BA B772 i LAS Vegas i full fyr

Re: Ba B772 i LAS Vegas i full fyr

britfire.jpg

British Airways plane on fire on Las Vegas runway. (Photo: @Bradley_Hampton @FoxNews)
http://www.accessatlanta.com/news/n...ish-airways-passenger-plane-fire-mccar/nnbDt/

Ser ikke bra ut, enda godt de fleste ser ut til å ha fått med seg håndbagasjen ut... :headbang

Last edited:
Så utrolig bra at det gikk bra med alle!

Her er det vel bare griseflaks at dette ikke skjedde noen sekunder senere, f eks etter V1 eller i luften - da kunne utfallet fort bli noe annet...

Ser ikke bra ut, enda godt de fleste ser ut til å ha fått med seg håndbagasjen ut... :headbang

Alle de som tok med baggen sin ut skulle ha fått bøter spør du meg, her kan din bag være en annens liv! #egoist

Last edited:
Flightglobal sier det er stor sannsynlighet at årsaken skyldes en uncontained engine failure (på godt norsk)

https://www.flightglobal.com/news/a...77-likely-suffered-uncontained-engine-416536/
Photographs following the aborted take off and engine fire of a British Airways Boeing 777-200 aircraft suggest it suffered an uncontained engine failure while on the ground at Las Vegas.

Lurer på hvor mye skade som har blitt gjort og med tanke på at flyet næremer seg 17 år er det ikke helt sannsynlig det ikke er verdt og reparere. GE motorer på maskinen og er vel i BA sin LGW-konfigurasjon

Last edited:
Det var ingen hasteevakuering iflg Guardian-reporteren som var ombord, så det har sikkert hatt sin innvirkning.

Når jeg ser bildene ser motoren ganske så fin ut mens det ser verre ut på skroget der vingen er festet.

Når jeg ser bildene ser motoren ganske så fin ut mens det ser verre ut på skroget der vingen er festet.

Nå har flightglobal fjernet artikkelen med bildet, men på det ene bilde der så det veldig ut som venstre motor var "sprengt" innenfra og hadde ganske store skader på innsiden

Klart den har nok det, men ser ut som motoren har klart å holde varmen inne i cowlingen?

Back