Arbeids uke SVG + få jobb

svgspotter

ScanFlyer Gold
Arbeids uke SVG + få jobb

Hei, det er gjerne ikke så lett for dere å si men jeg lurer på hva jeg skal gjøre i arbeidsuken!? kom nemlig inn på sola å det står på mailen at vi skal være her å der , både inne å ute.
Hva vil dette innebære? får jeg holde på med bagasje å sånt? evt komme inn i tårnet?
Og hvilke karakterer må man ha for å få jobb på flyplassen ? (SVG) Tenker da på å kjøre bagasje, catring osv. :)

Håper noen kan svare på dette

-

Re: Arbeids uke SVG + få jobb

Det er ingen karakterskrav. Om normalt i arbeidslivet går det på relevant erfaring, orden og oppførsel og FRAVÆR. 18 år og sertifikat er en selvfølge om du har tenkt å kjøre noe som helst
Du må også skille de forskjellige bedriftene på SVG. Catring er ikke det samme som kjører baggasje. Vis der er i Avinor du skal til, har de ikke noe med handlig av fly å gjøre.

For å kjøre noe som helst inne på en flyplass må du være 18 eller eldre.

Du må også skille de forskjellige bedriftene på SVG. Catring er ikke det samme som kjører baggasje. Vis der er i Avinor du skal til, har de ikke noe med handlig av fly å gjøre.

Jeg vet ikke hvordan opplegget er på Sola, men på noen lufthavner tar Avinor imot skoleelever og setter sammen en hospiteringspakke der elevene får være hos flere forskjellige arbeidsgivere i løpet av uken, og dermed får fin innsikt i livet på en lufthavn. Det er ikke uvanlig at et besøk i TWR, f.eks. en halv dag inngår.

Jeg vet ikke hvordan opplegget er på Sola, men på noen lufthavner tar Avinor imot skoleelever og setter sammen en hospiteringspakke der elevene får være hos flere forskjellige arbeidsgivere i løpet av uken, og dermed får fin innsikt i livet på en lufthavn. Det er ikke uvanlig at et besøk i TWR, f.eks. en halv dag inngår.

Stemmer. På TRD inneholder denne "PRYO-pakken" besøk hos BPR, teknisk avdeling, tårn og terminaldrift.

Lykke til!

For å kjøre noe som helst inne på en flyplass må du være 18 eller eldre.

Var ikke så strenge på midten av 90 tallet da jeg hadde arbeidsuke på SVG. Som ungdomskoleelever fikk vi kjøre både truck og bil, dog langt vekke fra fly. Kompisen min presterte å rygge bilen inn i noen bagasjetraller, og dermed fikk vi lære hvordan bulker ble fikset.

....eller evt fly, som jeg angstet meg over i en tråd for litt siden. (Men som jeg nå vet ikke er noe å angste seg for *plystre plystre* )

Dette bringer minner.
Hadde faktisk arbeidsuke på Kjevik for omtrent et kvart århundre siden.
Husker at jeg var innom mange av flyplassens aktiviteter, der dagen i tårnet var det desiderte høydepunktet. Mener å huske at vi lempet noe bagasje og var innom teknisk avdeling, noen av dagene der også, tror jeg....

Takk for svar ! :D satser på å komme i TWR! :p jeg vet da at du må være 18 år for å kjøre slikt kjøre tøy, jeg mente hvist den tiden kommer da jeg gjerne får jobb der ;)

Tips om du vil bruke arbeidsuken til å få kontakter med tanke på senere ansettelse:

- Legg igjen kameraet hjemme
- Gjør de arbeidsoppgaver du blir bedt om å gjøre
- Vent med flyspottingen til arbeidsuken er over

Back