Robin882
ScanFlyer Gold
Selv om Gullknapp har en bra flyteknisk lokalisering, så er desverre ikke befolkningstyngdepunktet i nærheten. Kristiansand er det naturlige midtpunkt befolkningsmessig, og selv om veiene østover er blitt bedre, så er det utopi å tro at Gullknapp vil kunne tiltrekke seg nok passasjerer for å bli lønnsom. De vestlige delene av Agder-fylkene vil nok heller kjøre til Sola, som har et mye bedre tilbud, enn å traske veien til Gullknapp. Dessuten er man i gang med å utbedre E18 østover fra Arendals-området (på planleggingsstadiet, men nærmere enn noensinne), og da vil man i østlige deler av Aust-Agder falle mer inn under Torp.
Dessuten tviler jeg på at man klarer å få på plass den nødvendige finansieringen som skal til for å få de nødvendige fasilliteter på Gullknapp, vi snakker jo tross alt om en minimumsinvestering på over 1 milliard for å få dette på plass. Og selv om Arendal så gjerne, av de mest navlebeskuende årsaker, vil ha dette for å ta innersvingen på Kristiansand og Kjevik, så tror jeg at potensialet til Gullknpp begrenser seg til småfly- og helikoptertrafikk. Froland er ikke akkurat verdens navle....:stir
Og når det gjelder områder som egner seg til flyplass andre steder enn Kjevik, så ville det la seg gjøre å bygge en flyplass i tilknytning til Sørlandsparken, i Lillesand Kommune. Dynamitt og bulldosere løser det meste, bare se på planene for Hurum. Det er jo ikke akkurat flatt på den halvøya heller.....![]()
Det er mange fine flate sletter i Søgne området, en flyplass der burde jo ikke vært umulig å få til
