BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

JFK er 10 000 blanke avios. Rusten? :)

Balle... Før var det 15k fra Oslo. Sånn var det. Nå er det vel hhv 17500 og 25000. Grrr. Husker ikke helt lenger. Har skjemt meg litt bort med å kjøpe CW i det siste.

Hater (i de fleste, men ikke alle, sammenhenger) å bli tatt på senga.
 
Og så mangler du 40 Tierpoints (og fire BA-flighter) for å få sølvkort (som inkluderer loungetilgang med gjest når du flyr OneWorld)
Fant ut det :) to turer til London i Biz så er vel den i boks? Eller kanskje kun en gang i Biz og andre tur i eco?
 
Re: British Airways-tilbud (2014)

Jeg vet at det ikke er salg og at det er ganske langt frem i tid, men betalte akkurat 631,- + 4500 Avios for lørdag morgen til søndag kveld i juli OSL-LHR. Dette er "hand baggage only" og gir nesten to hele dager i London med bare en hotellovernatting.

Med Executive Club sølv så får man lounge, fast track og doble poeng (nesten 3k). Enkel servering på flyet er det også. Har man lit flaks får man A eller C setet etter Club og dermed ledig midtsete på mange flighter (selv om det blir færre og færre). Nødutgang er man uansett nærmest sikret med sølv. I min verden er det et kupp.
 
Re: British Airways-tilbud (2014)

Jeg vet at det ikke er salg og at det er ganske langt frem i tid, men betalte akkurat 631,- + 4500 Avios for lørdag morgen til søndag kveld i juli OSL-LHR. Dette er "hand baggage only" og gir nesten to hele dager i London med bare en hotellovernatting.

Med Executive Club sølv så får man lounge, fast track og doble poeng (nesten 3k). Enkel servering på flyet er det også. Har man lit flaks får man A eller C setet etter Club og dermed ledig midtsete på mange flighter (selv om det blir færre og færre). Nødutgang er man uansett nærmest sikret med sølv. I min verden er det et kupp.

Hei og hå. Håper du ikke har forregnet deg litt nå. Når du blander cash+Avios i bookingen får du vel ikke lenger TierPoints eller Avios for turen? Med mindre det har endret seg, da.

Uansett høres det veldig bra ut. God tur
 
Re: British Airways-tilbud (2014)

Hei og hå. Håper du ikke har forregnet deg litt nå. Når du blander cash+Avios i bookingen får du vel ikke lenger TierPoints eller Avios for turen? Med mindre det har endret seg, da.

Uansett høres det veldig bra ut. God tur



Når man kjøper en billett med cash+Avios så får man både Avios og Tier points. Du får ikke disse to tingene hvis du kjøper en bonusbillett.
 
Re: British Airways-tilbud (2014)

Når man kjøper en billett med cash+Avios så får man både Avios og Tier points. Du får ikke disse to tingene hvis du kjøper en bonusbillett.

Ok, da er det endringer. Man gjorde nemlig ikke det før.
 
Re: British Airways-tilbud (2014)

Jeg tror Fnate har rett i at Avios + cash ikke gir Avios (hvor man i utgangspunktet gjør en Avios-booking, men blir trukket færre Avios ved å bruke mer penger), men det jeg snakker om er cash + Avios. I siste del av bestilling på en normal booking kan man bruke inntil 4500 Avios for å trekke fra inntil GBP30 eller tilsvarende på bookingkostnaden på ba.com.
 
Re: British Airways-tilbud (2014)

Jeg tror Fnate har rett i at Avios + cash ikke gir Avios (hvor man i utgangspunktet gjør en Avios-booking, men blir trukket færre Avios ved å bruke mer penger), men det jeg snakker om er cash + Avios. I siste del av bestilling på en normal booking kan man bruke inntil 4500 Avios for å trekke fra inntil GBP30 eller tilsvarende på bookingkostnaden på ba.com.

Tror du har rett. Det gir mening
 
Re: British Airways-tilbud (2014)

Jeg vet at det ikke er salg og at det er ganske langt frem i tid, men betalte akkurat 631,- + 4500 Avios for lørdag morgen til søndag kveld i juli OSL-LHR. Dette er "hand baggage only" og gir nesten to hele dager i London med bare en hotellovernatting.

Nå vet jeg jo ikke akkurat datoene du så på, men tatt i betraktning at man får OSL-LHR fra 900 kroner uten å bruke Avios så spørsmålet er jo hvor mange kroner sparte du på å brenne 4500 avios? Alternativet hadde vært 7500 flere avios på konto som kunne vært brukt på noe annet.

Med Executive Club sølv så får man lounge, fast track og doble poeng (nesten 3k). Enkel servering på flyet er det også. Har man litt flaks får man A eller C setet etter Club og dermed ledig midtsete på mange flighter (selv om det blir færre og færre). Nødutgang er man uansett nærmest sikret med sølv. I min verden er det et kupp.

Dels korrekt:

A320 med gamle seter er det ikke bedre plass på exit så egentlig dårligere seter og mindre sannsynlighet for ledig midtsete siden alle tror at det er mer beinplass der ;) Men nå forsvinner de gamle setene så ledig midtsete på første rad er snart borte. Det ryktes også at de snart dropper å rekonfigurere CW-setene for hver tur. Så vidt jeg kan se av upcomings er det 3+3 på fremste rad på flere flighter.

Tror du har rett. Det gir mening
Korrekt at vanlig booking hvor man får rabatt med Avios gir både Avios og TP
 
Kan være verdt å nevne at 4500 avios er nok til en enveisbillett mellom feks. JFK-YYZ med OW-partnere - en tur som ofte koster rundt 4-500USD - slik at en kanskje bør tenke litt nærmere etter hvorvidt det er verdt å gi slipp på 4500 avios for å spare 300kr.
 
Kan være verdt å nevne at 4500 avios er nok til en enveisbillett mellom feks. JFK-YYZ med OW-partnere - en tur som ofte koster rundt 4-500USD - slik at en kanskje bør tenke litt nærmere etter hvorvidt det er verdt å gi slipp på 4500 avios for å spare 300kr.

Jeg må innrømme at jeg i OSL sliter litt med å få brukt mine Avios veldig fornuftig. En UuA fra WT+ til CW koster 20 000 Avios t/r TATL (dette er vel kjent som den mest fornuftige bruken av Avios). Med tanke på at man fort tjener 15 000 til 20 000 Avios på den samme reisen for WT+ (med sølvkort) så blir er man ikke mange poeng fattigere når man kommer hjem igjen. Om man i tillegg flyr i Booster-perioden (som er nå) så får man 15 000 på toppen.

Man kan alltids brenne av 80 000 Avios + tax for en billett i CW (Band 5), men tax utgjør fort 5 000,- fra hva jeg har sett. En WT+ billett ligger på rundt 9 000 til 11 000 så dermed ender man opp med å spare 4 000,- (9 000 - 5 000) ved å bruke 60 000 Avios (80 000 - 60 000).

Et annet altnertiv er intra-europeisk .F.eks. OSL-LHR-NCE-LHR-OSL. Dette koster 24 000 Avios og 750,- ved reward flight saver. Når man tenker på at SAS og Norwegian tar deg ned samme sted til mellom 1 500 og 3 000, så frister ikke det så særlig heller.

Jeg sliter rett og slett litt med å få god uttelling for Avios.
 
Et annet altnertiv er intra-europeisk .F.eks. OSL-LHR-NCE-LHR-OSL. Dette koster 24 000 Avios og 750,- ved reward flight saver. Når man tenker på at SAS og Norwegian tar deg ned samme sted til mellom 1 500 og 3 000, så frister ikke det så særlig heller.

Jeg sliter rett og slett litt med å få god uttelling for Avios.

Jeg synes at man får god uttelling på Avios ved oppgraderinger. Men som du sier så brenner man ikke mange avios på det (så det er en evighetsmaskin)

Air Berlin (har du glemt dem?) har vært kjekt på aviosbruk da det kun er 4500 avios OSL-TXL (og 112 kr i avgifter), evt. OSL-TXL-Europa for 9000 Avios en vei, men den muligheten forsvinner jo nå. OSL-HEL er også 4500 avios. Noen ganger er det gunstig, eks. har det hendt det er ledige bonus-seter hos Air Berlin på søndager relativt kort tid før avriese (da sparer man fort 1000-lapper)

Om man reiser innen eks. USA eller Asia så er det jo litt mer muligheter, eks. C-klasse JFK-LAX (på AAs A321) er jo grei bruk av Avios, samme intra-Asia i C og F.
 
Evt ta med kona, mannen, kjæresten, elskeren, elskerinna eller vennene dine på dagstur og shopping i London en lørdag.

I business.

folk blir dødsfornøyde med C, og det er en skikkelig opptur. I år har jeg med 3 kompiser på sånn tur. En fast tradisjon som takk for at noen orker være kompis med en som alltid er på vei et sted. Du brenner lett 120.000 Avios på en slik.
 
Ettersom det er nærmest umulig å finne longhaul upgrades fortiden bruker jeg mine Avios nesten utelukkende på LHR-OSL-LHR i business. 15 000 Avios er også en skikkelig god deal for last minute eco, hvor billetene kan koste 500GBP.
 
Back
Top