Avianca Lifemiles

Bumper denne. Har noen erfaring med bruk av LifeMiles? Kommer 100% bonus-kampanjene ofte? Blir LX/LH kun tilgjengelig 14 dager før avreise? Kan billettene endres etter at turen har startet (f.eks. hvis F-seter blir tilgjengelig)?

Synes det er litt rart at USDM er så mye mer utbredt enn LifeMIles, som er billigere, gir tilgang til LX/LH F og har one-way til 50% (hva gjør det at stopover ikke er tillatt da...?). Kan f.eks. reise Europa -> Mexico + Mexico -> Canada + Canada -> Europa for 137 500 i business. Det skulle vel bli 1856 USD hvis 1,35 cent/mile stemmer. Med USDM ville det ha vært 100 000 (1881 USD). Om man vil kjøpe billige tilslutningsfly i Europa, kan jo også turen begynne/slutte i ulike byer, slik at man har en dobbel open-jaw og får fire destinasjoner.

Synes det er litt rart at USDM er så mye mer utbredt enn LifeMIles, som er billigere, gir tilgang til LX/LH F og har one-way til 50% (hva gjør det at stopover ikke er tillatt da...?).

Grunnen er vel at de ble medlem av Star Alliance i sommer, og at de bare har hatt kampanjen to ganger etter dette. Første gangen var så tett på Star-medlemskapet at de fleste ikke var medlem i LifeMiles, og dermed ikke kunne delta. Det at man må ha samme klasse hele veien, og F ikke tilbys fra f.eks. Norge gjør nok at ikke alle ser på dette som like attraktivt. Men det kan sikkert komme. Og det sies at de har pleid å ha slike salg ca fire ganger i året, så får vi se om det er like aktuelt som Star-medlem.

Ja, det er absolutt en stor ulempe for F-awards. Dessuten kan man f.eks ikke kombinere internasjonal C med domestic F i USA (som jo er business...)! Og maks 8 timer connection reduserer både mulighetene man har til å finne ruter, og man mister muligheten til å ha et "ubegrenset" antall layovers på <24 timer, slik man har med USDM. Etter mer research har jeg dessverre også funnet ut at LX-tilgjengeligheten har forsvunnet helt, så den eneste "F-fordelen" over USDM er LH.

Totalt sett var det ikke så attraktivt som jeg trodde. :/ Synes likevel at 50% one-ways kompenserer noe for dette. Har ikke noe i mot å reise F én vei og C den andre (har tross alt i 25 år bare reist på Y :p), så kunne ha kjøpt tilslutningsflight BGO-FRA, deretter LH F FRA-XXX, og XXX-BGO hele veien tilbake i C. Kanskje jeg spontanbestiller det en gang, bare for å få testet det før LH F forsvinner helt for oss dødelige.

Er spent på hvordan fleksibiliteten (eller mangelen på det) utvikler videre. Skulle tro at det vil løsne opp på noe av dette når de får mer erfaring som Star Alliance-partner, de har da ingenting å tape på at man skal kunne kombinere klasser, så lenge man betaler for den dyreste. Er det andre som er så rigide?

Ser ut som dette programmet er midt i blinken for meg. Jeg vet nemlig at jeg trenger en one-way billett fra SFO-TRD billigst mulig i løpet av de neste månedene.

Putter jeg $300 inn på konto og oppretter et secured credit card, får jeg 10k miles. I tillegg trenger jeg å kjøpe 2k miles for å få 40%. Alt avhengig av om det kommer ny kampanje tidsnok eller ikke, så blir totalpris $300 eller $315. SAS vil ha 20 000 kr.

Usikkerheten går på hvorvidt jeg rekker å få CC miles raskt nok (det står det vil ta 6-8 uker). Samt tilgjengelighet. Skulle det skjære seg, booker jeg nok en tradisjonell returreise siden det er billigst, med retur et godt stykke frem i tid. For deretter å bruke Lifemiles for å komme seg tilbake til Norge da.

Jeg har forsåvidt Aeagean-miles nok for SFO-TRD, men mener de tar betalt for drivstofftillegg, så totalprisen blir nok ca den samme.

Det går straks ut, men: https://www.lifemiles.com/eng/tra/pro/proofeinf.aspx?D=DOF23

"From February 5th to 20th, for every 1,000 miles you transfer to the account of a relative or friend, we will double the miles transferred to your friend’s account. Pay USD $15 plus local taxes per each block of 1,000 miles."

I følge rapporter på FT er det mulig å overføre frem og tilbake flere ganger, og det fungerer med nye kontoer. Dvs, begynn med 1000 miles til 30 USD, og overfør frem og tilbake så mange ganger som man ønsker, slik at den effektive prisen blir 15 USD pr 1000 miles.

Last edited:
Ser ut som de har endret litt på prisene for cash+miles. Hvor cpm blir mindre jo større cash-andelen er. Første 1000 miles man erstatter med cash går for $30, mens på min testsøk koster de siste 1000 $7ish om man bruker 60% cash.

Har ikke regnet på snittpriser, men skal man først bruke cash, bør man vel bruke så mye som mulig.

Da var andre booking gjennomført.

De som har lest tråden på FT vet at det er en del problemer med bookinger som avbrytes etc og det stemmer, men den som venter på noe godt..

T/R i C for to OSL-FRA-JFK + MIA-ZRH-OSL til 84 000 poeng (til 1,75 cents CPM) og ca 1900 USD i cash. Billettpris 9500 NOK per person.

Kan avbestilles med tap av bookinggebyr (4*25$) og et avbestillingsgebyr (4*50$).

Da var andre booking gjennomført.

De som har lest tråden på FT vet at det er en del problemer med bookinger som avbrytes etc og det stemmer, men den som venter på noe godt..

T/R i C for to OSL-FRA-JFK + MIA-ZRH-OSL til 84 000 poeng (til 1,75 cents CPM) og ca 1900 USD i cash. Billettpris 9500 NOK per person.

Kan avbestilles med tap av bookinggebyr (4*25$) og et avbestillingsgebyr (4*50$).

Anmälde mig förra veckan så hoppas kunna boka inom en snar framtid!

Köpte du poäng på tillbud? Bokade du allt online?
Riktigt bra pris:) Är det LH/LX som gäller för dig?

Anmälde mig förra veckan så hoppas kunna boka inom en snar framtid!

Köpte du poäng på tillbud? Bokade du allt online?
Riktigt bra pris:) Är det LH/LX som gäller för dig?

Ja, 2x tilbud ga pris på 2625 USD for 150 000 miles.

Booket alt online. Har forstått at callcenteret kun kan booke det samme som på nett, så med mindre man trenger infant billett, avbestilling eller å fikse en betaling som ikke gikk igjennom så er det best å gjør det selv.

LH/LX ja. Ser mest frem til LX :)

Nytt 100% tilbud på Miles

https://www.lifemiles.com/eng/tra/pro/proofeinf.aspx?D=DOF24

Du må ha aktiv konto før 8. april for å få bonus. Tilbudet står til 31. april.

2250 USD for 75 000 + 75 000 miles = 1,5 cent per mile = ca 8,75 øre per mile.

Snittprisen per mile kan bli lavere hvis man i tillegg bruker Cash & Miles når man booker.

Eksempler på redemption:
USA-Norge i C = 105 000
Intra Europe i M = 25 000 (=OK deal til LPA)

Som en liten bonus. Kjøp av poeng trekkes av Avianca og ikke Points.com som hos andre, hvilket gir 4% hos TwoCards.

Last edited:
Som en liten bonus. Kjøp av poeng trekkes av Avianca og ikke Points.com som hos andre, hvilket gir 4% hos TwoCards.

Og øvrige kredittkort som har samme fordel - Santander Flexi Visa og NAF Xtra er i alle fall 2 kredittkort som også kan gi 4% rabatt ved kjøp hos flyselskaper

Og øvrige kredittkort som har samme fordel - Santander Flexi Visa og NAF Xtra er i alle fall 2 kredittkort som også kan gi 4% rabatt ved kjøp hos flyselskaper

Godt poeng.

Flexi visa har maks 200 kr i opptjening per kalendermåned, det synes jeg svekker kortet mye.

Noen som vet om det er en maksgrense på NAF kortet?

Endelig, har ventet lenge på dette!

Er det grunn til å tro at man bør ha betenkeligheter med å kjøpe en del? Jeg vet ikke så mye om Avianvca, deres finansielle situasjon, om de er troende til å plutselig devaluere redemption chart-et osv.

Ah, har ventet på dette.

Noen som har erfaringer når det kommer til tilgjengeligheten av bonusbilletter? Jeg er først og fremt på utkikk etter en enveisbillett til Norge fra SFO i slutten av juni. Når jeg sjekket for en periode over 3 uker i går, var det kun ett alternativ - en C billett med kronglete reiserute og masse venting. På en dato som ikke passer meg veldig bra.

Er det grunn til å tro at tilgjengeligheten vil bli bedre etter hvert? Jeg vil helst slippe posisjoneringsflighter. Økonomi funker, men business funker og blir jo fort en like god deal som å kjøpe en revenue billett.

Ah, har ventet på dette.

Noen som har erfaringer når det kommer til tilgjengeligheten av bonusbilletter? Jeg er først og fremt på utkikk etter en enveisbillett til Norge fra SFO i slutten av juni. Når jeg sjekket for en periode over 3 uker i går, var det kun ett alternativ - en C billett med kronglete reiserute og masse venting. På en dato som ikke passer meg veldig bra.

Er det grunn til å tro at tilgjengeligheten vil bli bedre etter hvert? Jeg vil helst slippe posisjoneringsflighter. Økonomi funker, men business funker og blir jo fort en like god deal som å kjøpe en revenue billett.

SFO og LAX er notorisk kronglete destinasjoner for redemption i C og F. Ikke for å ødelegge gleden men jeg har prøvd MYE hit og har flatt ut gitt opp. Riktignok har søkene mine vært i One World, men det er neppe særlig anderledes i Star. Så til SFO og LAX kjøper jeg ganske enkelt.

SEA derimot er det ofte muligheter. BOS, NYC og ORD også. Men da får du jo saftige innlandsleg etterpå.

Triks 2 er å vente til like før avreise. Kan du vente til uken før er det en del flere muligheter som åpner seg.

Dette er mine 2 cent, men det kommer nok noen med adskillige flere cent. Jeg har aldri vært på DM tur, eller annen langtur på bare miles, så jeg er for amatør å regne.

Men nå har jeg for første gang kjøpt en bøtte miles og skal kjøre bonusbingo i sommer.

Back