(ARN)-ORD-YYZ-ORD-IAH-ORD med SK/AC/UA og CO basebesoek

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Alle, i dag er det klart for aarets store Flyertalk DO.

I morges var det omvisning i Stockholm med paafoelgende tur via CPH-ORD og videre til Toronto. Dessverre kunne jeg ikke reise grunnet besoek fra en senior direktoer fra Singapore paa vaart kontor i dag.

Jeg reiser ORD-YYZ i ettermiddag med UA, sitter paa 3C, foerste rad i Economy Plus. Har ikke giddet aa oppgradere en entimesflight uten servering.

Overnatting paa YYZ Sheraton som ligger i tilknytning til terminalen. Gjengen ankommer paa diverse tidspunkter fra europa, hovedbunchen kommer med 943 og lander i YYZ med AC i 10 tiden i kveld.

I morgen blir det tour av ACs fasiliteter, deres nye -200LR og 300ER med mere.

Kl 1415 i morgen baerer det med AC ned til ORD hvor UA moeter oss for omvisning av deres fasiliteter og deres nye internasjonale C og F klasse. Deretter blir det middag i Chicago foer vi loerdag reiser med UA og CO ned til IAH for aa besoeke lekegrinda til Dag.

Retur mandag til ORD.

Skal ta masse bilder fra eventene og rapportene blir mer en bilderapport.

God fornoyelse!
 
Synd jeg ikke kunne være med! Sitter i Bodø og venter på WF638 til Evenes/Harstad! Ser ut til å bli ei "panserhelg" for dere. Venter spennt på rapport!
 
Ja, synd for deg. Hele bunchen ble oppgradert ARN-CPH-ORD og har toemt mange flasker Champers foer Soendre Stroemfjord ;-)
 
Da har man ankommet Toronto.

Ankom O'Hare godt over 2 timer foer ankomst. Parkerte paa remote parking og toget gikk raskt til terminalene i dag. Et nytt rituale har blitt aa hoppe av ved terminal 2 og deretter sette kursen mot President's Club istedetfor den triste Red Carpet Club'en til United. Siden mange UA flightene gaar fra C councoursen i Terminal 1, er det kjempegreit aa ta bussen fra T2 til T1 C, tar under 2 minutter. UA1107 gikk i dag fra Gate C27 og etter aa ha koset meg med 3 gratis Heineken i PC, bar det mot gaten. Fikk tatt bilder med lillekameraet paa bussen. Hoppet rundt siden jeg var eneste passasjer ombord.

Hadde 3C med midtsetet ledig. Flyet var vel 70% fullt. Etter safetydemo sekunder foer pushback kom beskjeden fra cockpit om aa disarme, broa kom tilbake. Inn stroemmet 15 japanere som pusta og peste noe voldsomt.

Kom oss avgaarde med 30+ meget oversizede kofferter trygt ombord.

15 minutter sent tok vi raskt av fra 22L og klatra opp til 37K fot. Der var vi ikke mange minuttene foer vi starta innflygningen til YYZ. 17 mph vind, gust 27 rett i snuta gikk helt greit og vi landet paa rute.

Etter immigrasjon bar det til enda et flyplasshotell med innertier utsikt. Hele bunchen oppgradert til Club og suiter som vanlig. Blir en bra dag i morra!

Picture001.jpg

Ready med Heineken
Picture002.jpg

Bilder fra bussen som gaar mellom terminalene paa ORD, AC Jazz
Picture005.jpg


Picture006.jpg


Picture007.jpg


Picture008.jpg

Fikk saa vidt med meg Lufthansen

Picture010.jpg


Picture012.jpg

Noen tilaarskomne UA 767er

Picture014.jpg


Picture016.jpg


Picture042.jpg

Utsikt?? Oh jess. Fra rommet paa Sheraton YYZ

Picture043.jpg
\

Picture044.jpg

AC Jungel paa YYZ

Picture047.jpg


Picture049.jpg
 
Flyertalk DO er arrangementer og møter gjennom Flyertalk.

Var selv på fjorårets Flyertalk DO SAS ifjor (NYC), men kunne dessverre ikke bli med på denne turen. Året før der igjen var det vel SEA.
 
Flyertalk DO er arrangementer og møter gjennom Flyertalk.

Var selv på fjorårets Flyertalk DO SAS ifjor (NYC), men kunne dessverre ikke bli med på denne turen. Året før der igjen var det vel SEA.

Men hva står DO for. det er vel en slags forkortelse for noe...
 
Noe aa gjoere = Something to DO.

Det er Flyertalk arrangement hele tiden over hele verden postet i Community Buzz. For en del tid siden fant man ut at man skulle gjoere ting sammen og da kom uttrykket DO frem
 
Ok, da kommer hele historien -- i bilder. Dere har sett hvordan jeg kom meg oppover til Toronto, vi starter med resten av gruppen.. En bunch moette SAS i Stockholm, 2 pers kom med LH F via FRA mens Oliver (kompis) kom fra DTW med en Dash 8-100

La oss starte med arrangementet i Stockholm

Diverse presentasjoner av SAS
Picture052.jpg

Picture053.jpg

Picture055.jpg

Saa var det paa tide med litt C service --- i konferanserommet
Picture058.jpg

Flyverter hadde de ogsaa ordnet
Picture062.jpg

http://s533.photobucket.com/albums/ee335/mordi777/?action=view&current=Picture064.jpg
Picture065.jpg

Saa kom SAS International.. Intet mye nytt aa melde derfra
Picture067.jpg

Picture068.jpg

Saa var det paa tide aa forlate ARN. SAS ordnet selvsagt oppgradering hele veien til ORD
Picture070.jpg
 
Noen ville reise med skikkelig stail
Picture291.jpg

De hadde hele 8 timer i FRA. Foerst loungen v A gatene
Picture293.jpg

Litt frokost
Picture294.jpg

Picture295.jpg

Lite folk i F loungen, de fleste velger terminalen
Picture296.jpg

Picture298.jpg

Ikke bare peanutter som snacks paa bordene her..
Picture299.jpg

Paa tide aa pelle seg til FCT
Mer mat. Buffeten
Picture305.jpg

Picture306.jpg

Maaltid Nr. 3 for dagen. En treretter. Lobster Bisque
Picture311.jpg

Tysk tradisjon
Picture313.jpg

Litt indrefilet
Picture314.jpg

Kokken setter ut mer stasj
Picture315.jpg
 
Vel fremme i Toronto torsdags kveld samlet vi oss alle i baren. Mange var lange i trynet og undertegnede var sistemann i seng

Opp tidlig neste morra, da bydde AC paa frokost
Picture076.jpg

Andrew (til venstre) har over 23K poster paa FT og er revenue sjef for AC.
Picture073.jpg

Litt omvisning i ACs nye terminal. Flott og masse plass. AC har concierge service for sine Super Elite og Business passasjerer. Alle ble moett av disse da vi ankom YYZ, de var med oss hele fredag
Picture112.jpg

Shanghai maskinen klar for omvisning. En 777-200LR
Picture116.jpg

Picture121.jpg

Picture132.jpg

Flunka nytt business produkt
Picture133.jpg

Picture141.jpg

Reidar klasse hadde de au
Picture146.jpg

Skikkelig crew rest for flyvertinnene. 15+ timer flighter krever skikkelig seng
Picture154.jpg

Og faar man ikke sove, har man AVOD ogsaa
Picture157.jpg

Pilot crew rest hadde i tillegg en saloon man kunne sette seg ned og kope paa tv i. Alle crewrest i etasjen over kabinen
Picture187.jpg

Picture195.jpg

Flunka nytt
Picture171.jpg

Tar en time aa fuele opp kjerra
Picture175.jpg

Picture183.jpg

Saa kom flyvertinnene som skulle til PVG
Picture203.jpg

Gruppefoto maatte til
Picture205.jpg

Vakkert
Picture211.jpg

Martin ville hoppe av og heller bli med til PVG
Picture219.jpg


Saa var det klart for loungebesoek
 
Morsomt å se bildene fra loungen i FRA - skal innom den på torsdag!
 
Glemte selvsagt noen bilder, maa derfor gaa tilbake til torsdag. Gutta i LH F ble bragt ut til flyet i en MB S klasse
Picture319.jpg

Egen trapp for F og Hon Circle kunder
Picture322.jpg

En av gutta, Martin var i Y
Picture323.jpg

Mens Marcus var i F
Picture324.jpg
 
Tilbake til fredagen i Canada.

Litt fra Ops senteret, observerte maskinen vi akkurat hadde sett paa
Picture246.jpg

Picture257.jpg

Her har de kontroll paa ACs YYZ operasjon
Picture259.jpg

Jeg observerte selvsagt at det var 7 seter ledig i J paa vaar neste flight til ORD. Voila, der hadde ops ordnet. Vi var 8i saa han som reiste i LH F maatte bite i det sure eplet aa reise i Y
Picture260.jpg

Naa var det paa tide aa sjekke ut ACs internasjonale lounge, den beste de har aa by paa
Picture226.jpg

En virkelig flott lounge
Picture228.jpg

Denne loungen kan kun brukes for internasjonale business pax og star gold. Skal du til USA maa du benytte en annen lounge som nesten var like bra. Bilder fra den kommer senere
Picture235.jpg

Picture239.jpg

Litt forsinkelse saa vi fikk faktisk besoekt den loungen ogsaa
Picture274.jpg

Lunch, AC var ogsaa med
Picture278.jpg

Picture287.jpg
 
Saa var det endelig paa tide aa teste ut CRJ a la AC. kanon? oh jess. Alle setene har AVOD!!
Picture346.jpg

Siste bilde fra loungen. Vi fikk litt ekstra servering
Picture351.jpg

Eneste mann i Y
Picture353.jpg

Men jeg soerget for at det ble sendt oel nok bakover. IPA hadde de jaggu
Picture354.jpg

Landet paa ORD halvtimen etter rute. Der sto VP of operations og ventet paa oss
Picture359.jpg

Han hadde det travelt og maatte stikke etter 15 minutter
Picture362.jpg

UAs ORD ops senter
Picture362.jpg

UAs nye C i 767
Picture365.jpg

Picture368.jpg

Nye First suites
Picture373.jpg

Global services innsjekk paa ORD
Picture377.jpg

Picture379.jpg

Da var UA besoeket og en lang dag over. Det bar downtown CHicago der vi hadde en flott middag sammen. Tidlig i seng, flyet til Houston loerdag gaar 0730...


Picture374.jpg
 
Back
Top