• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

B787 motorer

GE-90 115B er vesentlig større enn GEnx som sitter på 787. 115.000 lbf, mot 64.000 lbf som 787-8 vil få (GEnx på 787-9 vil vel ha en skyvekraft på 71.000lbf)
 
Det er like imponerende hver gang med take-off på 777. Ingen over eller ved siden eller under.
 
Sånn apropos så er det jo også litt interessant å se hvordan diameteren på motorene har vokst siden de første jetflyene tok til himmels. Hvor mange DC8-fønere får man plass til i en GE-90? Samtlige pluss et par til? ;)
 
GE-90 115B er vesentlig større enn GEnx som sitter på 787. 115.000 lbf, mot 64.000 lbf som 787-8 vil få (GEnx på 787-9 vil vel ha en skyvekraft på 71.000lbf)[/Q

Diameteren da? Er den like stor, mindre eller større?
 
Sånn apropos så er det jo også litt interessant å se hvordan diameteren på motorene har vokst siden de første jetflyene tok til himmels. Hvor mange DC8-fønere får man plass til i en GE-90? Samtlige pluss et par til? ;)

Diameteren paa GE-90 er vel omtrent den samme som diamteren paa 737 kroppen !
 
Her kan du se: 737 mot GE90 :cool:

Av Highslide JS
 

Attachments

  • 737 vs 777.jpg
    737 vs 777.jpg
    186.7 KB · Views: 760
Last edited:
Back
Top