• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AY - ERJ 170 på OSL i dag

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
AY - ERJ 170 på OSL i dag

Her er et av bildene jeg tok på OSL i ettermiddag!

:up: VC-10

Attachments

• IMG_2461_edited-1.jpg
    IMG_2461_edited-1.jpg
    142.1 KB · Views: 7
Re: AY - ERJ 170 på OSL i dag

Skal AY bruke den fast på OSL? Jeg trodde AY hadde større paxgrunnlag fra OSL!

Morro om denne maskinen blir fast på Gardermoen! På tide at vi får en av de nye flytypene tidlig her også, ikke vært for bortskjemt med det tidligere akkurat. :up:

Noen andre enn meg som synes flyet minner om et forvokst rumpetroll?

Originally posted by FBU 4EVER

Itte je! (Er det noe gærnt med alt som ikke er MD-80? :D :) ;) ;) ).

Hei:)

Får håpe vi kommer til å se denne i TRD også. Noen som har hørt mer rykter angående HEL-SVG/TRD rutene som boarding skrev om tidligere i år?

Jeg synes den er riktig fin.
Utseendet gjør også at den ligner på større fly, slik at passasjerene i utgangspumktet kanskje tenker mer io retning av 737/320 når de går ombord og ikke får "regionalfølelse".
Som jeg tidligere har nevnt, var det også en behagelig maskin å reise med (i LOT sin versjon)!

:-) VC-10

Jeg synes maskinen er råflott og tøff. Dessuten gir den en litt større følelse.
En maskin som passer utmerket for Skandinavia!

Originally posted by LN-SSL

Itte je! (Er det noe gærnt med alt som ikke er MD-80? :D :) ;) ;) ).

Embraer 170 (som er den korrekte betegnelsen i følge Embraer selv) er veldig avhengig av hvilket fargeskjema den har for hvordan den oppfattes. Alitalias svarte snute passer den utmerket, og da er den ikke så froskaktig ;)

EI-DFH1.jpg

och idag provåker Savipix2/Christian den ARN-HEL-ARN

För min del blir det mest troligt en tur till Warsawa med LOT i December... och då skall det åkas EMB170!

Gillar maskinen skarpt

Hvor får dere rumpetroll og frosk fra gutta..?? Det eneste jeg synes den minner om, er noe Boeing/Airbus-aktig som er kjørt gjennom et vaskeprogram med alt for høy temp. Flott fly!!:up:

Virker stor og littn tykkere foran vingen,men tynnere og smaklere bak.Rumpetroll var det förste jeg tenkte på da jeg så den förste gangen.Også winglet-proteser,da!:biggrin

Rå lekkert ja :)... Frister med en tur til Helsinki med den saken der ja !.... Bare vente til de får fler ;)

Pøh...

Liker E-jets jeg, men 190 er penere. Har jetBlue's nyervervelse som skrivebordsbakgrunn.

Virker stor og littn tykkere foran vingen,men tynnere og smaklere bak.Rumpetroll var det förste jeg tenkte på da jeg så den förste gangen.Også winglet-proteser,da!:biggrin

Ja, ja...., skjønner:D Synes forøvrig registreringen var litt artig jeg da, på den AY-maskinen....., Ohleeee!!! :thumbup

Ifølge amadeus kommer AY til å gå med denne ganske ofte på OSL utover høsten iallefall.

AY 656 ser går med denne utover ser jeg.

Noen som sa noe om fotosession på OSL ??

Den skal gå på de "tynnere" rutene på dagen. Første og siste maskin vil nok fortsatt være A320S. Passer utmerket på de flightene.

Ventet lenge på dette når jeg jobbet på AY, men desverre gikk jeg før de kom til selskapet.

Fra og med i morra går AY656 fast med EMB70. Siste AY656 med A320 i dag ble det ikke noe av da flyet retunerte til ARN med teknisk. Både EMB45 (som FinnCom har brukt en periode nå) og EMB70 passer fint til Oslo-trafikken. Noen avganger går med mange pax men det er sannelig ikke mange.

Hilsen,
Laurenz

:up: :up: Ønsker meg en slik i SAS design!!!

Replying to Topic 'AY - ERJ 170 på OSL i dag'

Steikje bra bilde av OH-LEE fra Manchester i kveld (31. oktober)

OH-LEE_SA_311005.jpg

Ingenting er som et digitalkamera i mørke :wow:

Back