ATPL-teori

GFL

ScanFlyer Gold
Hei

Etter noen år i IT-bransjen samt at mer enn nok timer med PPL, trenger jeg noe påfyll i hverdagen. Noen tips til hvor å ta ATPL-teorien?(Lyst til å bli FI, men vurderer å ta IR, CPL og ME)

Jeg bor i Oslo, så har vurdert Luftfartsskolen. Men ulempen er et dyrt kurs, og i tillegg Luftfartstilsynet som lever sitt eget liv. Noen som har noen anbefalinger i England(CATS, Bristol?)Sverige, Danmark, Polen eller Island(Keilir aviation academy)?

Å lese ATPL-teorien på brevkurs er kanskje litt kjedelig? Noen som vet om litt mer givende kurs, og kanskje litt mer klasserom enn 3 uker på slutten?

Prince Aviation(http://princeaviation.com/) i Beograd anbefales varmt. Bor her nede, så jeg PPL-teorien der og er storfornøyd- mange gamle JAT-piloter som har flydd over så å si hele verden samt yngre kapteiner o.l. som foreleser. Tror de tar rundt 4500 euro for teorien..Levekostnader kommer i tillegg til dette, men du lever fint på 500-700 euro i måneden her alt ettersom.

---
England(CATS, Bristol?)

Å lese ATPL-teorien på brevkurs er kanskje litt kjedelig? Noen som vet om litt -mer givende kurs, og kanskje litt mer klasserom enn 3 uker på slutten?

Oxford/CAE eller hva de nå heter i disse dager har fortsatt modulært kurs tror jeg.

ProPilot i Coventry har, i tillegg til vanlig fjernundervisning, fulltidsstudium i klasserom som starter i oktober om det passer timeplanen din. Fjernundervisning er ikke nødvendigvis så kjedelig men det krever jo en god del selvdisiplin :p Det går an å dele opp kurset som du vil (her i England ihvertfall) og dermed bryte opp klasseromsdelen i flere deler uten at kursat tar lenger tid totalt sett. Om det er to eller tre moduler spiller liten rolle på tiden det tar (ca. et halvt år), men tre moduler gjør det hele mer overkommelig.

Last edited:
Kan bekrefte at OAA kjører modulært kurs. Du har muligheten til fjernstudium med fire ukers klasseromsundervising og du har muligheten til klasseromsundervisning på fulltid i ca 6 mnd.

Fjernstudiet koster 1500,- GBP + 1300,- GBP for klasseromsundervisningen. Fulltidskurset koster 4900,- GBP.

For mer info: Gå inn på www.oaa.com.

:fly

Back