Lumpen
ScanFlyer Blue
Arctic Airlink, 3x SAS Plus, LCY, 777 Intra-EU samt rødnese hjem
Det ble før jul en gang klart at jeg og en kamerat (Reisefølget) skulle besøke en felles forbindelse i London på denne siden av årsskiftet. Reisefølget er langt fra like oppdatert på flyindustrien som undertegnede, og jeg fikk derfor det ærefulle oppdrag å bestille billetter og ordne annet praktisk til reisen.
Jeg har som prinsipp å benytte direkteruter til utlandet fra TOS når dette er mulig. Først og fremst for å støtte opp om rutetilbudet, men også for å unngå strafferunden på OSL på retur. Samtidig er jeg en tilhenger av å prøve nye ruter, flytyper og selskaper og jeg legger gjerne inn en ekstra mellomlanding eller to for å få dette til.
Etter noen timer med Berg-Hansen Webgate som leketøy/verktøy ble følgende reiserute valgt til London:
TOS-(LLA)-OUL Arctic Airlink( Nextjet), SAAB SF340, Economy
OUL-ARN SAS (Braathens Regional), SAAB 2000, Plus
ARN-CPH SAS Airbus 320-200, Plus
CPH-LHR SAS Airbus 321-200, Plus
Reisefølget var ikke spesielt fornøyd da han fikk oversendt bestillingsbekreftelsen, men i dette tilfellet var jeg på forhånd klar over at det ville bli enklere å få tilgivelse enn tillatelse.
Jeg har lenge hatt et mål om å få fløyet Boeing 777, og siden det er knapt med tid for interkontinentale reiser for tiden, åpnet det seg en gylden mulighet da Garuda Indonesia i september i fjor forlenget sin rute mellom Jakarta og Amsterdam til London Gatwick. Jeg tok derfor en solotur til AMS i løpet av dagene i London, og fikk da også med meg London City Airport som ny flyplass og British Airways som nytt selskap.
LCY-AMS British Airways (BA Cityflyer), Embraer 170, Economy
AMS-LGW Garuda Indonesia, Boeing 777-300ER, Economy
Jeg er ingen stor patriot av Norwegian, men som en kompensasjon til Reisefølget for ukurant utreise, i tillegg til prinsippet om å støtte direkteruter TOS-utlandet, ble det valgt å fly direkte med Norwegian hjem, for øvrig til en svært hyggelig pris.
LGW-TOS Norwegian, Boeing 737-800, Economy

Hele galskapen ble dermed seende sånn ut: TOS-(LLA)-OUL-ARN-CPH-LHR//LCY-AMS-LGW-TOS
Reisen er utført og TripReporten vil bli publisert så snart som mulig. Det er i tillegg min første TripReport, så dere får utvise både litt tålmodighet og en god dose overbærenhet.
Det ble før jul en gang klart at jeg og en kamerat (Reisefølget) skulle besøke en felles forbindelse i London på denne siden av årsskiftet. Reisefølget er langt fra like oppdatert på flyindustrien som undertegnede, og jeg fikk derfor det ærefulle oppdrag å bestille billetter og ordne annet praktisk til reisen.
Jeg har som prinsipp å benytte direkteruter til utlandet fra TOS når dette er mulig. Først og fremst for å støtte opp om rutetilbudet, men også for å unngå strafferunden på OSL på retur. Samtidig er jeg en tilhenger av å prøve nye ruter, flytyper og selskaper og jeg legger gjerne inn en ekstra mellomlanding eller to for å få dette til.
Etter noen timer med Berg-Hansen Webgate som leketøy/verktøy ble følgende reiserute valgt til London:
TOS-(LLA)-OUL Arctic Airlink( Nextjet), SAAB SF340, Economy
OUL-ARN SAS (Braathens Regional), SAAB 2000, Plus
ARN-CPH SAS Airbus 320-200, Plus
CPH-LHR SAS Airbus 321-200, Plus
Reisefølget var ikke spesielt fornøyd da han fikk oversendt bestillingsbekreftelsen, men i dette tilfellet var jeg på forhånd klar over at det ville bli enklere å få tilgivelse enn tillatelse.
Jeg har lenge hatt et mål om å få fløyet Boeing 777, og siden det er knapt med tid for interkontinentale reiser for tiden, åpnet det seg en gylden mulighet da Garuda Indonesia i september i fjor forlenget sin rute mellom Jakarta og Amsterdam til London Gatwick. Jeg tok derfor en solotur til AMS i løpet av dagene i London, og fikk da også med meg London City Airport som ny flyplass og British Airways som nytt selskap.
LCY-AMS British Airways (BA Cityflyer), Embraer 170, Economy
AMS-LGW Garuda Indonesia, Boeing 777-300ER, Economy
Jeg er ingen stor patriot av Norwegian, men som en kompensasjon til Reisefølget for ukurant utreise, i tillegg til prinsippet om å støtte direkteruter TOS-utlandet, ble det valgt å fly direkte med Norwegian hjem, for øvrig til en svært hyggelig pris.
LGW-TOS Norwegian, Boeing 737-800, Economy

Hele galskapen ble dermed seende sånn ut: TOS-(LLA)-OUL-ARN-CPH-LHR//LCY-AMS-LGW-TOS
Reisen er utført og TripReporten vil bli publisert så snart som mulig. Det er i tillegg min første TripReport, så dere får utvise både litt tålmodighet og en god dose overbærenhet.