Atlantatråden

Re: Atlantatråden

Nytt bekjentskap for meg. Skal vurderes.
Men hva tror folket? Vi ankommer passe sent og skal ut med leiebil. Ser jo at det er mulig å slå ihjel tid, men bør vi ta to netter, eller er det bare å komme seg avgårde etter en god natts søvn og frokost, og heller bruke tiden annetsteds?

Ikke plukk opp bilen før dere drar fra Atlanta. Dyrt å parkere nede i byen.

Colamuseet er faktisk ganske artig. Du får prøvesmake cola-produkter fra hele verden. Noe av det er direkte avskyelig, men beviser vel godt at smaken er forskjellig rundt omkring.
Bare Coca Cola eller også de andre drikkene som er eid av selskapet? Fanta har for eksempel veldig mange spennende smaksvarianter.

Behind-the-brands-illusion-of-choice-graphic-2048x1351.jpg

Andre drikker også. Veldig mye rart for å demonstrere forskjellen i smak rundt inverden.

Er det noe kollektivtrafikk fra byen til Deltamuseet og videre inn til terminalområdet? Vurderer å gjøre det som en siste dag aktiivtet før man turer heimat. Vet jo at det er normalt gode forbindelser fra flyplassen til byen men dette museet ligger vel et helt annet sted på ATL enn terminalene. FLyr domestic så skal uansett på innenriksterminalen.

Bare Coca Cola eller også de andre drikkene som er eid av selskapet? Fanta har for eksempel veldig mange spennende smaksvarianter.

I tillegg til Cola, Sprite og Fanta i mange varianter på freestyle automatene så var det separate søyler for forskjellige verdensdeler hvor det var mye som ikke var helt etter min smak :)

5jiwUfX.jpg

eWnd3lQ.jpg

Er det noe kollektivtrafikk fra byen til Deltamuseet og videre inn til terminalområdet? Vurderer å gjøre det som en siste dag aktiivtet før man turer heimat. Vet jo at det er normalt gode forbindelser fra flyplassen til byen men dette museet ligger vel et helt annet sted på ATL enn terminalene. FLyr domestic så skal uansett på innenriksterminalen.

Nei, men tar du hotellbussen til Renaissance er det ikke så langt å gå.

Atlanta og nerheten

Hei
Jeg har et par dager i Atlanta om et par uker hva bør man få med seg?
Tenkte meg en tur til Delta sitt museum.
Disponerer bil så kan evt kjøre andre steder i nærheten.
Er det søndagsåpent på butikker og museer nedi bibelbeltet der?
Har aldri vert i Georgia før.

Re: Atlanta og nerheten

Hei

Coca Cola-museet var faktisk ganske fin tidtrøyte :)

Re: Atlanta og nerheten

Hei

Stort sett alt er åpent. Kun noen få forretninger som holder stengt.

Nedi sentrum kan det være masete med bil. Parkering er også generelt dyrt. Kjøpesentra er det imidlertid nok av på alle sider av byen hvis du skal shoppe. Outlet mall finner du halvtimen sørover langs I-75. Også et bra lutfartsmuseum ved Warner Robins, em times tid lenger sørover (forbi Macon).

Braves (slåball) spiller hjemme, hvis det er helgen 19-20 du er her.

Er i omerådet 19-23 august.
Du er vell ikke intresert i fly og øl LN-Mow?
Åpen invitasjon til andre og om du er i omerådet ellr vil ta en tur��

Last edited:

Jobbhelgen min, men tar du en tur nordover på mandagen, kan vi kanskje ta lunch? Vi har flere glimrende BBQ-sjapper her oppe.

Hotellanbefaling?

Har fått en uplanlagt natt i Atlanta. Opprinnelig skulle vi landet ca kl 14:15 og startet kjøretur nordover i leiebil.
Fikk i går mail fra Delta om at flyet fra Key West hadde endret avgangstid fra 12:12 til 17:50, og da blir det for sent å starte kjøring.
For å unngå stress bestemte jeg derfor å starte turen lenger nord. Søkte på reiser ca 1 times flytur nord for Atlanta, og valget falt på Raleigh-Durham.
Der var det både gunstig avgangstid og greie priser (og MD 80). Slo til på tilbud om First Class til 50$ ekstra per pers. Vi hadde uansett måtte betale 25$ for hver koffert.

Så spørsmålet:

Kan noen anbefale et hotell nær flyplassen?.. Gjerne et hotell i et litt sivilisert område der vi kan gå ut og spise middag dersom hotellmaten ikke frister.
Har gull både hos Hilton (HH) og IHG (Holiday Inn)

Hotellanbefaling?

Har fått en uplanlagt natt i Atlanta. Opprinnelig skulle vi landet ca kl 14:15 og startet kjøretur nordover i leiebil.
Fikk i går mail fra Delta om at flyet fra Key West hadde endret avgangstid fra 12:12 til 17:50, og da blir det for sent å starte kjøring.
For å unngå stress bestemte jeg derfor å starte turen lenger nord. Søkte på reiser ca 1 times flytur nord for Atlanta, og valget falt på Raleigh-Durham.
Der var det både gunstig avgangstid og greie priser (og MD 80). Slo til på tilbud om First Class til 50$ ekstra per pers. Vi hadde uansett måtte betale 25$ for hver koffert.

Så spørsmålet:

Kan noen anbefale et hotell nær flyplassen?.. Gjerne et hotell i et litt sivilisert område der vi kan gå ut og spise middag dersom hotellmaten ikke frister.
Har gull både hos Hilton (HH) og IHG (Holiday Inn)

Har kun tatt MARTAen til og fra flyplassen, turen til sentrum tar ca 30 minutter. Men mitt inntrykk er at området flyplassen ligger (altså i den sørlige delen av Atlanta) er rimelig sketchy. Følte meg ikke noe utrygg på MARTAen men kunne se at husene var ganske nedslitt i området. Så er nok ikke mye å finne på i nærheten av flyplassen. Hvis du vil ha noe annet enn hotellmat så bør man bo i sentrum eller Midtown aller helst da - der er det mange restauranter på rekke og rad. Midtown er umiddelbart nord for downtown. Med den muligheten du har skissert så ville jeg definitivt reist inn til byen, MARTAen fungerer ok ish fra flyplassen og inn.

Last edited:

På tide å fyre opp denne trådein igjen nå som bolaget skal fly ned dit.

SKal to dager dit med familien i juli og lurer på:

1. Hvilket område bor man i? Tenkte å ikke ha leiebil disse dagene.
2. Noen hoteller som er virkelig bra og Sørstats?
3. Hvor "må" man spise?
4. Hvor stopper man på kjøreturen ned til Gulfport Fl.? Det er 7 timer kjøring og vi har lyst til å spise et kult sted ca halvveis, men ikke noe særlig omvei.

På tide å fyre opp denne trådein igjen nå som bolaget skal fly ned dit.

SKal to dager dit med familien i juli og lurer på:

1. Hvilket område bor man i? Tenkte å ikke ha leiebil disse dagene.
2. Noen hoteller som er virkelig bra og Sørstats?
3. Hvor "må" man spise?
4. Hvor stopper man på kjøreturen ned til Gulfport Fl.? Det er 7 timer kjøring og vi har lyst til å spise et kult sted ca halvveis, men ikke noe særlig omvei.

Jeg bodde på Loews Atlanta, det er neppe noe typisk sørstatshotell, men jeg trivdes nå der i Midtown og vil nok anbefale å se etter et hotell i det området der. Masse restauranter og barer osv. Det er lett og greit å komme seg frem både med MARTA og Uber osv så ja du gjør nok et rett valg å ikke ha leiebil. Loews har forresten en helt ok restaurant tilknyttet seg som faktisk serverer bra frokost til helt ok priser.

Kan anbefale Coca Cola World (skikkelig turist-gimmick I know) og CNN. Akvariet har jeg også hørt er bra, men det fikk jeg ikke tid til på en kort helgetur.

Last edited:
Back