• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Årets milagerun?

Re: Årets milagerun?

http://www.dagbladet.no/2012/06/18/nyheter/reiseliv/innenriks/utenriks/22160220/

Spørs om selv vi her inne kommer til kort for denne karen, selv om noen iherdige har prøvd så godt de kan?

Kanskje noen kan slå ham?? :)

Hvordan er det teknisk muligt?
Han kunne dække to kontinenter i Istanbul, og så smutte til Cairo for det tredie?
Nord- og Sydamerika kunne måske klares med Miami og fx Caracas?
Men er det muligt at klare alt dette inden for 24 timer?

Heisann!

Skal lete godt for å finne flights, men er nok praktisk mulig om man bare skal se flyplasser.. Denne karen skal jo besøke lokale i mellom flightene her også, så da blir det vel enda vanskeligere.

Men du kommer deg mellom Cairo-Istanbul-Frankfurt (evt Amsterdam eller London) på ca 7 timer med Turkish Airlines, så må man finne en fin routing derfra via USA til Sør-Amerika som passer avgangene..

Spørs om det blir lokalbesøk på hvert kontinent i bakrommene på flyplassen, evt i baren.. Blir spennende å se routingen han brukte når turen er over. hehehe

Kim

Han skal ha startet med Istanbul-Casablanca og så til Frankrike. Aner ikke hvor i Frankrike han akkurat har dratt fra, men han kan for eksempel da ha:

IST-CMN 5t10m
CMN-CDG 1t55m
CDG-MIA 9t55m
MIA-CCS 3t15m

Effektiv samlet flytid 20t15

Jeg bommet litt med min gjetting, Immigration på MIA ville selvsagt tatt for lang tid.

http://www.garfors.com/2012/06/itinerary.html

Istanbul (SAW) - Casablanca (CMN): 01:10-04:10 - Air Arabia 3O 2438
Casablanca (CMN) - Paris (CDG): 07:35-11:35 - Air France AF 1697
Paris (CDG) - Punta Cana (PUJ): 13:30-16:20 - Air France AF 3563
Punta Cana (PUJ) - Caracas (CCS): 21:00-22:05 - GOL G3 7625

Han brukte altså:
SAW-CMN 5t0m
Casablanca: 3t25m
CMN-CDG: 2t0m
Paris: 1t55m
CDG-PUJ: 8t50m
Punta Cana: 4t40m
PUJ-CCS: 1t35m

Sum: 27t25min

I tillegg kommer:
-tid til å besøke Istanbul og komme seg inn på flyet
-tid til å komme seg av flyet i Caracas og besøke Caracas

Han klarte det altså på samme døgn, men ikke på 24 timer slik Dagbladet tolket det.

Apropos milage run, Tripadvisor påstår at jeg har "Total Distance Traveled 571,324.88 miles" uten at jeg har fortalt dem om noen flighter. Hvordan kommer de frem til dette?

Back