Arbeid på OSL

Re: Arbeid på OSL

Lyst på ny jobb nå, Steinar? :)
Enda nærmere flyene på pc-skjermen :p

Blir da bare en bi jobb, da dette ikke er full stilling. Men får jeg en gang tilbud om full stilling som stuer på en flyplass slutter jeg på dagen med gravemaskiner:colgate:

Hvordan funker det med parkering for ansatte på OSL? Egne plasser? Dyrt?

Kommer an på hva selskapet du evt jobber i tar av egenandel.
Ja, egne plasser i P-hus 11, rett syd for Flyporten

Kommer an på hva selskapet du evt jobber i tar av egenandel.
Ja, egne plasser i P-hus 11, rett syd for Flyporten

Nja, ikke "egne plasser", men noen selskaper tilbyr parkering i P11 (p-hus) - andre ute på P44(som vel er "eksklusiv for ansatte").

Jeg innbiller meg going rate uten subsidier fra arbeidsgiver etterhvert er blitt omkring 600 kroner/mnd - og lønnstrekket varrierer vel fra selskap til selskap fra 100 og opp til 600/mnd.

Så P44 er kun for ansatte?

Innbiller meg det, det er jo i så måte en "hemmelig plass" og tror ikke det er opplyst om priser eller annet der heller. Er jo samme leserne ved innkjøring, men vet ikke om de virker med kredittkort eller kun med GM/MM-kort?

Ha alltid vadestøvler eller truger i bilen om du tar parkering på P44!

Ha alltid vadestøvler eller truger i bilen om du tar parkering på P44!

Det er desverre ikke alltid mulig å velge. Skulle gjerne betalt litt ekstra for P11.
Arbeidsgiver synes det er helt greit men Europark (og OSL) sier nei....

S

Det er desverre ikke alltid mulig å velge. Skulle gjerne betalt litt ekstra for P11.

S

(Beklager avsporing folkens)

Vi fikk nylig tilgang på en hel del plasser i P11, sjekk en gang til Learjet. P44 er pyton om vinteren.

Blir da bare en bi jobb, da dette ikke er full stilling. Men får jeg en gang tilbud om full stilling som stuer på en flyplass slutter jeg på dagen med gravemaskiner:colgate:

Nyansatt på flyplassen er farlig, det skjer endringer hele tiden. Det er en risikosport.

S

I Røros er det mulig for tiden(visstnok et begrenset antall plasser) å betale underkant av en hundrelapp ekstra for P11.

Alt dette kommer fra historien. Da jeg var ansatt i BU, ble vi overflyttet fra FBU til OSL. Mange ansatte hadde ikke tilgang på kjøretøy, noe som tilsa at BU måtte betale for transport til/fra OSL de tidene offentlig kommunikasjon ikke var tilgjengelig. Dette kostet selvfølgelig både penger og utfordringer for skiftene. Nyansatte som ikke kom fra FBU, ble gjort oppmerksom på at de selv var ansvarlig for egentransport. Det er vel herfra diverse handlingselskaper har tatt dette fra.

Neida! BU betalte mang en drosje for meg ganske lenge. De sluttet selvfølgelig med det etterhvert, men flyvende fikk beholde godet, iallefall en god stund etter at trafikk mistet det. Nå vet jeg ikke om dette gjaldt bare trafikk, billett og flyvende, da.

Back