ARN-TRD

Av det lilla jag sett så har WF haft en väldigt bra beläggning på linjen mellan arlanda och Trondheim. Ialla fall på morgon och kvällsavgången som nog för det mesta varit fulla. Otroligt överraskande att man väljer att lägga ned. Borde i alla fall fungera utmärkt två gånger om dagen och hoppas verkligen SAS Sverige tar över, tror det kommer gå jättebra. Åker man från Trondheim kan man ju lika gärna åka via Stockholm om man ska vídare ut i europa eller till USA eller Kina snart för den delen.

Om dette stemmer så er det helt klart hyggelig for min del, både som TRD-spotter og "fast" reisende TRD-ARN.
Dog så blir det ikke så mange turer til Strängnäs, men til Småland nå som min bror skal flytte, men da har man valget mellom ARN og CPH på veien til JKG/VXO.

Får håpe det stemmer!

Originally posted by ATC

Av det lilla jag sett så har WF haft en väldigt bra beläggning på linjen mellan arlanda och Trondheim. Ialla fall på morgon och kvällsavgången som nog för det mesta varit fulla. Otroligt överraskande att man väljer att lägga ned. Borde i alla fall fungera utmärkt två gånger om dagen och hoppas verkligen SAS Sverige tar över, tror det kommer gå jättebra. Åker man från Trondheim kan man ju lika gärna åka via Stockholm om man ska vídare ut i europa eller till USA eller Kina snart för den delen.

Instämmer att vad jag också har sett så har det varit många passagerare mellan Stockholm och Trondheim.

Jeg skal reise med denne maskinen ARN-TRD i morgen ettermiddag og regner med nesten full maskin. . .
Kommer med tilbakemelding i morgenkveld!

Egil

Originally posted by Egil

Jeg skal reise med denne maskinen ARN-TRD i morgen ettermiddag og regner med nesten full maskin. . .
Kommer med tilbakemelding i morgenkveld!

Beklager folkens!

WF234 ARNTRD ble kansellert i dag og jeg måtte hive meg rundt og reise via OSL. . .
Vet ikke nøyaktig hvor mange som skulle reist med maskinen, men fikk beskjed da jeg booket om at det var umulig å komme med maskinen til TRD i kveld da den var helt full !!

Egil

Originally posted by dash-7

Det sies at det er Skyways som skal overta rutene ARN-TRD og ARN-TRF.

Har Skyways inngått avtale med Coast Air? Så mye jeg vet flyr BX to ganger på ukedagene + 1x søndag mellom TRF og ARN, og jeg tviler at de vil gi fra seg denne.

Originally posted by LN-KGL

Har Skyways inngått avtale med Coast Air? Så mye jeg vet flyr BX to ganger på ukedagene + 1x søndag mellom TRF og ARN, og jeg tviler at de vil gi fra seg denne.

WF har også flydd for Coast i det siste og er observert både på Stord og Røros.

Er det noen som har noen idé på hvor mye av paxen som er connectionpax? Det kan jo delvis forklare hvorfor det vil lønne seg bedre for SAS Commuter enn for Widerøe.

Coastair legger ned ruten sin til ARN fra TRF 01desember. Derfor skal kanskje Skyways overta ruten. De snuser på ARN-TRD også.

Ikke overaskende at Coast legger ned ruten til ARN.
Belegget er nok ganske bra, men når man kan irritere seg over at Coastair står i veien hele tiden på Torp, så tyder jo det på at flyet ikke er nok i luften til å tjene penger...:rolleyes:

Tross alt så står jo en Jetstream parkert ved terminalen nesten til enhver tid, med unntak av lørdag hvor den fjernparkeres fordi den ikke skal fly i det hele tatt...

En ting er sikkert, det er meget trist at ruten blir nedlagt med det gode belegget som faktisk har overskredet WF's forventninger før ruten ble startet.

I og med at ruten opptar produksjonen til et fly blir dette den ruten som enklest kan kuttes da WF skal i gang med innsparinger og effektivisering. Når ruten kuttes 16 desember forsvinner en Dash 8 - 300 ut av flåten.

La oss håpe at en annen operatør går inn på TRD-ARN. Skyways med F50 er jo ingen dårlig erstatning.

Jeg vet ikke hva som ligger bak denne nedleggelsesbeslutningen, men dersom ikke SAS vil tape enda en rute fra Værnes så må de gå inn og videreføre denne ruten nå med det samme (enten med SAS eller Skyways). Det er nok selskaper som kunne tenke seg å overta en rute som går med fullt belegg - FlyNordic, Finnair (Trondhem-Stockholm-Helsinki), Norwegian, Malmö Aviation, ... Det er mye lettere å "knekke" konkurransen før den har begynt. Har SAS guts nok eller trekker de seg?

Originally posted by Geir

Har SAS guts nok eller trekker de seg?

Skal SAS fortsette denne ruta bør de vel lansere den rimelig kjapt. Det er vel ikke lenge til Widerøe sier takk for seg på den ruta nå. Skal jeg være ærlig tipper jeg ruta forsvinner fra SAS konsernet...:(

Originally posted by Geir
Det er nok selskaper som kunne tenke seg å overta en rute som går med fullt belegg - FlyNordic, Finnair (Trondhem-Stockholm-Helsinki), Norwegian, Malmö Aviation, ...

Er nok å ta noe hardt i å kalle det fullt belegg...

Originally posted by LN-BRK

Er nok å ta noe hardt i å kalle det fullt belegg...

Jeg har ingen tall - jeg baserer meg bare på de "vitneutsagn" som er gitt i tråden her. Dersom ruta går dårlig er det jo ikke noen fristelse selvsagt..... :rolleyes:

Back