Aviator + SGH

Fint for SAS som har ønsket å kvitte seg med bakketjenestene lenge, men jeg følger meg ikke trygg på at Aviator vil gi samme service som SAS.
 
Fint for SAS som har ønsket å kvitte seg med bakketjenestene lenge, men jeg følger meg ikke trygg på at Aviator vil gi samme service som SAS.

Det vil komme en kritisk periode mens ting 'går seg til'. SAS bør sukre dette litt for å beholde en rest av godvilje, men man ofrer nok 'gjerne' litt på servicesiden for å spare kronene.
 
Er vel noe helt annet å gå fra SGH til WGH enn SGH til Aviator for OSL ansatte med tanke på ID rettigheter og alt?

Her blir det nok bråk og faglige møter??
 
Dette er i alle fall noe som en del av oss på innsiden har hatt spekulasjoner om etter at det ble kjent at alt i Norge utenom OSL skulle over i WGH. Litt av grunnen til at enkelte av oss har vurdert det som noenlunde sansynlig er det at Aviator i vår mistet Norwegian over til Menzies. Og med SAS sin mest markante konkurrent ute av porteføljen er det flere av oss som har ment at Aviator har fått et bedre utgangspunkt til å overta litt "Star"-handling... Det eneste spørsmålet da er hvordan evt. SkyTeam-kundene til Aviator ser på dette, men jeg tror ikke det vil bli noe stort problem...

At de har spøkt for ID-rettigheter er forsåvidt ikke nytt, for SAS sin prosess med å bli kvitt bakkehåndtering er jo ikke akkurat ny. Men jeg vil tro Aviator som arbeidsgiver er å foretrekke fremfor Swissport...
 
Last edited:
Dette er nok begynnelsen for en elendig statistikk vedrørende on-time performance, bag som har kort transefer etc. Tror SAS skyter seg selv i foten ved å selge SAS etter alle "skippertak" som alle har gjort i det siste for selskapet. Og bare for å gni det inn til de ansatte i SGH på OSL så blir de solgt til Aviator. Blir nok ikke å reise med bag med SAS på en stund :rolleyes:
 
Dette er nok begynnelsen for en elendig statistikk vedrørende on-time performance, bag som har kort transefer etc. Tror SAS skyter seg selv i foten ved å selge SAS etter alle "skippertak" som alle har gjort i det siste for selskapet. Og bare for å gni det inn til de ansatte i SGH på OSL så blir de solgt til Aviator. Blir nok ikke å reise med bag med SAS på en stund :rolleyes:


Da burde Norwegian ha hatt merkbart dårligere punktlighet de siste par årene på OSL enn hva SAS har hatt, men de i praksis har ligget ganske likt på statistikken. Så tror det neppe har mye og si
Det er ting som tyder på at kvaliteten på inhouse vs outsourcet handling på hubbene ikke er så veldig forskjellig.

Problemet her er først og fremst at det ikle bør gjort for 5 å siden
 
Dette er nok begynnelsen for en elendig statistikk vedrørende on-time performance, bag som har kort transefer etc. Tror SAS skyter seg selv i foten ved å selge SAS etter alle "skippertak" som alle har gjort i det siste for selskapet. Og bare for å gni det inn til de ansatte i SGH på OSL så blir de solgt til Aviator. Blir nok ikke å reise med bag med SAS på en stund :rolleyes:

Du er klar over hvor god OTP Aviator hadde med DY? Samme med first bag og last bag statistikk.

Vi hadde omtrent 120 turns med DY alene før i tiden, pluss våre andre selskaper på OSL. Mye fly, mye bagasje. Gode rutiner og bra folk.

Aviator er ikke noe amatørselskap.
 
Joda DY hadde en relativt god statistikk tidligere, men de hadde ikke den samme kompleksiteten i operasjonen sin som SAS har. QTB innland-utland osv, som er en service som garanterer for at du får bagen med deg ved kort transfer. Etter hva jeg vet fra SGH så kommer neppe folk til å gå den ekstra milen lengere. Det er forståelig. Nå er heller ikke tiltroen til ledelsen høy og kommer ikke til å bli noe høyere. Nå skal jeg ikke male fanden på veggen, men jeg forundrer meg ikke om alt skjerer seg.

Ang. Id billetter så er det nesten eneste grunn for å jobbe der med middels/ lav stillingsprosent. Lønna er langt fra god men godene er veldig fine. Mange kommer til å slutte, finne seg arbeid på rimi, og inn kommer "aviatorpersonell" fra øst europa og enda lengre unna som gjør tildels slett arbeid...
 
Kilde: sett med mine egne øyne og følt på kroppen [emoji2]


La meg anta at du jobber(t) i SGH på OSL, men vet jo ikke, men la oss anta,
gjorde du mer for SK enn de selskapene SGH handlet? F. eks LH, DK, etc..
Eller fikk "alle" samme gode behandlingen?
 
Jeg tor Propell henviste sin kilde til Aviator-staffinga fra østblokk og umse vikarbyråer.

Men over til deg Krølle; ville du ha løftet en ekstra finger for SAS v.s. andre handlede selskaper? SAS som bare har vendt de ansatte ryggen?
Innsparing og lønnsfrys, men likevel stikker høyledelsen avgårde med bonuser?
 
Jeg tor Propell henviste sin kilde til Aviator-staffinga fra østblokk og umse vikarbyråer.

Men over til deg Krølle; ville du ha løftet en ekstra finger for SAS v.s. andre handlede selskaper? SAS som bare har vendt de ansatte ryggen?
Innsparing og lønnsfrys, men likevel stikker høyledelsen avgårde med bonuser?

JA i likhet med mine gode kollegaer rundt omkring så gjør vi det, det bare virker kanskje ikke slik på utenforstående.
 
Der ja. ;-) Det var svaret jeg forventet. Fly er fly, selskap er selskap - jobben må jo utføres uansett.
Men jeg vil anta det er veldig delte følelser med et slikt salg. Det er jo mange i SGH som er innfødt (født inn) i SAS, og ikke ville dette skulle skje.

Vil jo anta at alle selskaper fikk ... får samme behandling, SGH har jo påtatt seg handling av andre selskaper også, og er jo egentlig nødt til å følge kontraktens vilkår/SLA.
 
Last edited:
Kanskje bagasje med Priority-bagtags endelig kan komme først ut på bagasjebåndet på OSL? ;)
Litt OT, men var nødt for å kommentere dette.
 
Back
Top