AY og Oneworld

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Siden det blir to uventede turer med AY og de gir visst 50% bonus på disse nærmest "gratis" billettene, må en få med seg disse poengene. Hvilket program skal en velge ??

Før en vet ordet av det har man en gratistur til HEL eller LHR.

Meldt meg in i AA, men trenger råd ??:lightbulb :question:

Om du ikke er medlem av BAs program, hold deg unna, du må reise på en dyrere billett for å kvalifisere til medlemskap og de gir kun 25 % på flere billettyper. Finnair Plus er ganske bra, de gir alltid min 50% på egne flyvninger (visse unntak med andre selskaper)

Mitt standardråd er å ta et bonusprogram som tilhører det selskap som flyr til destinasjoner du ofte/gjerne reiser til. Kommer det noen medlemstilbud, så er det større sjanse at det passer deg. Ganske generisk råd, jo visst, men nå har du fått mine 12 øre.

Takk for tips. Underlig men jeg får ikke til reg. meg hos AY foor deres program ?

Bare beskjeden om at jeg nå kan reg. poeng uten å få "kundenummer ". Skal på OSL neste mandag, kanskje pluker jeg opp et manuelt søknadsskjema....... Det er vel AY kontor der ?

Det ble Quantas for min del når jeg skulle velge ett program i Oneworld. Det er det eneste selskapet hvor poengene ikke har utløpsdato. Gir vel OK med poeng, og enkelt og greit og ta ut bonus-reiser (f.eks. BA til London).

Takker for all advice. Da blir det AY kort, og med to nærmest gratisturer til Østen, er det vel nok til en gratis weekend i HEL. Som sagt i diverse tråder FB versus EB. La prisen bli konge framfor "religion", og du får enda mer !!

Tror nok at AY kommer med tilbud til Beijing, Shanghai neste weekend, men det får være nok nå. Hakke mer ledig tid, og disse to har jeg vært nok den sneste tiden. ^_^

Så dere som har en weekend ledig i sommer, vær våken lørdag morgen. Titt på VG først og så gå til WF !! O g glem FB og EB !! Spesielt sistnevnte.

Back