• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Austrian (OS) med nytt Strategi - #Driveto25

Hva vil erstatte Q400? Eller vil maskinene selges og wetleases tilbake?

Betyr dette kutt av rutene som ikke går fra VIE, da de vel har noe trafikk fra Innsbruck og Salzburg?

Ikke noe om longhaul, men er vel fortsatt slik at de ikke får noe nytt før de tjener mer penger, selv om dagens flåte vel er blant de eldste i Europa
 
De desentrale ruter skål overtas av LH Group.

Det blir vel ingen 1:1 erstatter for Q400 (noko som er merkelig med hensikt til slot-situasjon i VIE, men ... ). Så det blir vel en staggered approach av Upsizing, dvs en del ruter som flys av A319 blir 320, EMB blir A319 og Q400 blir EMB. Men vi får se.

Det hva er tydelig er faktum at Q400 skål vekk til 2021 er slutt.

Personlig forventer jeg at man vil trekke seg fra noen små markeder i Øst-Europa. Dette kan gi mer rom til vekst av LOT, dersom de finner plass på WAW for dette. Også trangt der ... Men LOT er jo i imponerende ekspansjon for tida
 
Kunne AirDolomiti overta noen av rutene som Austrian flyr i dag?
 
Hva og når det skulle bli nye (eller nye brukte) langdistansefly, så ser de for seg en flytype, og ikke to som i dag

http://atwonline.com/airframes/ceo-austrian-airlines-plans-single-long-haul-fleet

Austrian Airlines CEO Alexis von Hoensbroech said the Lufthansa subsidiary’s future long-haul fleet must be based on one aircraft type.

“This is a high priority,” he told ATW. “As an airline of our size, it is not ideal to operate two different types within a small long-haul fleet of 12 aircraft.”
 
Hva som kommer først av en ordre på erstattere for LHs A333 eller "nye" langdistanse-maskiner for AU - dét får tiden vise. ;)
 
Back
Top