Litt ymse. Men sjekker du f.eks OSL-HEL så kommer Finnair opp. Det er ikke sikkert det alltid kommer alternativer, men har erfaring på at AA, Finnair og sånt kommer frem.
Tror ikke det går an å søke spesifikt på andre selskap om BA også flyr ruten
Så vidt jeg vet er det change-fee / redeposit-fee på GBP35 om du endrer før 24h før avreise.Er det samme type fleksibilitet vedrørende avbestilling av billetter booket med Avios, som f.eks EuroBonus?
Members booking flights from 18 October 2023 will collect the following Avios depending on their Tier status:
Blue members will receive 6 Avios per qualifying £1 spent
Bronze members will receive 7 Avios per qualifying £1 spent
Silver members will receive 8 Avios per qualifying £1 spent
Gold members will receive 9 Avios per qualifying £1 spent
Qualifying costs include:
The base fare and carrier-imposed-charges on commercial tickets on any British Airways and Iberia marketed flights
Upgrades (online or airport), pre-paid seating charges or excess baggage on any British Airways or Iberia marketed and operated flights
This new model will also apply to flights marketed by Iberia
https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/faqs/collecting-avios-changes
Da kommer det en "forbedring" av avios-opptjening. BA går over til revenue-based opptjening:
Eller holder det at jeg nå får 1,500TP og 4 flighter innen utløp og så har jeg gullkort?
Kilde: https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/tiers-and-benefits/about-tier-pointsFor example:
- If you start your Membership year as a Blue Member and earn 300 Tier Points, you’ll become a Bronze Member.
- You’ll continue to earn Tier Points and if you reach 600 within the same year, you’ll become a Silver Member.
- Your Tier Points reset to zero at the end of your Membership year but you’ll continue to be a Silver Member for the next Membership year.
Litt ymse. Men sjekker du f.eks OSL-HEL så kommer Finnair opp. Det er ikke sikkert det alltid kommer alternativer, men har erfaring på at AA, Finnair og sånt kommer frem.
Tror ikke det går an å søke spesifikt på andre selskap om BA også flyr ruten
Jepp. Fær i høst.Har noen klart å bestille Finnair Business Class til/fra USA ?
Jepp. Fær i høst.![]()
Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
Med miles ja... det er muligens værre. Jeg har prøvd å finne OSL-HEL i C mange ganger også, men nærmest umulig. Om ikke faktisk umulig.Var det med BA Avios ? Forsøkte med både Alaska Miles og American Miles uten å finne noe som helst.
Er BA ekstremt trege når man må retroregistrere poeng? Eller har jeg bare klart å fly på en bookingklasse hos MH som ikke generer noe Avios?
Hadde håpet slippe igjen måtte sørge for en manuell bevegelse på konto i år og, så ikke poengene forsvinner![]()
In future, the Tier Point collection period will start on 1 April and end on 31 March every year. The change will be in place for all British Airways Executive Club Members, starting from 1 April 2025.