B787 på Everett

BSSW

Browncoat
B787 på Everett

Hei, da vi var oppe på terrassen på Future og Flight på lørdagen så fikk jeg dette bildet. Det jeg fant ut senere var at det var B787! Det er vel en av static-test maskinene, eller? Noen som har noe mer info om denne maskinen?

Det ser ut til at det kan være en skade ytterst på venstre ving. Kanskje fra static-test?
DSC_6399Large.jpg

Re: B787 på Everett

Jøss - det var det jo ingen av oss som fikk med oss. Jeg var sikker på det var en 767 jeg!

VC-10

Du var ikke alene om det!

Tror ikke at det var noen som hadde forventet å se en B787 utenfor hangardørene...

Men er det ingen som vet noe mer angående dette individet?

Last edited:

Jøss hvor mye hadde dere drukket? Selv en Airbus fan ser forskjell på en 767 og 787.

Jo, men når en ser dette på lang avstand, pluss det at en ikke forventer å se en 787 utenfor hangarportene på en lørdag. DA ser en heller en 767 enn 787.

Dessuten så er den også "kamuflert"

Hjernen er vel konstruert slik at det man ikke forventer å se på et gitt sted og tidspunkt - det ser man heller ikke. Satt på spissen...

Ingen som ba meg se i den retningen en gang..
..skuffet over å se dette nå når jeg kommer hjem..
Forøvrig flott at Olav fikk den på brikken ihvertfall da.

Ingen som ba meg se i den retningen en gang..
..skuffet over å se dette nå når jeg kommer hjem..
Forøvrig flott at Olav fikk den på brikken ihvertfall da.
Knipse litt mer da vet du ;) :colgate:

Hjernen er vel konstruert slik at det man ikke forventer å se på et gitt sted og tidspunkt - det ser man heller ikke. Satt på spissen...
Enig med Seilfly, trenger ikke sette dette på spissen. For det er nøyaktig slik det er.

Noen som har sett den videoen med basketball spillerene som kaster baller frem og tilbake? Da skjønner de hva jeg mener.

Knipse litt mer da vet du ;) :colgate:

I begynnelsen av min spotterkarriere tok jeg glatt 1000 bilder på en dag på Flesland,
nå gidder jeg ikke ta så mye bilder lenger, og tar kun bilder som jeg vet blir bra og kan brukes.
Derfor tok jeg vel ca. ett bilde per tredve bilder du tok i SEA.

Jeg sto og så på den og lurte frem og tilbake, det var liksom ikke helt 767...
..og så tok jeg ikke opp kikkerten...

Men vi var jo ganske metta etter en lang tur inne i hallen, og så ikke for oss at det sto noen 787 utenfor... Jeg fikk spurt om hvor mange de hadde laget, og vår gode guide svarte: "6". Men jeg fikk ikke spurt om det var noen utenfor hallen der vi var...

3242810956_d482af8a6b_o.jpg

det var ganske impnenerende utsikt da vi kom opp der, og den var jo liksom ikke som tok mest oppmerksomhet av det vi så..
hadde du tatt dette på strak arm, EB ?
vi var ganske oppegående vi som sto der på det tidspunktet, vil jeg hevde.

Flott at du la ut dette bildet, Ole Johan!
Nå ser jeg også hvordan vi klarte å overse denne.
Den "drukner" på en måte blant de andre,
og siden ingen av oss forventet å se denne la vi heller ikke merke til den. *dessverre*
Vi har faktisk hatt en skikkelig godbit rett foran oss uten å vite det.. :)

Rett bak og ved siden av 787`ern er mine favoritt spottersteder...

Det er jo egentlig litt artig også, for vi diskuterte netopp denne "hvite 767'en uten haleror" når vi sto der. Den så jo egentlig slik ut på avstand.

Det er vel en av static-test maskinene, eller? Noen som har noe mer info om denne maskinen?
Dette er ZY998, maskinen som skal brukes til fatigue testing, dvs testing som skal vise hvordan et visst antall cycles belaster konstruksjonen gjennom dens levetid. Dette vil bli gjort bak det store produksjonsbygget, i denne riggen.
Maskinen som brukes til static testing (ZY997) står inne i hall 40-23 (hallen mellom produksjonslinja for 767 (40-24) og de to som brukes til 747 (40-21 og -22.)

Det ser ut til at det kan være en skade ytterst på venstre ving. Kanskje fra static-test?
Ingen skade, ser heller ut til at det ikke er noen leading edge på vingespissene. Denne maskinen trenger tross alt ikke å være like strukturelt komplett som sine flyvende søsken.

Jeg sto og så på den og lurte frem og tilbake, det var liksom ikke helt 767...
Bla. større vingespenn, slankere vinger, annerledes cockpit-vinduer, mao ingen 767 :) 767ene blir dessuten typisk stilt opp sammen med 747ene på oppstillingsplassene lengst syd (til venstre på dette bildet.)

Jeg fikk spurt om hvor mange de hadde laget, og vår gode guide svarte: "6". Men jeg fikk ikke spurt om det var noen utenfor hallen der vi var...
Seks inklusive ZY998 og ZY997. ZY998 er den eneste som står ute for øyeblikket, mens ZA001 står inne i hall 40-24 (hallen der 767 monteres,) noe sistnevnte vil gjøre i enda et par måneder til. Forøvrig har de gjennomført body- og wing join på ZA005 nå, den første maskinen med GEnX-motorer.

Dette er ZY998, maskinen som skal brukes til fatigue testing, dvs testing som skal vise hvordan et visst antall cycles belaster konstruksjonen gjennom dens levetid. Dette vil bli gjort bak det store produksjonsbygget, i denne riggen.
Maskinen som brukes til static testing (ZY997) står inne i hall 40-23 (hallen mellom produksjonslinja for 767 (40-24) og de to som brukes til 747 (40-21 og -22.)

Ingen skade, ser heller ut til at det ikke er noen leading edge på vingespissene. Denne maskinen trenger tross alt ikke å være like strukturelt komplett som sine flyvende søsken.

Bla. større vingespenn, slankere vinger, annerledes cockpit-vinduer, mao ingen 767 :) 767ene blir dessuten typisk stilt opp sammen med 747ene på oppstillingsplassene lengst syd (til venstre på dette bildet.)

Seks inklusive ZY998 og ZY997. ZY998 er den eneste som står ute for øyeblikket, mens ZA001 står inne i hall 40-24 (hallen der 767 monteres,) noe sistnevnte vil gjøre i enda et par måneder til. Forøvrig har de gjennomført body- og wing join på ZA005 nå, den første maskinen med GEnX-motorer.
Tusen takk for svar :)

LN001/ZA001 var den som fikk gjennomgå av scanairs gruppe. Og vi fikk også sett ZY997 der inne på fabrikken.

Det kommer bilde i triprapporten min, hvor man kan se forskjellen på 767 og 787... Må bare bli ferdig med den først...

Svarte ... var overhodet ikke mentalt forberedt på at en av dem sto ute .. det var vel derfor ingen av oss tok den.

Rett bak og ved siden av 787`ern er mine favoritt spottersteder...

Det området er nå avstengt, men har hele tiden vært forbudt område nøye overvåket av Boeing-naziene. Vil tro at du nå vil foretrekke taket på Boeing-senteret med live radio og panoramautsikt mot fabrikk og rullebane .. ;)

Back