B767-200 på TRD

Spanair

ScanFlyer Silver
B767-200 på TRD

Hørte det Italienske luftforsvaret var på tur inn på 09 på Værnes for 15 min siden. Skal være en B767-200. Kanskje det er noen Stjørdalinger som har lyst til å dra ut å lufte kameraene sine.. ;)

Re: B767-200 på TRD

Og jeg som kjørte forbi der for litt siden - synd den ikke kom før!

VC-10

De er ute og trener piloter, så blir nok ikke stående på værnes vil jeg tro. Reg'en er N606TW.

Den tilhører ikke det italienske luftvåpenet, men Boeing. Den er en 'treningsmaskin' så de italienske pilotene skal få trening for de får overlevert sin første 767-tanker.
Den er hvit og fin - godt kamuflert i snedrivene på Værnes! :p

Det er forøvrig ikke så lenge maskinen var i Norge sist ...

PR-BRV-OSL051206-1.jpg

N606TW ja, var innom Bodø for en stund siden med et par touch and goes før den dro tilbake til Italia.

Den tilhører ikke det italienske luftvåpenet, men Boeing. Den er en 'treningsmaskin' så de italienske pilotene skal få trening for de får overlevert sin første 767-tanker.
Den er hvit og fin - godt kamuflert i snedrivene på Værnes! :p

Hadde nesten vært fint å vite hvor mange eiere/selskaper som har brukt denne maskinen:9: Den sto vel også parkert en god stund på en "flykirkegård" på 90 tallet også.Tror denne maskinen har vært rundt om veldig mye siste årene.

Last edited:

Faktisk ikke så mange. TWA ga den fra seg i 2001. Den fløy såvidt for Slovak Airlines i 04, men jeg tror aldri den kom lenger enn crewtrening .. Deretter BRA 06-07 og nå som crewtrening for Italian AF. Imellom dette var den parkert diverse steder.

Back