Avinor ber regjeringen slutte å tappe selskapet.

Re: Avinor ber regjeringen slutte å tappe selskapet.

Nå er jeg ikke helt professor enda, og jeg tror ikke bilen min sluker veihull bedre enn andre biler. Jeg tror også du overvurderer statens lønnspolitikk overfor akademikere i UHR-sektoren. :) Jeg er bare litt usikker på hvilken standard man forventer seg av veiene man kjører på (og infrastrukturen forøvrig), siden jeg og du er så uenig om standarden i en og samme kommune.

Hehe, jeg tror jeg kan ane meg fram til lønnsnivået.

Du blander, for det første, det kommunale/fylkeskommunale nettet sammen med det statlige. De må holdes separat, skjønt begge er i dårlig forfatning. Både på det kommunale og statlige nettet blir veiene vedlikeholdt i så liten grad at fundament etc slites slik at veien omtrent må "totalrenoveres" når det først gjøres noe. En mildt sagt idiotisk måte å disponere pengene sine.

I tillegg er de små redningsoperasjonene som faktisk blir gjennomført så lite helhetlig at flikkingen nesten blir meningsløs.

For ikke å snakke om samkjøringen mellom kommune, fylke og stat, altså hvem som har ansvar for hva. Nå er det endelig blitt gjort noe med Holtveien, men dersom den ikke er et grelt eksempel på ressursmangel og byråkrati, vet ikke jeg.

Re: Avinor ber regjeringen slutte å tappe selskapet.

Du blander, for det første, det kommunale/fylkeskommunale nettet sammen med det statlige. De må holdes separat, skjønt begge er i dårlig forfatning. Både på det kommunale og statlige nettet blir veiene vedlikeholdt i så liten grad at fundament etc slites slik at veien omtrent må "totalrenoveres" når det først gjøres noe. En mildt sagt idiotisk måte å disponere pengene sine.

I tillegg er de små redningsoperasjonene som faktisk blir gjennomført så lite helhetlig at flikkingen nesten blir meningsløs.

For ikke å snakke om samkjøringen mellom kommune, fylke og stat, altså hvem som har ansvar for hva. Nå er det endelig blitt gjort noe med Holtveien, men dersom den ikke er et grelt eksempel på ressursmangel og byråkrati, vet ikke jeg.

Joda, jeg vet at fylket, kommunen og staten har ansvaret for ulike deler av veinettet. At man driver veivedlikehold på en ufornuftig måte rent økonomisk er jo ikke nødvendigvis det samme som at kvaliteten på veinettet er dårlig, men at man opprettholder en gitt kvalitet til en (muligens) for høy kostnad som i seg selv selvsagt ikke er en gunstig løsning. Jeg føler meg imidlertid ikke kompetent til å uttale meg om hensiktsmessigheten ved vedlikeholdsmetodene til kommunen og vegvesenet. Jeg tror ikke vi blir enige for jeg vil nok fortsatt fastholde mitt opprinnelige syn, så det er kanskje like greit å avrunde debatten om veien i Tromsø Kommune og forsøke å spore den over til Avinor?:)

Back