Australia t/r for 20K kr i C-klasse

Bagasjen sendes jo til København som en del av billetten - poenget er bare å sørge for at den ikke går videre til Frankfurt. Det løses ved å vise en separat billett København-Oslo ved innsjekk eller å route om den opprinnelige billetten, slik jeg har gjort i dette tilfellet.

Jeg trenger ikke å returnere til Frankfurt, jf. beskrivelsen ovenfor. Ergo trenger jeg heller ikke å hente bagasjen i København og sjekke den inn på nytt.

Det forskjell på hva du slipper unna med og hva reglene sier. Det finnes eksempel på at flyselskap går etter folk for brudd.

-A
 
Det er jo ikke værre en at man kan ta den turen ned til FRA og finne en grei billett hjem fra FRA i stedet for CPH. Ikke sikkert det blir så mye dyrere det. Ekstra poeng blir det også. Men jeg kan vel knapt tenke meg noe jeg har mindre lyst til når jeg kommer ut av flyet en natt på fly enn å ta en omvei på vei hjem!

BF:cool2
 
Hvor booker man billetter? på sas.no får jeg pris på over 30K fra FRA til SYD. På wideroe.no får jeg ikke opp noe. Hvor ser jeg forresten at det blir korrekt bookingklasse?
 
Det forskjell på hva du slipper unna med og hva reglene sier. Det finnes eksempel på at flyselskap går etter folk for brudd.

-A

Slipper unna med? Brudd?

Jeg ble oppfordret til å velge denne løsningen fra kundeservice hos SAS da jeg sa at det ikke passet for meg å returnere til Frankfurt. De ga tilbud om å booke om billetten til København-Oslo, men sa at jeg også kunne kjøpe en enkeltbillett om det var billigere. Det er dette jeg forholder meg til - og det var som sagt helt uproblematisk da jeg fløy t/r New Zealand på denne løsningen i høst.
 
Hvordan har du booket disse billettene?

Har lett litt på SAS.no og billigste biz FRA-SYD jeg finner der er på drøye 27 laken. Gjelder det noen andre destinasjoner også? Prøvde AKL, MEL og MNL men ingen av disse eksisterer visst i SAS systemet.

Noen gode råd her? Anyone?

BF:cool2
 
Hvordan har du booket disse billettene?

Har lett litt på SAS.no og billigste biz FRA-SYD jeg finner der er på drøye 27 laken. Gjelder det noen andre destinasjoner også? Prøvde AKL, MEL og MNL men ingen av disse eksisterer visst i SAS systemet.

Noen gode råd her? Anyone?

BF:cool2

Fant prisen på sas.no i desember - og bestilte via den nye bookingmotoren. Finner omtrent tilsvarende pris ved et søk på Kayak.
 
Slipper unna med? Brudd?

Jeg ble oppfordret til å velge denne løsningen fra kundeservice hos SAS da jeg sa at det ikke passet for meg å returnere til Frankfurt. De ga tilbud om å booke om billetten til København-Oslo, men sa at jeg også kunne kjøpe en enkeltbillett om det var billigere. Det er dette jeg forholder meg til - og det var som sagt helt uproblematisk da jeg fløy t/r New Zealand på denne løsningen i høst.

Ja, regler og brudd paa disse. Fare rules sier garantert at du maa foelge reiseruten du kjoeper, rett og slett fordi du utnytter systemet der SAS selger business billetter fra Tyskland billigere enn til og fra Norge. Det aa kaste ett segment er ikke lov. Det er jo en grunn til at du maa ned til Tyskland, rett og slett for at du har kjoept en billett som er kraftig rabattert for markedet der nede, t/r Tyskland.

Det maa vaere foerste gang jeg har hoert at flyselskapet hjelper til med aa bryte fare rules de selv har laget for aa ha loennsomhet paa sin drift. Og leggen CPH-OSL er ikke paa samme PNR, den er garantert separat, da kan en innsjekkingsagent nekte aa merke bagasjen din frem til Oslo dersom du treffer en som foelger reglene.

Naar det er sagt, skal jeg ikke sette meg paa noen hoey hest her, jeg har kastet siste segmentet flere ganger i mitt liv, men kun naar jeg ikke sjekker bagasje.
 
Ja, regler og brudd paa disse. Fare rules sier garantert at du maa foelge reiseruten du kjoeper, rett og slett fordi du utnytter systemet der SAS selger business billetter fra Tyskland billigere enn til og fra Norge. Det aa kaste ett segment er ikke lov. Det er jo en grunn til at du maa ned til Tyskland, rett og slett for at du har kjoept en billett som er kraftig rabattert for markedet der nede, t/r Tyskland.

Det maa vaere foerste gang jeg har hoert at flyselskapet hjelper til med aa bryte fare rules de selv har laget for aa ha loennsomhet paa sin drift. Og leggen CPH-OSL er ikke paa samme PNR, den er garantert separat, da kan en innsjekkingsagent nekte aa merke bagasjen din frem til Oslo dersom du treffer en som foelger reglene.

Naar det er sagt, skal jeg ikke sette meg paa noen hoey hest her, jeg har kastet siste segmentet flere ganger i mitt liv, men kun naar jeg ikke sjekker bagasje.

Jeg fikk i alle fall booket om København-Frankfurt til København-Oslo uten problemer. Så reiseruten er nå Frankfurt-København-Bangkok-Sydney-København-Oslo. Jeg oppfatter ikke at jeg bryter noen regler når billettutsteder og flyselskap har godkjent det. Om praksis fra kundesenteret er motstriderende med regelverket de egentlig skal forholde seg til, så er ikke det mitt problem.
 
Finnes det noen bookingmuligheter på nettet som tillater at man kan søke etter billetter i f.eks. kun Z klasse?

BF:fly
 
Henter opp denne. Er det noen gode tilbud på billetter i business-klasse til Australia ila. juli eller august? Har tenkt oss på en 3 ukers (ish) ferie, og hadde gjerne tatt stopover i Singapore og Hong Kong på reisen henholdsvis til og fra det syvende kontinent.
 
Henter opp denne. Er det noen gode tilbud på billetter i business-klasse til Australia ila. juli eller august? Har tenkt oss på en 3 ukers (ish) ferie, og hadde gjerne tatt stopover i Singapore og Hong Kong på reisen henholdsvis til og fra det syvende kontinent.

En annen måte er å gjøre det billigere på, er å ta Turkish sitt 10 000 kr tilbud til BKK å ta Flyscoot videre. koster 4500 kr fra SIN i juksebiz noe dyrere fra BKK men en sparer 3-7000 på "direkte" tilbudene.
 
Takk for tipsene :)

Skal se på Turkish' tilbud til BKK - flyr jo som regel med *A og får vel noen EB-poeng i business med Turkish også.
 
Last edited:
Back
Top