Hvordan er reglene for å ta med en gjest i lounge?
Vi er 2 på C til PHX sammen med en på M (Ingen har status i fordelsprogrammet)
Man må dessverre ha status hos BA/OW for å kunne ta med en gjest.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hvordan er reglene for å ta med en gjest i lounge?
Vi er 2 på C til PHX sammen med en på M (Ingen har status i fordelsprogrammet)
We regret that it has not been possible to process your upgrade request on ba.com at this time. Please try again or contact your booking agent.
Har to bookinger med BA nå. En i WT men klasse eligible for upgrade og en i CW. Har mer en nok avios, men BA.com tar en SAS-IT og gir meg konstante feilmeldinger:
Dette gjelder uavhengig av om jeg trykker uprade for cash eller upgrade with avios.
Noen som har peiling? Det er mulig å booke reward i F på den aktuelle oppgraderingen fra CW. Det samme gjelder for WT+. Må jeg ringe?
:headbang:headbang
Er et en flight i bookingen som er med en partner airline vil du få en tilsvarende melding, og må ringe inn for å gjøre det.
Om du har gjort endringer på tlf, eller oppgradert andre strekninger tidligere vil det samme skje
Aha. Den ene flighten har AA på returen. Kan dette være grunnen? Der jeg ønsker upgrade til WT+ er BA begge veiene til SAN.
Det er nok grunnen, ja. Ringe BAEC, så ordner det seg hvis det er ledige seter
Fløy selv nylig inn 18894 Avios og 320 tier points for 4332,-. Synd jeg ikke hadde fått med meg avios boost kampanjen.Fy flate...
Med Avios booster kampanjer, bonus avios pga status i BA og billigste business class billetter opptjente jeg hårete 55.000 Avios og 420 tier Points på siste tur til Junaiten.
Det er ganske bra. Det holder f.eks til 2 tur/retur i Club til London, ca 2 oppgraderinger til First på long haul, eller en transcont i F
For en forbaska tur til 16TNOK
Siden de er mer opptatt av å hogge på hverandre på insideflyer, prøver jeg her:
Hei,
Jeg er BA Gold frem til 8 juni. Da blir det Silver frem til oktober. Mitt kort er gyldig frem til 31 juli 2016.
i slutten av juni og juli skal jeg ha noen flyvninger med CX og BA. Alle i C
Siden kortet er gyldig til 31 juli, har jeg da tilgang til First Class lounge på Heathrow og i Hong Kong? Antar at det på Boardingkortene står Silver(Sapphire). Er det da bare å dra frem Gullkortet så får man adgang?
Videre, tjener man avios som Gold (Emerald) eller Silver (Sapphire) i denne perioden (8 juni-31 juli)
Som betyr at det er kun tier poeng som nullstilles fra 8 juni?
Alt annet har jeg gull fordeler på til 31 juli? Loungen, avios, baggasje, check in osv?
Har 610 tier points, og mangler så vidt jeg kan se kun 4 BA-flyvninger for å få BA Silver. Er ganske grønn på Executive Club så spørsmålet er følgende: Vil en tur OSL-LHR-MAN return på en booking telle som 2 eller 4 flyvninger?
Det vil telle som fire flyvninger.
"Executive Club and oneworld equivalent members cannot choose seats for free with this fare."
Hva er dette for noe tull? Og når begynte BA med dette?
Eh... jeg booket siste en slik tur i april for en flight i juni. og da booket jeg sete i april.Hvis du har kjøpt en "hand bag only" billett, så er det vel et års tid siden eller så at de begynte med dette.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.