• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default ATC appreciation thread

Polaris

Free Luigi
Ble litt småinspirert av en video en bekjent av meg postet, kanskje tenker ikke alle over det, men akkurat nå har amerikanske ATCs jobbet gratis i snart 1 måned. De går allikevel på jobb og konsentrerer seg, handler flere fly enn de burde fordi de fra før av er understaffed, og de har allerede fått en lønnsutbetaling hvor det stod "0,00$". Jeg vet ikke om folk her på forumet hadde gjort jobben sin gratis i mer enn 1 måned? Personlig finner jeg det mind blowing. Hun jeg kjenner er 0,5cm fra å flytte fra USA nå.

Screenshot_2025-10-29-08-13-41-098_com.instagram.android-edit.webp

Transportministeren gikk vel ut for noen dager siden og truet de som ikke møter på jobb med sparken. Litt spesielt siden de ikke betaler ut noen lønn.... Sykefraværet blant amerikanske flygeledere har vært høyere siden de føderale tjenestene stengte ned, men de fleste går fortsatt på jobb for å bidra til at hele systemet ikke faller fullstendig sammen. Det er jo prisverdig.

Kanskje viktig å poengtere at de ikke jobber gratis, men at de blir etterlønnet etter at konflikten er over. Men for de som lever paycheck til paycheck, og det er en del, er det kritisk nok ...

Kanskje viktig å poengtere at de ikke jobber gratis, men at de blir etterlønnet etter at konflikten er over. Men for de som lever paycheck til paycheck, og det er en del, er det kritisk nok ...

Inntil det er betalt, jobber de gratis... Jeg gjentar, tro hvor mange som hadde gått på jobb i 1-2 lønninger på 0,0kr i Norge.

Back