Skjønner godt at det snakkes pm luftens helter etter denne landingen.
Incident: Austrian A320 at Vienna on Jun 9th 2024, hail strike
Flight OS434 was flying from Palma de Mallorca, Spain, to Vienna, Austria, when it hit a "thunderstorm cell," Austrian Airlines said in a statement to ABC News. The hail caused damage to the cockpit windows, some coverings and the nose, which photos showed appeared to have broken off.
Ganske stor tabbe å fly rett inn i en kraftig cumulonimbus sky ja. Men uansett godt gjort med trygg landing.Hmm, tror det er lurt og vente litt med det….
Syntes visstnok ikke på radarene, så pilotene kan neppe klandresGanske stor tabbe å fly rett inn i en kraftig cumulonimbus sky ja. Men uansett godt gjort med trygg landing.
Syntes visstnok ikke på radarene, så pilotene kan neppe klandres
Syntes visstnok ikke på radarene, så pilotene kan neppe klandres
Dette er noe jeg er vant til etter tiår i Midtvesten. Men en i Europa som nesten aldri ser slikt vær har ikke samme bakgrunn. Om det blir mer av dette i Europa så blir nok treningen viktigere der og. Når slike ting skjer i USA så bør de vite bedre, men i Europa har du ikke hatt samme fuktighet og varme så det er vanskelig og klandre noen.
Enig i det du sier om radarbruk, men jeg tror nok du undervurderer været i Mellom- Europa, Italia m.m.
Og det sier jeg etter å ha fløyet en god del over Midtvesten, Karibisk og Asia.
Så interessant, har du noe link til mer info om radarekko på tørr vs våt hagl?
Tipper vi kommer til å se mer av dette i framtiden. Høyeste globale temperatur noen sinne de siste 2 årene - i år slås alle rekorder. Dette betyr mer energi i atmosfæren, mer heis-aktivitet på haglet i de største skyene, og dermed også større størrelse og mer voldsom vertikal aktivitet.
Mulig det, men jeg ville la tvilen komme de til gode. Er det vanlig med topper over 50.000 fot?
Dette radarbildet skal ha blitt tatt noen minutter etter hendelsen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.