BA Club Europe + LHR T5

Flott rapport ! :).. Men apropo BA og kort, når får man dette Executive Club-kortet om man har meldt seg inn ? :)

Men i ET? Trodde kjendiser fløy CE, jeg.. Det gjorde hvertfall Diana Ross den gangen vi fløy til London sammen :p.
Uten sammenligning forøvrig!

Kan jeg få spørre hva som brakte deg på dagstur til LON? Var du ute av Heathrow? :question:

Tenker vi snakker en liten MR. BA har 10.000 ekstrapoeng for hver t/r reise i Club Europe frem til 15/mai. Normalt får du ca 1.200 poeng, og nå altså 12000. Rekker du 3 stk t/r innen denne datoen får du ytterligere 10.000 poeng.
Jeg har skal selv på en slik for å nå opp til 3 turer.

Var nok en liten MR ja, men jeg fikk ikke det tilbudet fra BA om ekstrapoeng (sikkert fordi jeg på det tidspunktet hverken hadde Miles eller TP på konto).

Har en tur i mai og en i juni, og vips er sølvkortet sikret ;)

Fin rapport, takker for den!

Ut fra de rapporter og bilder jeg har sett, klarer alltid BA å levere et innbydene mat-produkt ombord på sin intra-euro biz class flighter. Det så jo riktig lekkert ut.

Hva serverer SAS i biz mellom OSL og LHR?

BF:cool2

Usikker på hva SAS tilbyr og hvordan de presterer på intra-europeisk biz, men jeg regner med at de tilbyr noe av det samme opplegget som BA. Dette kan sikkert noen andre her på forumet belyse. En ting vet jeg, og det er at SAS ikke kan slå prisen til BA på dette produktet. Betalte ca 2900 for en tur/retur i biz (restricted) med BA til LHR.

Med unntak av frokosten ex. Oslo er BA Club svært mye (!) bedre enn SAS biz på OSL-LHR i det minste. Jeg vil nesten si at maten til BA er bedre enn SAS Intercont biz.

Setene er derimot mye det samme.

Takk for flott rapport! Høres ut som en utmerket dag! Restricted Business Class-billetter er noe flere selskaper bør få; ønsker meg f.eks. et mer differensiert bookingsystem hos SAS.

Takk for flott rapport! Høres ut som en utmerket dag! Restricted Business Class-billetter er noe flere selskaper bør få; ønsker meg f.eks. et mer differensiert bookingsystem hos SAS.

Tiltredes, dette burde gjelde både Eco-extra og business.

Med unntak av frokosten ex. Oslo er BA Club svært mye (!) bedre enn SAS biz på OSL-LHR i det minste. Jeg vil nesten si at maten til BA er bedre enn SAS Intercont biz.

Yeah, rite... Så du synes at en 3 retter + en to retter er verre enn å få servert ett brett med en kyllingsalat og to ostebiter?? SAS serverer ett måltid i biz OSL-LHR som konkurrerer helt med hva jeg ser på bildene her.

Her er hva man serverer ombord på SAS intercont (og jeg hoppa over desserten)

NYCEaster2005144.jpg

NYCEaster2005145.jpg

NYCEaster2005146.jpg

NYCEaster2005147.jpg

Yeah, rite... Så du synes at en 3 retter + en to retter er verre enn å få servert ett brett med en kyllingsalat og to ostebiter?? SAS serverer ett måltid i biz OSL-LHR som konkurrerer helt med hva jeg ser på bildene her.

He he... Jeg skrev "nesten bedre" da. Jo, nei ved nærmere ettertanke satte jeg det kanskje på spissen. Men jeg pleier å velge pasta eller kjøtt-greiene på BA Club Europe, og jeg mener faktisk at jeg aldri har spist noe på SAS IC business som har smakt like godt. unntak for "smørrebrød med rejer" til frokost. Det er spesielt digg.

Dessuten serverer BA oftest individuelt til hver passasjer og de danderer maten manuelt på skikkelige tallerkner.

Det blir litt som morra eller dattera. (og sier jeg "ja takk, begge deler" så høres det kanskje litt feil ut.)

Last edited:
Takker for alle kommentarer :)

Kan nok ikke sammenligne BA sitt biz-produkt med SAS IC sitt biz-produkt. Det blir litt feil uansett. Men BA IC biz skal testes til høsten så da kan man godt sammenligne ;) Og rapporter og bilder fra den turen vil dere selvfølgelig finne her på forumet. Men før den tid så blir det noen flere turer med BA biz intra-europeisk.

Back