Tenkte bruke noen avios på en bonustur til de britiske øyene, men ikke bare til LHR. Vanligvis kommer man jo bonusturer en grei måte å komme til destinasjoner som ellers koster litt mere å komme til, men for BA klarer ikke finne noen reiser i det hele tatt. Og siden "explorer map" som viser hvor man kan reise for poeng har ikke fungert på flere år.
Er bonusturer i det hele tatt mulig og hva må man gjøre for å få det til? Har prøvd meg på:
ORK
GCI
KOI
LSI
NQY
INV
PLH
På skikkelig sære ruter er det vel få selskap som har mye award inventory... (med forbehold om at noen av flyplasskodene dine er vanlige. Jeg har ikke hørt om noen).
Har vært på alle stedene du foreslår og for bonusturer med BA over Atlanteren finner man jo andre steder flightene for det de tar ekstra i gebyrer. Foretrekker å betale en sum og tjene poeng fremfor å betale samme sum og bruke poeng. Det var derfor jeg så etter bonusturer til de britiske øyene hvor deres gebyrer er overkommelige.På skikkelig sære ruter er det vel få selskap som har mye award inventory... (med forbehold om at noen av flyplasskodene dine er vanlige. Jeg har ikke hørt om noen)
Prøv JFK, BOS, ORD, LHR (husker ikke om du har vært i London før. Hvis ikke er det bare å anbefale. Perfekt til helgetur), MAD... prøv en av disse, så skal du se
Ellers er det mye kultur i VIE, og mye ledig. Perfekt helgetur.
Hmmm... fant det på et kart over destinasjoner BA fløy til, kan ikke ha vært helt oppdatert. Alt BA har av kart på egen site har jo ikke fungert på flere år...Angående PLH (Plymouth Airport), så stengte den i 2011, så det forklarer f.eks. hvorfor det er vanskelig å finne billetter dit.
Er bonusturer i det hele tatt mulig og hva må man gjøre for å få det til? Har prøvd meg på:
ORK
GCI
KOI
LSI
NQY
INV
PLH
PLH og GCI flyr de ikke lengere til. De andre flyr de fortsatt til. Holdt på å booke til GCI for et par år siden, men valgte JER istedenfor.Mange av disse flyr vel ikke BA til? De har jo ikke akkurat noe stort innenriks nettverk?
PLH og GCI flyr de ikke lengere til. De andre flyr de fortsatt til. Holdt på å booke til GCI for et par år siden, men valgte JER istedenfor.
De har codeshare eller annen avtale med Flybe for disse destinasjonene tenker jeg, via GLA, EDI og/eller ABZMange av disse flyr vel ikke BA til? De har jo ikke akkurat noe stort innenriks nettverk?
De har codeshare eller annen avtale med Flybe for disse destinasjonene tenker jeg, via GLA, EDI og/eller ABZ
Hvor lang tid pleier det å ta før Avios dukker opp på konto? BA flight, BA konto, FF# lagt inn i bookingen og finner den i min konto. Gått snart 3 uker siden første flight og 1 uke siden siste flight.
Prøvd å etterregistrere men får bare feilmelding:
"Please check the following:
That the ticket number you have entered is associated with your name.That you have fulfilled the conditions for claiming missing Avios below."
Brukt billettnr som er på mitt navn, eneste jeg da kan tenke meg er Æ i navnet og AE i billetten
Billett er AE mens konto er Æ. Bleh. Hvordan går man da fram for å claime om ikke etterregistrering virker? Skrote kontoen (som uansett har 0, og registrere meg på nytt med AE?
Husk også at du har SunAir som flyr som BA fra Oslo til Danmark (og videre) http://www.sun-air.dk/Noen som har noen tips til å fly inn disse uten å forlate Schengen til en grei pris?
Er det noen BA eksperter her som kunne klargjort noe for meg?
http://www.flyertalk.com/forum/brit...ub-attaining-status-earning-avios-2016-a.html02 What is an eligible flight?
Examples of criteria used to determine eligible flights:
BA operated + BA flight prefix
BA operated + other flight prefix
Other carrier operated + BA flight prefix
IB operated + IB flight prefix
Note, reward bookings and agency or industry discounted bookings are not eligible. BA/IB subsidiaries and franchise operated flights are included.
Korrekt (ref. pkt 3), og korrekt (infrir ingen av pkt)Vil Vueling flighter med BA flight nummer telle, men ikke med IB flight nummer?
Husk også at du har SunAir som flyr som BA fra Oslo til Danmark (og videre) http://www.sun-air.dk/
Greit oppsummert på Flyertalk:
http://www.flyertalk.com/forum/brit...ub-attaining-status-earning-avios-2016-a.html
Korrekt (ref. pkt 3), og korrekt (infrir ingen av pkt)
Takker så mye!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.