BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Hva? Fikk dere utdelt kake når dere kom på flyet??
Veldig viktig med kake i 62K
a3435cb1fa728ecb5555ba14b9c11faf.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Bra han passer på å ikke søle på pysjamasen – vet de knapphullene på servietten blir litt store for junior.

Er det lenge siden BA sluttet å videresende bagasje på to separate flighter, eller er det kun i Denver?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Er det lenge siden BA sluttet å videresende bagasje på to separate flighter, eller er det kun i Denver?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Ja, det er flere år siden, og de er fryktelig strikse på det.

Da har jeg fått mail fra BA om at de senker Tier Points kravet med 30% for alle dem med fornyelse i April, Mai og Juni. Det er sikkert supre nyheter for mange.

Meg inkludert. Man kan jo fornye GGL på bare 3000TP og det er vel nå da 2100TP. En rask sjekk på kontoen viser at det stoppet på 2130 da lock down begynte. Uten lock down hadde jeg passert 3000 så det suser.

Men altså helt supre nyheter og griseflaks for min egen del

Har forøvrig fått bekreftet år tlf fra BA at GGL general er 2100TP. Muligens interessant for noen. Det er mye luring om det på FT

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Tikket inn mail fra BA nå:
Members whose Tier Point collection end date falls between 1 July and 31 December 2021, will have their Tier status protected for an additional 12 months, irrespective of how many Tier Points they earn.

Tikket inn mail fra BA nå:
For medlemmer med status som går ut mellom januar og juli 2022 reduseres kravene for rekvalifisering med 25%. Varigheten på eventuelle Vouchers fra BA (GUF1, GUF2 og gud vet ikke hva Fnate har) forlenges til 31. desember 2021.

Gode nyheter da. Hvis man kan reise et par turer utpå senhøsten så går vel ratt dette.

Samtidig er det få ting som virker så langt fra bevisstheten akkurat nå som statusprogrammer. 1 år og 1 uke siden siste long haul med BA nå.

Last edited:
Har av kjente årsaker ikke hatt bevegelse på Avios konto siden 2019, og hvis jeg ikke er helt på bærtur blir poengene ugyldige hvis man ikke har bevegelse på kontoen hvert tredje år. Hvordan kan man enklest få bevegelse på kontoen, uten fly(bevegelse)? [emoji38]

Har av kjente årsaker ikke hatt bevegelse på Avios konto siden 2019, og hvis jeg ikke er helt på bærtur blir poengene ugyldige hvis man ikke har bevegelse på kontoen hvert tredje år. Hvordan kan man enklest få bevegelse på kontoen, uten fly(bevegelse)? [emoji38]

Jeg flytter bare over noen få poeng fra Radisson-kontoen ;)

All bevegelse teller - uttak, opptjening, kjøp og overføringer så se hva som er enklest for deg ifht BA-partnere.

Hissige hos BA altså, ikke bare går mine Avios snart ut på dato, de truer med å stenge hele kontoen om det ikke er noe aktivitet snart.
As it stands, your 6,028 Avios are due to expire in the next 5 months, due to inactivity.

The good news is it doesn’t take much to keep them active – you simply need to spend them, or collect some more.

Following the expiry of your Avios, if there continues to be no activity for the next 6 months, your Executive Club account will be closed.
Hva er egentlig verdien av mine 6000 Avios, og er det noe poeng i å holde de i live? Blir nok ikke den største reiseaktiviteten i årene fremover, og det som blir spørs vel om det blir via UK, med mindre man faktisk skal til UK

Hissige hos BA altså, ikke bare går mine Avios snart ut på dato, de truer med å stenge hele kontoen om det ikke er noe aktivitet snart.

Hva er egentlig verdien av mine 6000 Avios, og er det noe poeng i å holde de i live? Blir nok ikke den største reiseaktiviteten i årene fremover, og det som blir spørs vel om det blir via UK, med mindre man faktisk skal til UK

Jeg pleier overføre noen få poeng mellom Avios og Radisson for å holde liv i kontoen. Husker aldri hvilken vei

Last edited:
Så lenge det er aktivitet på kontoen en eller annen vei så holder du liv i avios for alltid

Det skjønte jeg, men lurte mest på om det var noen fornuftig/enkel/billig måte å mekke litt aktivitet på?
Har forøvrig 4 poeng hos Radisson, så vrient å overføre derfra

Back