Årets dårligeste artikkel i en webavis?

Re: Årets dårligeste artikkel i en webavis?

Tenk så kjedelig det hadde vært om folk kun uttalte seg om det de var helt sikker på at de visste alt om. Da hadde det kun vært 4-5 tråder om dagen, og 2 av de hadde vært bursdagstråden og god morgentråden! ;)

Antall tråder og innlegg hadde vel vært like mange som før med det kriteriet lagt til grunn. :)

Det som fasinerer er "allvitende krisemaksimering" hvor noe trivielt blir hauset opp til en verdenskrise.

Og denne opphaussingen er tydeligvis et vellykket stunt, for de mest utpregede tabloidene selger jo som bare det ... :)

Journalister har nok den samme sykdommen som en god del av folket her inne. Forestillingen om å være "allvitende" er et utbredt fenomen ... ;)

Hilsen journalist :sarc

Her bommer du vel ganske så kardinalt?

Forum er for luftfartsinteresserte, ergo sitter man her inne med betydelig spisskompetanse, nettopp innen fly og luftfart.

Når journalister skriver om "hva som helst" uten den ringeste innsikt, kan vi snakke om "allvitende" dilettanter. Det er dessverre utbredt i dagens mediavirkelighet. Forøvrig kjenner jeg opptil flere svært innsiktsfulle journalister ;)

Forum er for luftfartsinteresserte, ergo sitter man her inne med betydelig spisskompetanse, nettopp innen fly og luftfart.

Når journalister skriver om "hva som helst" uten den ringeste innsikt, kan vi snakke om "allvitende" dilettanter. Det er dessverre utbredt i dagens mediavirkelighet. Forøvrig kjenner jeg opptil flere svært innsiktsfulle journalister ;)

Noen har den kompetansen, men det er langt fra alle. Dessuten sitter folk med kompetanse på forskjellige områder - akkurat som journalister - men det synes som man uttaler seg i hytt og pine.

Det har alltid undret meg litt, det der. Vi forventer at en maskin på over 40 tonn skal håndtere 5cm snø i 250km/t, mens maskiner på knappe tonnet sliter i den samme snømengden med langt mindre hastigheter...

Og det er jo logisk også, da maskinen på rundt 60tonn (hvis vi snakker 737) har ett mye større marktrykk enn en lett bil, og ergo bedre kontroll på overflaten til bremsing og styring.

Vel, det er jo én måte å se det på hvis man ønsker å spisse saken. Dem som la merke til glimtet i øyet etter det jeg skrev, tok den nok for hva det var.

Ellers sier man jo om journalister at de skal "vite litt om alt". Tygg på den du! :p

Back