ARN-EWR i morgen

tosfreight

ScanFlyer Silver
Ser ut som at SK903 ARN-EWR i morgen skal opereres av Icelandair (757). Har vel sammenheng med skadene på de to 330-ene... Skal gå ARN-KEF-EWR

Bra for alle at disse to selskapene kan samrbeide.. Produktet til Icelandair er jo også milevis foran Air Plus Comet som fløy sist uke!

Originally posted by DY
Men hvordan skal det gå med alla passasjerene som nå må fly narrow body;)
...erru feit eller ?....hvorfor denne fikseringen paa Widebody.....FI 757 er da langt aa foretrekke fremfor en sliten A310 Widebody i fra Air Comet.....har selv krysset Atlanteren i 757 baade direkte og via oeya....paa baade business class og turist....og fra et komfort synspunkt er det ikke noe aa trekke paa det.....med mindre man ikke er feit da.....Widebody er for feite!!!

Floeye akkurat SEA HNL SEA med LN-MOW airline Inc....som opererer med 757-300 som var en av vaare beste opplevelser paa den strekningen....og vi har traakka over til baade HNL og OGG med allt i fra Diesel 10 via 767, 777 og 747....men fra et komfort synspukt var LN-MOW inc helt topp...men saa er vi ikke feite da......

Hva skjer med returen i morgen. Fant ikke noe om den på flight status på SAS sin side. Går den ikke eller er det med et annet flightnummer ?

Originally posted by SK384
Hva skjer med returen i morgen. Fant ikke noe om den på flight status på SAS sin side. Går den ikke eller er det med et annet flightnummer ?

Den heter SK6904 .....
:hi2

Originally posted by dc-8-63
Originally posted by DY
Men hvordan skal det gå med alla passasjerene som nå må fly narrow body;)
...erru feit eller ?....hvorfor denne fikseringen paa Widebody.....FI 757 er da langt aa foretrekke fremfor en sliten A310 Widebody i fra Air Comet.....har selv krysset Atlanteren i 757 baade direkte og via oeya....paa baade business class og turist....og fra et komfort synspunkt er det ikke noe aa trekke paa det.....med mindre man ikke er feit da.....Widebody er for feite!!!

Floeye akkurat SEA HNL SEA med LN-MOW airline Inc....som opererer med 757-300 som var en av vaare beste opplevelser paa den strekningen....og vi har traakka over til baade HNL og OGG med allt i fra Diesel 10 via 767, 777 og 747....men fra et komfort synspukt var LN-MOW inc helt topp...men saa er vi ikke feite da......
Siden du spør om jeg er feit - så må jeg spørre om det var et seriøst spørsmål?

Hvis du hadde sett nærmere på forumet så var min kommentar hentydet til debatten om CO sin B757 og kanskje SAS sin B767 som skal starte opp OSL-EWR. Jeg tror at SAS får et løft av å velge 767 da dette hadde blitt et viktig argument for å få dem til å velge SAS og ikke CO når de skal til USA.
Skjønner jo at min litt morsomme vinking nok engang har blitt misforstått av noen.

Originally posted by MartinLangaas
Også får man vell døtta en del mer under 767'en slik at en kan tjene litt på frakt også.

En ikke ubetydelig del av business-caset.

Synes forøvrig det er pyton å sitte ved vinduet når jeg flyr monkey i 757; da er det(selvsagt) langt bedre på business. 767ens større diameter gjør vindusplassene mer behagelige. A330/340 har disse forbaskede electronics-boksene under vindussetene, så de flyene er faktisk mindre behagelige enn 757. Synes jeg. :)

Skjønner heller ikke hva som er så flott med widebody, virker da slett ikke som noen stor maskin når man sitter oppe i 2.etg. i 747, men trives da godt likevel... :spin:

Kan ikke huske aa hoert klager paa DC-8 eller B-707 .... :sarc

Naa begynner dette aa bli taapelig ... for 99% av det reisende publikum spiller flytypen null rolle ved valg av flyselskap. Jeg floey nylig SEA-Orlando i en 737-900 (fem timer) og det var en langt behageligere tur enn sist jeg floey Delta's 767 mellom Atlanta og Seattle (4 1/2 time..). Hadde midtgang paa begge ...

CO hadde ikke hatt den suksessen de har hvis valg av flytype hadde innflytelse paa de reisendes valg ...

Originally posted by LN-MOW
Kan ikke huske aa hoert klager paa DC-8 eller B-707 .... :sarc

Naa begynner dette aa bli taapelig ... for 99% av det reisende publikum spiller flytypen null rolle ved valg av flyselskap. Jeg floey nylig SEA-Orlando i en 737-900 (fem timer) og det var en langt behageligere tur enn sist jeg floey Delta's 767 mellom Atlanta og Seattle (4 1/2 time..). Hadde midtgang paa begge ...

CO hadde ikke hatt den suksessen de har hvis valg av flytype hadde innflytelse paa de reisendes valg ...
Skjønner ikke hva som er tåpelig.
Tror folk heller verdsetter direkteruter enn om flyet har en eller to midtganger. Men om valget står mellom to like nonstop ruter, og prisen er sånn noenlunde likt, så tror jeg noen vil verdsette et større fly. Men for de aller fleste så er avstanden til stolen foran, og service/underhodning viktigere.

Originally posted by DY
Originally posted by dc-8-63
Like serioest som diskusjonen om behovet for Widebody transatlantisk......
Voksent svar.
Svaret var serioest det.....transatlantisk selges paa pris......FI og CO beviser at kun flyfreak oensker seg stoerre fly.....saa lange prisen er riktig, flyr folket mere enn gjerne 757 og er svaert fornoeyde......

Gleder meg til 757 tur/retur Boston om mindre enn to måneder... Men jeg er enig med DY at jeg nok ville foretrukket to midtganger - flyturen blir liksom litt mer fleksibel. det tror jeg også mange vanlige passasjerer mener...men ja det er pris som teller. Hvordan FI klarer å være så billig som det de er skjønner jeg ikke. Vi har jo fått to billetter T7R BOS for under NOK 7000. Kanskje har de litt frakt under alikevel...

"Tror folk heller verdsetter direkteruter enn om flyet har en eller to midtganger"

Det tror jeg også. Tror folk nå mere og mere setter pris på direkteruter og tilpasser sine forventninger til flyturen etter prisen de har gitt.

Personlig har jeg ingen ting imot å sitte i en 757 over lengre strekninger, men jeg tror at dere glemmer at de ekstra setene som dytten inn på en widebody blir i midten uten vinduer samt ofte i en rekke med fire eller flere seter. Dersom man er uheldig å få ett sete i midttradene er ikke en flytur med widebody en drøm!!!!!

Jeg HATER å sitte i midten på disse flyene nettopp på grunn av dette. derfor synes jeg flytyper som 757 er mere behaglige, for de gir meg en følelse av romsligere omgivelser trass i at de er mindre! I tilegg er jeg garantert å kun ha EN person på hver side samt minst to seteavstander til nærmeste vindu!!!

Det viktigste med widebody er romfølelsen og "2 midtganger" - som gjør det lettere å gå rundt i flyet. 767 gir deg jo i de fleste tilfeller vindu eller sete ved midtgang.

Men 757 er også helt ok... Husker godt at det ble klaget over at Oslo ikke fikk A330 til NYC men måtte fortsette med 767 - nå er vi glade for å få nettopp 767 igjen!

Back