B787 motorer

GE-90 115B er vesentlig større enn GEnx som sitter på 787. 115.000 lbf, mot 64.000 lbf som 787-8 vil få (GEnx på 787-9 vil vel ha en skyvekraft på 71.000lbf)
 
Det er like imponerende hver gang med take-off på 777. Ingen over eller ved siden eller under.
 
Sånn apropos så er det jo også litt interessant å se hvordan diameteren på motorene har vokst siden de første jetflyene tok til himmels. Hvor mange DC8-fønere får man plass til i en GE-90? Samtlige pluss et par til? ;)
 
GE-90 115B er vesentlig større enn GEnx som sitter på 787. 115.000 lbf, mot 64.000 lbf som 787-8 vil få (GEnx på 787-9 vil vel ha en skyvekraft på 71.000lbf)[/Q

Diameteren da? Er den like stor, mindre eller større?
 
Sånn apropos så er det jo også litt interessant å se hvordan diameteren på motorene har vokst siden de første jetflyene tok til himmels. Hvor mange DC8-fønere får man plass til i en GE-90? Samtlige pluss et par til? ;)

Diameteren paa GE-90 er vel omtrent den samme som diamteren paa 737 kroppen !
 
Her kan du se: 737 mot GE90 :cool:

Av Highslide JS
 

Attachments

  • 737 vs 777.jpg
    737 vs 777.jpg
    186.7 KB · Views: 760
Last edited:
Back
Top