Asia Rundt med USDM og Hyatt

Glemte i farten å poste et bilde av flyet ATR-72, som Cambodia Angkor Air bruker innenriks i Kambodsja, og til Bangkok. Pilotene røyker endel på de flyene noe som kjennes når de kjører igang aircon. Spesielt på én av flightene var det ganske drøyt og luktet i hele kabinen.

CamboAir.jpg

Last edited:
Thai Royal First Lounge & Spa Suvarnabhumi

Har etter hvert tilbrakt endel timer fordelt på fire ganger i denne loungen. God service, mat&drikke samt flott spaavd. Det er imidlertid åpent ut til resten av flyplassen, bare adskilt av en gardin. Og siden det ikke akkurat er silent airport er det rimelig irriterende med støynivået. I tillegg så stiller de aircon inn på knappen "nordpolen" fra kl 21, noe som gjør det grisekaldt. Har spurt dem flere ganger hvorfor de har det så kaldt, men får aldri noe godt svar #FirstWorldProblems. Jada.

lounge1.jpg

Champagne må til i det private rommet:
lounge2.jpg

lounge6.jpg

De har sluttet med iPad-meny, og har nå bare en papirlefse. Litt kjipere:

lounge3.jpg

lounge4.jpg

lounge5.jpg

Er man sliten etter toalettbesøket og har presset for hardt, kan en slappe av i sofaen før en går den laaange veien bort til rommet igjen:
lounge7.jpg

lounge9.jpg

De har også en massasjestol, om det ikke skulle holde med manuell massasje:
lounge8.jpg

Uteområdet for dem som kommer for sent til å få privat rom:
lounge_10.jpg

Lurer en på hvordan rettene ser ut, kan en kikke på dem i utstillingsrommet før en bestiller:

lounge_11.jpg

Du kan også spise i den lille restauranten, som nå ser noe slitt ut:
lounge_12.jpg

Rommet i separat Spalounge over gangen. Romslig og fint.
lounge_13.jpg

Eget avslappingsområde for firstpassasjerer etter massasjen. Viktig å ikke menge seg med de fattige menneskene som kun reiser business:
lounge_14.jpg

lounge_15.jpg

BKK-CDG
Flight: TG 930
Maskin: A388
Klasse: First
Sete: 1F,1K
Belegg: 7 av 12 seter i F

Kabinen

Flydde tre strekk i sommer med TG, FRA-BKK t/r og BKK-CDG. Skriver bare fra sistnevnte, selv om det kommer et par sammenlignende bilder av frokost. Jeg synes igrunnen at TG F i 388 er trivelig å reise med. Har nå hatt totalt 7 legs med denne, og liker både seter og betjeningen, selv om ikke alt er perfekt.

Fly1.jpg

Fly2.jpg

Fly7.jpg

Kit fra Porche denne gang, lilla, for den metroseksuelle mann:
Fly4.jpg

Fly5.jpg

Fly6.jpg

Bangkok by night, fra take-off:
bkknight.jpg

Last edited:
Maten

Enhver tur starter selvsagt med et glass DP:

Mat2.jpg

Etterfulgt av kaviar. Ikke akkurat Mills..

kaviar.jpg

Menyen:
Mat3.jpg

Vi hadde forhåndsbestilt hummer, som smakte fortreffelig:
Mat7.jpg

Og kylling i grønn karri, også velsmakende:
Mat8.jpg

Frukt til forrett, frokost:
Mat5.jpg

Baked egg with bacon:
Mat6.jpg

Frokosten på FRA-BKK:

Frukt:
Mat9.jpg

Egg & Bacon:
Mat_10.jpg

Star Alliance First Class Lounge & Gold Lounge CDG

Etter fadesen sist sommer med å lete etter disse loungene i Schengen-området, har jeg i etterkant lært at de ligger i non-Schengen. Altså, ikke gå i fasttrack-imigrasjon, men til høyre, og så ta heis opp til Level 11. Fikk ikke sitte på FCL siden vi bare hadde SAS videre i C, men fikk tatt et bilde. 32 sitteplasser:

LoungeParis4.jpg

Hadde lest ended reviews om Goldlounge, og forventet ærlig talt en elendig lounge. Ok, det er lavt under taket, men fint likevel, og ok utvalg av drikkevarer og mat:

LoungeParis1.jpg

LoungeParis2.jpg

Loungeparis3.jpg

Ellers var det en hard landing fra first til å sitte trangt på SAS Plus til Norge. Spesialmaten er helt elendig, og jeg har flydd mye Plus etter de lanserte den nye maten. Men menyen er rikholdig likevel sett med norske øyne. Synes LH skuffet i C, spesielt etter hva som er skrevet her på forumet. De har nå samme pitch som økonomi, og ikke noe snacksmeny. Men selvsagt nydelig å slippe noen i midtsetet.

Last edited:
Oppsummering

Flyene
Det var flott å få til tre stk i førsteklasse på tre av strekkene. Brukte mye tid på å få dette til, men vel verdt strevet. Asiana F i både 744 og 388 er spesielle opplevelser på hver sin måte. TG F er trivelig, og fikk også anledning til å fly 77W med TG C. Synes kanskje at de business-setene er litt trange. Men ok med så privat sfære.

Hyatt
Nå har jeg ikke postet så mange bilder fra hotellene, men fokusert mest på flyreisene. Hyatt har tre nivå på hotellene, Regency, Grand og Park. Spesielt på de to sistnevnte er servicenivået meget bra. Suiten i Park Hyatt Tokyo 200m.o.h var bare drøy! Har en muligheten til å ta Diamond-Challenge(12 netter på 60 dager)anbefales dette. Mye pga at en får full status og fire suite-upgrades i prøveperioden. Merk at HVER suite-upgrade kan brukes på opptil 7 netter av gangen. Fullfører du, får du status frem til 2016, med fire nye suite-upgrades i 2015. Deilig å få et ekstra servicenivå. Pratet meg til en suiteoppgradering også, da jeg hadde brukt opp de fire allerede. Var nok diamantstatusen som veide tyngst :)

Alt i alt kjempegøy å få gi barna en slik opplevelse. Takk til alle dere her som har postet i ulike forum om maksimering av poeng og bidrar med uvurderlig kunnskap!

Last edited:
Flott Rapport :) Ser ut som hyatt hotellene er av meget god kvalitet. Testet du room service på disse?

Takk :)
Ja, blant annet i Seoul og Tokyo. Relativt dyrt, men bra. Noe spesielt du tenkte på?

Hvordan prisene er i forhold til Norge og kvaliteten. I Afrika så opplevde jeg dyrere en i Norge og brent mat feks. :D Liten glassflaske cola kostet 32 kr...

På Park Hyatt Tokyo betalte jeg 4500kr for fleksibel pris, mens prepaid kan en få helt ned imot 3300 kr. Suiteupgrade, gratis frokost+gratis spa+happy hours er diamondperks, og servicenivået var utrolig bra.

Vil også fremheve Grand Hyatt Erawan i Bangkok. Som diamant blir en tatt direkte til rommet for personlig check-in, og to ganger ankom jeg ca kl 6 om morgenen, og da var rommet allerede klart. Fikk da selvsagt frokost også inkludert.Meget god clubservice, de fant frem til det meste en spurte om. Loungen har et rikholdig utvalg av kanapéer i happy hours, og ellers åpen hele dagen. Har etter hvert bodd på mange hotell i Bkk, men dette blir nok foretrukket en stund fremover.

Hyatt er veldig god på å anerkjenne status, og det merkes på servicen at diamant er toppnivået. Alltid tiltalt med navn, både på telefon osv. Men når de ordinære kriteriene er minimum 50 netter i året, og lite "giveaways" på kort, blir det mer eksklusivt. Hilton kaster jo gullkortene etter en, og CC Gold er jo ikke noe spesielt lengre.

Generelt så kan en si at en i Thailand får en mye hotell for pengene. Femstjernes fra ca tusenlappen. De rommene ville kostet iallefall 2-3 ganger så mye. Faktisk er Kambodsja noe dyrere om en skal ha kvalitet. Sør-Korea virker å ligge litt under Norge, mens Japan ligger på samme nivå, og litt over.

Etter å ha vært lenge i Asia, er det alltid skuffende å komme tilbake til det elendige servicenivået i Norge. Utrolig mange sure mennesker i serviceyrker altså.

Last edited:
Zhe german zuitcaze fikk seg en solid trøkk på turen, hørte med SAS om de ville betale for å rette ut bulken, men måtte visst vente til det gikk hull på kofferten. Som er aluminium. Fikset det selv med en hammer hjemme istedet.

koffert.jpg

Zhe german zuitcaze fikk seg en solid trøkk på turen, hørte med SAS om de ville betale for å rette ut bulken, men måtte visst vente til det gikk hull på kofferten. Som er aluminium. Fikset det selv med en hammer hjemme istedet.

View attachment 37338

Dette er vel bare en "kul" gimikk ? - Mine to "tankser" har vært CUN-DFW-FRA-OSL siste døgnet og ser etter bare ett halvt år veldig "tøffe" og brukte ut.

Dette er vel bare en "kul" gimikk ? - Mine to "tankser" har vært CUN-DFW-FRA-OSL siste døgnet og ser etter bare ett halvt år veldig "tøffe" og brukte ut.

Går litt dypere enn bildet viser, men så lenge det går greit å hamre ut igjen gjør det ingenting at den har fått litt juling :)

UA så på min i HNL som var vridd i ramma. Fikk ny , men vente lenge... Men ny var en selvfølge.

Besluttet å vente med henting inntil neste ankomst HNL , vel tre mnd senere

UA så på min i HNL som var vridd i ramma. Fikk ny , men vente lenge... Men ny var en selvfølge.

Besluttet å vente med henting inntil neste ankomst HNL , vel tre mnd senere

Såpass. Har jobbet som stuer i SGS for endel år siden, skal litt til å smelle kofferten så hardt, både din og min. Eneste er hvis de faller av båndet på vei ut av flyet.

Fantastisk reise! Heldige unge. Dro dere på middag med geisha, eventuelt budsjettløsningen med maiko i Kyoto? Om ikke - gjør det neste gang. Concerigien på hotellet ordner. Uforglemmelig og magisk - verdt hver eneste krone.

Fantastisk reise! Heldige unge. Dro dere på middag med geisha, eventuelt budsjettløsningen med maiko i Kyoto? Om ikke - gjør det neste gang. Concerigien på hotellet ordner. Uforglemmelig og magisk - verdt hver eneste krone.

Fikk dessverre ikke tid til det, godt tips! Noterer meg det til neste gang :)

Forstår det sånn at *A loungen ligger i non-schengen-området. I og med at jeg skal videre til Oslo, er *A-loungen så mye bedre at det er verdt det i forhold til SK-loungen i schengen-området?

Forstår det sånn at *A loungen ligger i non-schengen-området. I og med at jeg skal videre til Oslo, er *A-loungen så mye bedre at det er verdt det i forhold til SK-loungen i schengen-området?

Vel, SK-loungen åpner ikke før kl 09 i sommermånedene. Uansett ville jeg gått for *A. SK er utrolig liten, og blir fort fylt opp. Men fin for spotting.

Flott rapport - hyggelig med gjensyn av både TG A388 og BKK F-lounge...

OZ F-Suites så forøvrig meget bra ut...

Takk skal du ha...:up:

Back