Austrian legger ned alle ruter til Australia

MD11

ScanFlyer Dusty
For dårlig yield og "costcutting# er årsaken til nedleggingen av disse " legendariske" ruter. I tillegg forsvinner KUL og SIN:(

Egentlig veldig tragisk dette, OS har vært et utmerket og komfortabelt valg til OZ.

Austrian legger ned

Originally posted by Fry

Hvor skal deres 777-200 fly da?

Det kan jo være de kvitter seg med dem. 777 passer vel egentlig ikke inn i flåten med tanke på at de idag operer 3 777 og 8 330/340 så tipper 777 skal ut. Uansett så var jo 777erne noe de overtok da de kjøpte Lauda Air

Austrian Fleet

Tragiskt!:( En av de bedre av mine ekskursjoner var nettopp med Lauda Air og deres 777 til Melbourne i 1999.Skipperen var en kollega av meg fra Norving,så det ble vel en 17-18 timer på flight deck alt i alt.Fint fly,777'en!:smile2

Originally posted by Someone
Det kan jo være de kvitter seg med dem. 777 passer vel egentlig ikke inn i flåten med tanke på at de idag operer 3 777 og 8 330/340 så tipper 777 skal ut. Uansett så var jo 777erne noe de overtok da de kjøpte Lauda Air

Austrian Fleet

Tviler på at 772ERene de har forsvinner, de har også en til for levering i 2007/2008 som ble bestilt for noen måneder tilbake. Det blir nok heller noen A340 som går, blant annet deres A342.

Er allikevel en vesentlig størrelsesforskjell på 772 og A324... Men de bruker jo iblant 772 til middelhavsdestinasjoner og andre chartermål (Noen som vet hvilke?). kanskje dette blir greia fremover? Uansett er jo ikke 777 egnet til short haul, så blir spennende å se hvilke ruter som får 777.

Åjoda, klart 777 kan brukes på shorthaul, slik som

SQ 103 772 9VSRB 27JUL KULSIN
SCHD EST ACT PSG DLY
DEP KUL 0815 0847 0847 RC/AT/0029/0003
ARR SIN 0910 .0941 0948

Men jeg må erklære meg som en med i hylekoret, det er trist at OS ikke vil fly de strekningen lenger, veldig bra alternativ for å komme seg. Og behagelige fly.

Kanskje luringen Niki Lauda setter opp nye ruter til Asia og Australia med sitt nye selskap. Jeg vet at det ikke er spesielt sannsynlig ettersom FlyNiki er et lavprisselskap, men aldri si aldri. Da Austrian tok over Lauda Air var det mange som tenkte at dette ville skje, og de fikk jo rett. Jeg vet ikke hvordan Laudas nye selskap gjør det økonomisk, men det samarbeider tett med Air Berlin.

Originally posted by BU662

OS vil trolig kvitte seg med sine A340-300.

En nye 777 er pa ordre-bok. Man vil ikke kvitte seg med sine 777s
Enig. Hvorfor skulle en ville kvitte seg med den flytypen (777) av de to som er mest lønnsomt i drift...?

Da kryper jeg til korset og trekker tilbake min gjettning på at de skal kvitte seg med 777.

Hva slags 340-300 er det de har? Vil de passe for ett visst selskap her oppe i nord hvis Austrian skulle velge å selge dem?

Originally posted by Superhai

Åjoda, klart 777 kan brukes på shorthaul, slik som

SQ 103 772 9VSRB 27JUL KULSIN
SCHD EST ACT PSG DLY
DEP KUL 0815 0847 0847 RC/AT/0029/0003
ARR SIN 0910 .0941 0948

Men jeg må erklære meg som en med i hylekoret, det er trist at OS ikke vil fly de strekningen lenger, veldig bra alternativ for å komme seg. Og behagelige fly.

Klart den kan^_^ Men 777 er beregnet på longhaul, og er vel derfor dyrere i drift på slike sektorer enn hva andre fly, som A333 er på samme rute. Skal ikke være noen påståer, men er ihvertfall hva jeg har hørt, og det virker fornuftig. Asia er uansett et spesielt marked, hadde vi hatt likt marked her i Europa, ville vi sikkert fåt Sas A330 mellom OSL-BGO osv osv:lol:

Originally posted by Fry
Men 777 er beregnet på longhaul, og er vel derfor dyrere i drift på slike sektorer enn hva andre fly, som A333 er på samme rute.
På kortere strekninger vil A333 være rimeligere i drift pga lavere OEW (ca 28 tonn mindre OEW enn det 772A har) -> lavere drivstofforbruk (og lavere landingsavgifter.)

Originally posted by jb1

Kanskje luringen Niki Lauda setter opp nye ruter til Asia og Australia med sitt nye selskap. Jeg vet at det ikke er spesielt sannsynlig ettersom FlyNiki er et lavprisselskap, men aldri si aldri.

Jag säger att det aldrig kommer hända. Ingen slump att flygbolag som trafikerat Europa-Australien ett efter ett försvunnit. Frågan är om det över huvudtaget kommer finnas något bolag kvar på sträckan i framtiden. Inte ens en självklar aktör som BA kan man vara säker på stannar i Australien. Med höga bränslekostnader och konkurrensen från de asiatiska bolagen riskerar direktflyg mellan Europa och Australien förpassas till det förflutna.

Det er trist at disse destinasjonene forsvinner, men på tide at selskapet kutter ruter som ikke har vært profitable over lengre tid istedet for å fortsette med tap av prestisjegrunner.
Ifølge selskapet selv gikk de ikke med pluss selv den gangen de ble drevet av Lauda under "optimale forhold".
Hvilke destinasjoner T7ene skal settes inn på er under vurdering.

Austrian følger f.eks Lufthansa ved å kutte ut Australia... Tydligvis ikke lett å få til god business down under...

Back