ATC boks søker nytt plasseringssted i sørnorge !

Re: ATC boks søker nytt plasseringssted i sørnorge !

Originally posted by ENKB

Hva med noe litt lenger nordvest ?. Betydelig trafikk over midtnorge både "lokalt" og interkontinentalt (USA).

Tar kontakt med deg når den ankommer meg. Den er avsendt fra england.

Trenger noen opplysninger om plasseringstedet ( bruk Google earth) for å vise området.

Opplysninger om ADSL up/down

PC som kan gå 24 timer i døgnet

Osv.

Kan du sende meg en epost post@atc-flyradar.com - så kommuniserer vi der inntil videre,

Jan

Kjempesaker dette her. Flott jobba. :-p
Fungerer også å åpne den med UltraVNC og legge inn adr der også.:wink

Airbus 330. :smile2

2 ganger i dag har jeg sett Ryanair fly retning sør-øst mellom osl og väneren. Hvilken rute er det?

BF:question:

Originally posted by Airbus 330
Fungerer også å åpne den med UltraVNC og legge inn adr der også.:wink
Det fine med standarder (hører dere det Micro$oft??) det ;)
Selv bruker jeg TightVNC under Gnome, funker som bare det! :)

Originally posted by Bizflyer

2 ganger i dag har jeg sett Ryanair fly retning sør-øst mellom osl og väneren. Hvilken rute er det?

BF:question:

Etter hva jeg fant ut så skal den til Stockholm - Sjekk på ankomst på den flyplassen den du tror skal til.

Jeg benytter meg av informasjon på www.osl.no for ankomst/avgang og det finnes sikkert slike sider for de store flyplassene.

Ser også mange FinAir som flyr sørlandet og over Oslofjorden inn i Sverige og blir borte inn i Sverige. Mye trafikk.

Noen som kan forklare hva fargene betyr??
Noen er gul,blå,lilla og grønn osv...
Og er det kun landinger som vises?
Hvertfall det jeg får opp.

Airbus 330. :smile2

Enkel forklaring av farger:
Gul - descending
Turkis - climbing
Hvit - on ground
Mørk blå - missing signal
Lys grønn - on level

Hei.

Går det ann å få frem hvilken flytype det er som flyr?? På den danske radarsiden ser du om det er Boeing 733, 747 osv osv.. Den danske siden er her: http://www.vhf-info.net/2lsm/billeder/Mode-s_Online.htm. Hadde jo vært mye mer interessant å se hva som flyr over oss også....

Registreringen står jo, bruk denne og søk på f.eks. Airliners eller Airpics. Tar ca 3 sekunder. ;)

Trodde noen hadde postet noen linker her til andre servere. F.eks. DK/CPH og sentraleuropa/nederland. Men jeg finner dem ikke igjen. Mulig det var i en annen mail. Er det noen som har bry til å gjenta dette?

Har dere kommet noe lenger vedr lokalisering i sør?

Hva er det som kreves mer enn internettforbindelse og pc i drift 24 timer?
Jeg tenker på slik som hvem tar kostnader for mottakerutstyr osv. Plassering av mottakerutstyr, lovlighet ved det osv.

BF:)

Trodde noen hadde postet noen linker her til andre servere. F.eks. DK/CPH og sentraleuropa/nederland. Men jeg finner dem ikke igjen. Mulig det var i en annen mail. Er det noen som har bry til å gjenta dette?

Har dere kommet noe lenger vedr lokalisering i sør?

Hva er det som kreves mer enn internettforbindelse og pc i drift 24 timer?
Jeg tenker på slik som hvem tar kostnader for mottakerutstyr osv. Plassering av mottakerutstyr, lovlighet ved det osv.

Dansk: www.vhf-info.net

Nederland: www.atcbox.com ( Du må være Gold Member får å se SBS-1 radar)

Mer om de norske her: www.atcbox.net - www.atc-flyradar.com

Ny lokasjon -NEI, desverre. Åpent for forslag !!

Litt om utstyr:
Man bør ha ADSL med min. 512/ 1024 ut - 24 timer.

SBS-1 boks med alt utstyr lånes ut gratis og lisensiert VNC Server betales av oss. Det er også på veg en ny antenne med 5 db gain som skal gi oss bedre rekkevidde.

Ta dere en tur innom www.atcbox.net for å se utstyret.

Var inne på den danske siden, men finner ikke noe info tilsvarende ip adresse som du refererer til i din første post.

Hvis det er noe jeg har misforstått, er du kanskje snill å sende meg et pm?

Noen som har flere servere ?

Kjedelig bare med østlandet, og DY SK i lengden

Var inne på den danske siden, men finner ikke noe info tilsvarende ip adresse som du refererer til i din første post.

Hvis det er noe jeg har misforstått, er du kanskje snill å sende meg et pm?

Viss du leter litt på sidene så finner du denne adressen: http://www.vhf-info.net/2lsm/billeder/Mode-s_Online.htm
Der får du ser "radaren".

Originally posted by Leorim

Noen som har flere servere ?

Kjedelig bare med østlandet, og DY SK i lengden

holland_327.jpg

Det finne 3 SBS-1 i Nederland, en som dekker hele Nederland - en for schiphol - en for en annen flyplass. Dere finner den på atcbox.com - men abere er at du må donere min 10 euro for å få tilgang ( God Member)- ta en titt på deres sider.

Hvis man følger LN-**** fra Nederland - ser den igjen på den Danske snapper og deretter over på vår østlandet og så ENGM - så har du nesten 2 timers jobb å følge med.

Vi jobber med å utplassere en til - vi tar i mot tips hvor vi bør plassere den !!

Kunne det være en idè å sette den på sydspissen i Norge for dekke over mot Danmark/England ???

Har du noen tips - bruk gjerne PM eller legg ut her.

Ta en titt på www.takeforum.com/flyspotter - her kommer det løpende informasjon.

og www.atcbox.net - litt informasjon over hva vi bruker av utstyr osv.

Jan

Har det ikke vært en ide å plasser en atc radar i kristiansund som dekker mye av midt norge. Jeg bor ca 250meter fra flyplassen i kristiansund og ser innflygingen fra tustna til rullebane 25. ER masse trafikk til og fra USA over midtnorge. PS har anledning til å ha en slik radar stående her hvis noen ønsker.
Bare til å ta kontakt.

Posted by Junior
Har det ikke vært en ide å plasser en atc radar i kristiansund som dekker mye av midt norge. Jeg bor ca 250meter fra flyplassen i kristiansund og ser innflygingen fra tustna til rullebane 25. ER masse trafikk til og fra USA over midtnorge. PS har anledning til å ha en slik radar stående her hvis noen ønsker.
Bare til å ta kontakt.

Svar:
Jeg stiller følgende spørsmål til Pilotene på forumet:

1. Jeg antar at den største flytrafikken kommer fra sør/øst - sør/vest dvs fra sør i sverige - fra Aalborg og opp fra Nederland > Danmark og i Norge fra Krsitiansand mot Skien opp til ENGM. Dette er vel den mest trafikkerte områdene flyene kommer til/fra. Er dette riktig ?? ( Det vi ser på min SBS-1 Østlandet)

2. Så er det vel en del trafikk over Hamar > Trysil > Sverige > Finnmark ??

3. > Så er det vel en del trafikk Hamar > midt Norge mot Trondheim > Bodø > Tromsø ??

4. Resten er vel over BBU og Leirin > Vestllandet

5. Noe trafikk Oslo - Stockholm.

Dette er spørsmål som jeg ønsker svar, for å finne hvor det mye flytrafikk - får å kunne konkludere litt om hvor vi bør sette en ny sbs-1 mottager får å legge på nettet.

Ønsker utfallende svar på spørsmålene og mange synspunkter på hvor man skulle sette ut en sli sbs-1 for felles hobby.

Noe feil med Radaren over OSL om dagen, får den ikke inn :(
Airbus 330.

Se litt på options:

Trykk på MCS - X av på den øverste.

Attachments

• options.jpg
    options.jpg
    116.7 KB · Views: 12
Back