Det er jo forsåvidt riktig, men slike tjenester er ikke billig, og jeg er sikker på at Avinor vil være interessert i å ta godt betalt for noe man ikke finner på hvert gatehjørne.
Nå er jo egentlig dette bare en liten del av det store bildet, men det er ingen tvil om at det er omfattende og svært kostbart arbeide som skal gjennomføres før man eventuelt får en flyplass godkjent av Luftfartstilsynet. Og selv da er det ikke sikkert at man klarer å gjøre seg selv attraktiv nok for at et eller annet flyselskap er interessert i å starte rutetrafikk der. Og jeg er heller ikke sikker på at en flygerskole vil kunne ha råd til å betale regningen hvis de skulle bli de eneste som flyr på Gullknapp, det er jo ikke bare snakk om investeringene i forkant, men også løpende utgifter til drift og vedlikehold av flyplassen med eventuelle tekniske installasjoner osv.
Men hvis Arendal og Froland vil putte penger i et slikt sluk, så er det opp til dem. Selv om det da egentlig er skattepengene til alle og enhver som forsvinner...ld