ATR 72 i SAS farger på kastrup

salmon-air

ScanFlyer Silver
ATR 72 i SAS farger på kastrup

Har flydd en tur innom CPH på morgenen i dag.
På A33 sto det en flott ATR i SAS farger. Noen som vet noe om den?

Re: ATR 72 i SAS farger på kastrup.

Cimber sin maskin Johan, det helt nye siste Cimber altså, som skal fly for SK :)

EC-LSN er reg på maskinen, og den har tidligere flydd i Azul Airlines Brasil, som har relativt like farger som SAS på halen og under buken ;)

Så den er vel mer i ett hybrid skjema, og på lang avstand så ser det ut som SAS ja ;)
fløy som PR-AZZ.

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1068497

Som dere kan se her så er den veldig lik ;)

I BLL idag

Attachments

• 294402_4593548720347_891633014_n.jpg
    294402_4593548720347_891633014_n.jpg
    55.2 KB · Views: 1,888

ATR'n ble ikke akkurat veldig mye flottere i den schemen der, men du skal ha takk for dokumentasjonen :)

ATR'n ble ikke akkurat veldig mye flottere i den schemen der, men du skal ha takk for dokumentasjonen :)

Syns den var veldig lekker. Stilig med blå motorer, istedefor de ikke fullt så fine orange motorene.

Jeg fløj med den idag på ruten BLL-CPH. Jeg synes den er langt pænere end Cimbers gamle, lidt kedelige livery. Så thumbs up herfra.

Attachments

• b379f526f40c11e1a23c22000a1c9e05_7.jpg
    b379f526f40c11e1a23c22000a1c9e05_7.jpg
    76.9 KB · Views: 1,609

Hej

Jeg var i Kastrup i fredags. Jeg så den også, og vidste ikke lige hvad det var for en... Det er et gammelt swiftair fly, som er 22 år gammel. Jeg er dasnker, så ved i det. Jeg har lagt den på YouTube.

Velkommen til flyprat, og takk for at du deler videoen med oss!!!!

Så sent som i tirsdags så jeg den i CPH på vei mod Billund. Da havde den stadig ikke SAS på halen. Men bra at den nu endelig er en rigtig SAS maskine :)

Har SAS begynt å satse på prop igjen altså? Trodde F50 var den siste propellflyet til SAS, og at Widerøe var den delen av konsernet som skulle operere på dette markedet?

Hvorfor opererer ikke heller Widerøe disse rutene, etter at Cimber er borte? Det vil vel gi lavere administrasjonskostnader?

Flott livery forresten. Er dette en dekor som kommer på alle SASfly etterhvert?

Har SAS begynt å satse på prop igjen altså? Trodde F50 var den siste propellflyet til SAS, og at Widerøe var den delen av konsernet som skulle operere på dette markedet?

Hvorfor opererer ikke heller Widerøe disse rutene, etter at Cimber er borte? Det vil vel gi lavere administrasjonskostnader?

Nå er det nettopp Cimber som jo opererer dette flyet og ikke SAS

Som Kim siger, så er det en hybrid SAS/Azul bemaling.

Maskinen er fra 1991, hvor den kom til Corse Mediterranee. Siden har den været hos både West Air Europe, Swift Air, lsd to Aer Arann, Maya Island Air og sidst Azul, inden den kom tilbage til Swift Air som med det samme sendte den til Cimber. Læste somewhere, at den ikke er wet-lease, men dry-lease, så den kommer på danske regs.

Golden Air flyr vel noen ACMI ruter for SAS/Blue1 i Sverige og Finland, så det er ikke helt nytt. Er nok en billigere løsning enn å la Widerøe ta operasjoner i utlandet.

Back