Avisutklipp fra Stavanger Aftenblad

Status
Not open for further replies.

Mats Danielsen

ScanFlyer Blue
Heisann,

fikk et avisutklipp fra Leorim av en kar:

Ser et par faktafeil her:

- 737-600 er nå ikke classic, men NG
- 737-600 sitt seteantall for SAS er 93 - 134

Det var jeg som var i avisen! men jeg sa at 737-600 var en NG! Aftenbladet missforstod meg kraftig og skrev feil på enkelte plasser! Ps SAS sitt 600 seteanntall er ikke 93 -134 men 112-123!

Faktafeil 3: Ikke stå under trær når det lyner! :)

"-Hold deg unna trær! Dersom du er i et landskap med spredt vegetasjon og enkelte trær, kryp sammen på huk, dobbelt så langt unna nærmeste tre, som høyden på treet."

Nå er det da høyere ting i nærheten der da. Det er mindre enn 100m til tårnet...

Men jeg er helt enig i at man bør ikke gjemme seg under et tre.

Fredrik: Stikk heller bort til lufthavnvakta, der er det halvtak du kan stille deg under.

Nå er det da høyere ting i nærheten der da. Det er mindre enn 100m til tårnet...

Men jeg er helt enig i at man bør ikke gjemme seg under et tre.

Fredrik: Stikk heller bort til lufthavnvakta, der er det halvtak du kan stille deg under.

Om du anvender samme regel igjen: er treet mer enn to ganger høyden av tårnet unna så er det ikke spesielt trygt, sammt hvor høyt tårnet er. ;)

-A

Det var jeg som var i avisen! men jeg sa at 737-600 var en NG! Aftenbladet missforstod meg kraftig og skrev feil på enkelte plasser! Ps SAS sitt 600 seteanntall er ikke 93 -134 men 112-123!

Feil begge to:D

Men jeg har rett:D hihi:nor
Boeing 737-600
Antall fly 13
Antall seter 112-116
Maks starvekt 57,6 - 59,9 tonn
Lengde 29,8 meter
Vingespenn 34,3 meter
Marsfart ca 825 km/t
Motorer CFM 56-7B

jeg sa til dem at hvis det lynet så gikk jeg bort til terminalen og hvis det regnet stod jeg under treet. Typisk jurnalister å misforstå det man sier!
PS Aleksander, feil er det ikke men en 737-600 tar 112-116-121 pasasjerer. Jeg tok i fra det minste til det største. Mer seter stapper ikke SAS inn i sine -600 fly!

Aleksander, kvaliteten på de kildene en benytter avgjør hvor riktig det blir. Det jeg vet er at de ni -683 SAS Norge har 120 seter installert i dag. Dermed var svgspotter nærmere sannheten en deg - hans mellom inneholder det riktige tallet, det gjør ikke ditt. Det en kan konkludere fra dette er at SAS' sine Internet-sider ikke er oppdatert med riktige tall etter at mange SAS-fly har fått satt inn flere (og nye seter) i løpet av vinteren og våren.

Dere får krangle så mye dere vil angående seter i SAS sine 737-600, men i LN-RRC og LN-RRD fom var i SAS Norge (nå i Sverige) en kort periode har begge 123 seter ombord......
Dette er max antall seter for -600 i SAS flåten.

De fleste av de resterende har 120 seter......

Hilsen SAS ansatt....

Last edited:
Individene med 120 seter er RRY, RPX, RPZ, RRZ, RCU, RPF, RCW, RPH og RPU og dette er pr. 6. mai 2009.

Artig artikkel. Journalisten har sikkert ikke snøring overhodet på fly, så vi får la tvilen komme henne til gode, men litt klønete å ta feil ved å si at han gikk under treet når det lynte.

Ser også at du er fly simmer og jeg regner med at du flyr concorde? For Amsterdam-Los Angeles på åtte timer med mellomlanding går bare an i supersoniske hastigheter;)

Status
Not open for further replies.
Back