Austrian (OS) med nytt Strategi - #Driveto25

Hva vil erstatte Q400? Eller vil maskinene selges og wetleases tilbake?

Betyr dette kutt av rutene som ikke går fra VIE, da de vel har noe trafikk fra Innsbruck og Salzburg?

Ikke noe om longhaul, men er vel fortsatt slik at de ikke får noe nytt før de tjener mer penger, selv om dagens flåte vel er blant de eldste i Europa
 
De desentrale ruter skål overtas av LH Group.

Det blir vel ingen 1:1 erstatter for Q400 (noko som er merkelig med hensikt til slot-situasjon i VIE, men ... ). Så det blir vel en staggered approach av Upsizing, dvs en del ruter som flys av A319 blir 320, EMB blir A319 og Q400 blir EMB. Men vi får se.

Det hva er tydelig er faktum at Q400 skål vekk til 2021 er slutt.

Personlig forventer jeg at man vil trekke seg fra noen små markeder i Øst-Europa. Dette kan gi mer rom til vekst av LOT, dersom de finner plass på WAW for dette. Også trangt der ... Men LOT er jo i imponerende ekspansjon for tida
 
Kunne AirDolomiti overta noen av rutene som Austrian flyr i dag?
 
Hva og når det skulle bli nye (eller nye brukte) langdistansefly, så ser de for seg en flytype, og ikke to som i dag

http://atwonline.com/airframes/ceo-austrian-airlines-plans-single-long-haul-fleet

Austrian Airlines CEO Alexis von Hoensbroech said the Lufthansa subsidiary’s future long-haul fleet must be based on one aircraft type.

“This is a high priority,” he told ATW. “As an airline of our size, it is not ideal to operate two different types within a small long-haul fleet of 12 aircraft.”
 
Hva som kommer først av en ordre på erstattere for LHs A333 eller "nye" langdistanse-maskiner for AU - dét får tiden vise. ;)
 
Back
Top