Man kan jo bare forestille seg hvilken mektig stilling BAAA vil kunne få ved en eventuell fusjon. Konkurransemyndighetene har sagt nei før, har noe endret seg siden den gang som vil kunne få dem til å avgi noe annet svar nå?
Konkurransemyndighetene er vel den største "trusselen" mot den etterhvert så omtalte konsolideringen i bransjen...
My God, de har ikke eng gang lov å ha opptjening av poeng på hverandres ruter, og så skal de få lov til å fusjonere? Tviler sterkt på dette, tenk det politiske bråket det vil bli om, ja, alt!
De har leaset denne 757'ern ene og alene til å fly denne ene ruten. Som nevnt mener jeg å ha lest at etterspørselen er større enn hva de kan få trykket inn i en smal 757'er, dermed har de planer om å sette inn større kapasitet i form av en 767, denne også leaset fra Icelandair.
Det skal etter sigende være MSN455, en maskin som opprinnelig skulle til bmi, men som ble leaset direkte til Emirates fra Toulouse. Det ble nylig opplyst at maskinen skal returnere til bmi.