• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Attention ARN spotters - Ethiopian 787 på besök

Timmermannen

ScanFlyer Blue
Attention ARN spotters - Ethiopian 787 på besök

Enligt Airlineroute.net kommer ET:s ordinarie flygning från ADD till ARN den 19:e september att beflygas med deras nya 787. Den landar alltså på morgonen den 20:e på ARN och står väl som vanligt där hela dagen till returflygningen kl. 21.00. Måste ses!

http://airlineroute.net/2012/09/04/et-787-sep12/
 
Re: Attention ARN spotters - Ethiopian 787 på besök

Ligger også inne i Amadeus.
 
Re: Attention ARN spotters - Ethiopian 787 på besök

Er det egentlig planen, at de skal bruge 787 på ARN når vi kigger langt frem?
 
Re: Attention ARN spotters - Ethiopian 787 på besök

Er det egentlig planen, at de skal bruge 787 på ARN når vi kigger langt frem?

Vet inte. Linjen gick ju från daglig ARN-ROM-ADD till 5 dagar/vecka nonstop ARN-ADD från i somras.
Nu i höst har ET lagt in ett stop i CAI fram till årsskiftet på rutten och bytt equipment från B757 till B737. För mig låter det som passagerarunderlaget sviker. I sådant fall blir det nog inga ET 787 på ARN inom överskådlig tid.
Visserligen finns en stor etnisk grupp från Östafrika i Sverige, särskilt från Etiopien men jag har aldrig förstått hur en direktlinje till ADD med så många frekvenser per vecka kunnat fungera. Det måste vara mycket transfer till övriga Afrika.

Förhoppningsvis beror dock bytet av typ och stopet i CAI på underhåll av deras B757 eller något annat och då finns det kanske en möjlighet att få se ET:S 787 på ARN i framtiden. Who knows...
Tror nog annars att den första 787 på ARN i regelbunden trafik har en röd nos:)
 
Back
Top