Antall nødutganger på B767?

Re: Antall nødutganger på B767?

Ja. Hvorfor vet jeg ikke. Men det er i hvert fall bare høyre vindu som kan åpnes fra utsiden.

Aha. Skjønner. Vil det da si at alle nødutganger må kunne åpnes fra utsiden for at det kan regnes som en nødutgang?

I hvert fall på NG, akkurat nå er jeg usikker på CL. Alt for tidlig på morgenen ;)

Olav, da.... selvfølgelig visste du at de kan åpnes fra utsiden på classic også...:old

Olav, da.... selvfølgelig visste du at de kan åpnes fra utsiden på classic også...:old
:72:

Det kan jeg ikke huske at jeg har gjort noen gang, altså å fysisk åpne den utenifra. Grunnen til at jeg husket NGen var fordi at vi fikk beskjed om å plassere kneet inntil døren når vi skulle åpne den utenifra, på Skilled Mech-kurset. Hadde NG Skilled Mech-kurs ;)

Men du vet jo en ting eller 2 mer enn meg om både CL og NG ;);)

Enda et eksempel på en variant når det gjelder nødutganger ifht. "unormal konfigurasjon" er BAs A318 (som går i biz-konfig), den har bare fire nødutganger (over-wing exit mangler)

Overwing-nødutgang er på de to A318ene de, men et spesielt veggpanel på innsiden skjuler mekanismene. Med maks 32 passasjerer er det ikke behov mer enn fire utganger, men hvis BA skulle avvikle denne spesielle tjenesten ville det vært nesten umulig å finne kjøpere til disse A318ene hvis de ikke hadde overwing-nødutganger.

Her ser man relativt enkelt nødutgangene, men de er ikke merket som vanlig når det gjelder BA:
http://www.airliners.net/photo/British-Airways/Airbus-A318-112-CJ/1615812/L/
http://www.airliners.net/photo/British-Airways/Airbus-A318-112-CJ/1687671/L/

Og dette er vel et klassisk bilde som viser hvordan det kan gjøres i Dash eller CRJ :)

Også ATR har en slik opp/ut-taket-nødutgang, men der er det også en eget tau som kan slenges ut til å hjelpe de nødstillte enklere ned på bakken.

Back