølv. I min verden er det et kupp.
Korrekt at vanlig booking hvor man får rabatt med Avios gir både Avios og TPTror du har rett. Det gir mening
Kan være verdt å nevne at 4500 avios er nok til en enveisbillett mellom feks. JFK-YYZ med OW-partnere - en tur som ofte koster rundt 4-500USD - slik at en kanskje bør tenke litt nærmere etter hvorvidt det er verdt å gi slipp på 4500 avios for å spare 300kr.
Et annet altnertiv er intra-europeisk .F.eks. OSL-LHR-NCE-LHR-OSL. Dette koster 24 000 Avios og 750,- ved reward flight saver. Når man tenker på at SAS og Norwegian tar deg ned samme sted til mellom 1 500 og 3 000, så frister ikke det så særlig heller.
Jeg sliter rett og slett litt med å få god uttelling for Avios.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.