B777 - taksing på én motor?

Re: B777 - taksing på én motor?

Flere selskaper driver jo og tester ut slike CDA-approacher om dagen (grønne approacher som både SAS og DY skal prøve også) og i siste flight så jeg det stod noe om at dette også innebær taksiing på en motor til og fra stand....

Kanskje denne er med i et av disse forsøkene for Delta?
 
Re: B777 - taksing på én motor?

Kan det tenkes at denne holder på å starte opp, rett etter push-back er koblet fra?
 
Re: B777 - taksing på én motor?

SAS bruker mer og mer taxing på en motor har jeg inntrykk av. Kan man spare noen liter parafin på hver flight, så hvorfor ikke.
 
Re: B777 - taksing på én motor?

Og så lenge det ikke blir for store gasspådrag så er det ingenting så tilsier at men ikke skal kunne gjøre det.
 
Re: B777 - taksing på én motor?

En kollega som fløy LJ25 for mange år siden fortalt at de alltid takset ut med en motor og etter landing takset de med motsatt. Motorene på denne maskinen var så ektreme at de brukte like mye fuel på tomgang på bakken som i cruise i FL450..

Har sett at DAT gjerne stopper den ene motoren etter landing og en gang i blandt takser de ut med en motor og, vet ikke om dette er en standar prosedyre, men har sett det hvertfall.. sparer både fuel og gangtid på motorene.
 
Re: B777 - taksing på én motor?

Har sett at DAT gjerne stopper den ene motoren etter landing og en gang i blandt takser de ut med en motor og, vet ikke om dette er en standar prosedyre, men har sett det hvertfall.. sparer både fuel og gangtid på motorene.


ATR har en propeller brake på høyre motor som kan stoppe propellen slik at turbinen driver DC-generatoren selv om propellen står. Er kanskje det du har sett. Coast brukte det mye i Bodø i hvertfall.
 
Re: B777 - taksing på én motor?

DAT bruker mye dette med å taxe på en motor,- både mot avgang og etter landing. Skjer til dagen her på Flesland.
 
Back
Top