ATC boks søker nytt plasseringssted i sørnorge !

Re: ATC boks søker nytt plasseringssted i sørnorge !

Originally posted by ATC-flyradar

Dette er spørsmål som jeg ønsker svar, for å finne hvor det mye flytrafikk - får å kunne konkludere litt om hvor vi bør sette en ny sbs-1 mottager får å legge på nettet.

Det er ihvertfall en del trafikk som går fra Øst-Europa og over Forbordfjellet før de flyr over mot USA. Mye er det jo ikke, men det er da definitivt noe avveksling fra SAS/CNO-flightene. Hvor mye det er kan kanskje noen finne ut?

Greieste måten å finne ut akkurat hvor mye Mode S-trafikk man ser fra et gitt sted er vel egentlig å plassere ei antenne der for en kortere periode og sjekke.

Takker såmye for interressen på forumet.

Jeg prøver å finne et plasseringssted hvor det er mye trafikk og kunne tenke meg et sted på sørlandet som dekker trafikken fra Skagerak/Nordsjøen mot Kristiansand og vestover mot Stavanger/Bergen.

Da dekker vi det meste fra Sverige/Danmark/ England mot ENGM/Kristiansand/Ento osv.

Men fremdeles åpen for andre forslag !!

Jan

Jeg bor oppe i Vest-Telemark, ganske høyt oppe, på ca 710moh. Med fri sikt i Nord, Øst og Sør, men en liten ås i vest.

Får inn mye av trafikken over hele sør norge som flyr høyt. Men selvfølgelig ingen trafikk i lavere strøk (f.eks. over Oslo, Sandefjord, Kristiansand osv).

Har 6mbit linje, dog via wlan (men det fungerer stabilt, har ihvertfall gjort det). Men vet ikke hvor lenge vi blir boende her. Det kan være noen måneder eller noen år til. Alt avhenger av hvor og når jeg får jobb på Boeing'en.

Har endel antenner på taket fra før av, så en til skader vel ikke :) Kan få montert den ganske høyt og fritt på taket her. Wlan antennen min står 8 meter over taket (dvs ca 17 meter over bakken) og jeg trodde det skulle være mulig å montere en antenne for 1090MHz på toppen av denne masta, over wlan antennen.

Noe å vurdere ?

LN-TAL takker for interessen - skal ta dette med meg i vurderingen. Det har kommet noen forslag inn til oss.

Jan

Ikke unormalt, men passer ikke inn i denne traaden.

Back