• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

As-salām 'alaykum (God morgen)

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra Dubai.. nå begynner det å danne seg noen fine poser under øynene her etter noen alt for travle dager.. Noen av våre indiske kollegaer har valgt å ta en kollektiv overgang til en konkurrent så det er mye som må rettes opp i. Uten a å segmentere, så må man vel si at de har et litt annet forhold til etikk en vi nordboere har..

Om tolv timer er det hjem, svømming, sofa og kos.

Nyt dagen

Go' morgen fra et meget vådt Chennai.
Taxaen fra hotellet til fabrikken her til morgen, måtte nærmest flyde på regnvands fyldte gader for at komme frem. Reaultatet af et fantastisk flot tordenvejr i nattens løb.
Køerne (de 4-benede) var væk fra gaderne til morgen - håber de ikke alle er druknede.

As-salm 'alaykum (God morgen)

Mornings fra en av hovedstadens busser. Jobben kaller og kalenderen er rimelig tapetsert med møter idag. Teambuilding med jobben i kveld.
Ellers ble Oslo Spiseforettning besøk i går. Også den vanlige delen av restauranten har bra mat.
Ha en fin dag

As-salm 'alaykum (God morgen)

God morgon frå Auglend!

Snart på vei til arbeidsbussen -ja, jobbem har fiksa oss nokre saftige turbusser så vi kjem oss trygt, billig og kollektivt til jobb :)

Møter, møter, møter på agendaen. Ha ein fin dag alle saman! :)

God morgen fra hovedstaden, gårsdagens styrtregn ga seg tidsnok til at jeg idag også dro på meg shortsen. Jobb til 15, så er det for litt "
Hellstrømming" før planen er å se på kveldens tre cruiseskip.

Snart helg, denne blir også travel! Satser på at jeg får sett litt mer av selskapsreisen før det smeller på fredagen! ;)

Ha en finfin dag!

Morn fra Stavanger. Burde vært flinkere til å ta buss til/fra jobb jeg også. Men det er noe med det å komme seg kjapt hjem når man har jobbet natt.

Her er det altså sengen som kaller. Ingen store planer for dagen ellers bortsett fra å dra på jobb igjen i kveld. Holdt på å booke noen nye flighter igjen i natt. Men jeg holder bookingfingeren i sjakk mens jeg får avklart noen detaljer i mellomtiden.

God morgen! Heldigvis snart helg, denne høsten blir travel og jeg funderer på hvordan jeg skal klemme inn en liten mileage run før jul.. :p

God morgen ja...

Blir ALDRI vant til at klokka ringer midt i natten... Men opp er det, på med bunaden og klar for fem nye leg innen Europa... Men se her du, 2 leg forsvant så nå blir det pause på OSL før man setter kursen for HAM... Så er det raka vegen tilbake til oljebyen i ettermiddag...

Ha en flott dag!!

DYA'n

Ahhh.... Der var kaffen omsider inntatt! I dag går turen til Bergen, og det ser jammen ut til at jeg får opplevd Bergen uten nedbør. Etter 21 ganger dit de siste 10 årene har jeg ennå tilgode å oppleve dét!

Nå litt forberedelse til møter, litt mer kaffe, deretter Flytoget. Ha en flott dag!

God ettermiddag fra varmen, her skal man snart ut og se å bli kjent med et nytt nabolag. Ellers er det jobb og atter jobb, da man har fått beskjed om å bytte kontinent rett over helgen.

-A

God formiddag fra det Amsterdamske!

Visste dere at pub'er og barer her stenger kl 0100? Overraskende tidlig synes nå jeg, men det ble vel litt ekstra søvn ut av det.

I dag skal konferansen gjøres ferdig og avsluttes med lunsj før jeg skal hjem med SAS i wrap og salat klassen. På en B717 for en sjelden gangs skyld.

Har visst regnet fra seg i natt, så nå er det faktisk ganske fint vær her.

Borte bra men hjemme best. Skal bli greit med noen hvite dager nå tenker jeg.

Hæv a nais vån!

BF:cool2

Plask-plask fra Skaun!

Her er sommeren offisielt over, skulle da nesten bare mangle at det i går ramlet inn en ny tur til Malta i slutten av mnd her.. :) Oslo besøkes i helgen, før man neste uke setter snuten laaaaangt innpå Finnmarksvidda. Tar med vinterjakke dit tenker jeg..

Fruen på reisefot denne uken, møtes vel på Værnes fredag morgen for nøkkelbytte som vanlig... hehe.

Nyt dagen folkens og send noen varme solstråler opp hit og da!!

Kim

God formiddag fra Fjellhamar

Her satt man norsk mesterskaps rekord i effektivitet i dag.

22 minutter etter første forespørsel var sendingen booket, dokumenter utstedt og oversendt OSL og fisken pakket i en AKE klar for lasting på dagens KE maskin.

Nå tilbake til å krangle med et annet Koreans selskap som ikke er veldig fleksible om dagen.... grrrrrr

I kveld blir det kurs i regi av FUG.

Ønsker alle en trivelig dag !!

S

Good morgen ... Da var guttungen avgårde og bikkjene foret. En liten tur bortom renseriet og Kroger, så blir det nok en arbeidsdag ...

Sol og fint og 30 grader som vanlig .. loves med til max 25 til helgen, så det nærmer seg høsten. Fruen melder at hun måtte skrape is av bilen i Upper New York.

Phew. God kveld fra Fnatkok. Da har man akkurat kommet subbende inn på rommet etter en rimelig heftig dag med pratetøyet.

Ned i baren og få seg en GT, så besvime i køya. EK imorra.

Kos døkk

Sitter fortsatt å håper på noe 'blått' på UA's awardkalender for hjemreisen .. nå dukket det akkurat opp et sete i Global F for 75000 poeng førstkommende søndag ... må det gjenta seg neste uke ... ;)

Deilig å sitte her og jobbe med døren oppe .. akkurat passe temperatur. Og snart kommer PolMex Cleaning Brigade!

Re: As-salm 'alaykum (God morgen)

God ettermiddag fra ESA Living Planet symposium i Edinburgh. Fikk for første gang prøvd jungeljet EJ145 med BMI Regional fra CPH idag. Selv på nest siste rad var det ikke mye motorbråk, så det var en positiv opplevelse.

Blir vel litt øl og myrvann seinere i kveld.

God kveld fra litt lengere soer i Emiratene, dagen i dag har blitt tilbragt i sofaen sammen med barnet, mens kona har utedag med venninnene sine.

Etik til Inderne er vel kanskje saa som saa, men om man betaler luseloenn og ikke lar dem vaere i fagforreninger faar man vel ta det som det kommer? :) (sier ikke noedvendigvis at inderne i selskapet ditt jobber for luseloenn, men kjenner ikke mange indere her i landet som tjener over 2000 kroner i maaneden (med unntak av de som har egne bedrifter.))

Back